Simona Vasilescu (funny studio): "Toata lumea incearca sa obtina cat mai mult platind cat mai putin si sfarseste obtinand mai nimic"

Pentru ca piata de branding incepe sa se dezvolte din ce in ce mai mult si in Romania, la sfarsit de an intrebam agentiile de branding despre cum au evoluat bugetele, tendintele in materie de design si ce s-a intamplat din punct de vedere intern. Despre cum se vede branding-ul din perspectiva agentiei funny studio ne spune Simona Vasilescu (Managing Director).

Branduri si client activi in 2012
Toti, chiar daca unii cu nevoi mai mici, iar altii mai mari. In ordine alfabetica, vorbim aici de: Daruieste Viata, Enola, Heidi, Help Net, Intesa Sanpaolo Bank, Rotarex, thinkpinklux, Talita.

Cele mai importante proiecte ale agentiei in 2012
Design si naming pentru Heidi Pure (produs distirbuit international in peste 40 de tari din intreaga lume). Lansarea rotarex.com. Lansarea thinkpinklux.com. O serie de proiecte aflate in derulare de luni bune, dar care vor fi vizibile in cursul anului viitor.

Bugete investite anul acesta in proiecte de branding
Bugetele au fost relativ similare celor din ultimii doi ani, in ton cu intreaga piata.

Solutii propuse pentru cerintele si nevoile clientilor
Mai mult decat in ultimii ani, am fost foarte solicitati de start-up-uri, unde avem o experienta foarte generoasa - de la food la financiar, de la emisiuni TV la organizatii non-profit. Intreprinzatori locali care acum cativa ani ar fi pornit un business fara sa se preocupe prea mult de tot ce inseamna imagine, au realizat ca e important sa te prezinti asa cum se cuvine chiar de la prima intalnire.

cele mai importante schimbari din agentie
Prima schimbare notabila e ca am inceput sa devenim mai vizibili in exterior, dupa ce anul trecut am lucrat exclusiv pe piata interna. Cea de-a doua e ca am inceput sa oferim mai mult servicii de branding pentru mediul digital mergand pana la a sustine integral comunicarea clientilor nostri in social media.

Trenduri nationale si internationale la nivel de design 
Ca si in ultimii ani, la nivel national n-am observat mai nimic. Si nu ma refer doar la trenduri, dar nici macar lucrari de calitate. Ma bucur ca intrebarea suna asa generic, caci mi-ar fi fost destul de greu sa numesc cateva creatii care mi-au atras atentia.
La nivel international observ o oarecare isterie legata de social media - toata lumea vorbeste foarte mult despre ceva ce intelege foarte putin.

Cifra de afaceri a agentiei in 2012 si evolutia fata de anul trecut
Anul acesta am avut o crestere de circa 40% datorata in special noilor conturi castigate in 2012, ajungand la o cifra de afaceri de circa 100,000 euro.

Lucruri care au influentat cel mai mult brandingul din Romania in 2012 
Cu siguranta e vorba de starea generala a economiei - toata lumea incearca sa obtina cat mai mult platind cat mai putin si sfarseste obtinand mai nimic, platind foarte mult pentru ceea ce primeste.

Cea mai importanta lectie despre branding invatata in 2012
E aceeasi lectie pe care am invatat-o si in 2011 si in 2010 si in ultimii ani de cand suntem activi in aceasta industrie: it's all about ideas.

Asteptarile despre evolutia pietei de branding in 2013
Totul depinde de cum va evolua economia ca intreg. Tind sa cred ca vom ramane la nivelul de anul acesta pornind de la ideea ca mai jos nu se poate duce. Daca restul lucrurilor vor merge in tara asta, va merge si piata de branding. Asa ca tinem pumnii stransi, capul sus si mergem mai departe.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related