Alexu Toader (Hello Menthol) despre cum au trecut brand-urile de la "Buy me!" la "Like me!"

Pentru ca piata de branding incepe sa se dezvolte din ce in ce mai mult si in Romania, la sfarsit de an intrebam agentiile de branding despre cum au evoluat bugetele, tendintele in materie de design si ce s-a intamplat din punct de vedere intern. Despre cum se vede branding-ul din perspectiva Hello Menthol ne spune Alexu Toader (Partner & Creative Director, Hello Menthol).

Branduri si clienti activi in 2012

2012 marcheaza pentru noi shift-ul de la proiecte de branding uzuale (analiza, strategie, elemente de design de brand, diverse aplicatii) la proiecte speciale de brand engagement intern sau extern.

Am continuat colaborarea cu Red Bull pentru proiecte care implica comisionarea de artisti in vederea customizarii kitului de branding si am inceput colaborarea cu Unicredit Leasing printr-un proiect amplu in care am integrat o echipa eclectica de artisti vizuali, designeri industriali si arhitecti si am sprijit concursul de creativitate Inspired in demersul de repozitionare (strategie si design de brand, strategie de comunicare).

Pe parcursul anului am dezvoltat mai multe proiecte pentru mai multe conturi mici dar ambitioase, de care suntem foarte atasati: Atelierul de Productie, Bunatarie, Aviziero sau Sub25.

Cele mai importante proiecte ale agentiei in 2012

Can-temporary Art Museum, o activare inedita Red Bull Art of Can de Noaptea Muzeelor, Unicredit Smile Point, Inspired – concursul de creativitate pentru tineri.

Bugete investite anul acesta in proiecte de branding si evolutia lor fata de anul trecut

2012 insemna o dezghetare timida dar hotarata a bugetelor. Cu alte cuvinte, clientii inteleg nevoia de activare si sunt dispusi sa disloce bugete, dar sunt foarte atenti la investitiile facute. Cred ca am trecut de "conservarea" din ultimii 3 ani, fara a ne apropia insa de bugetele bombastice dinainte de 2009. Din punctul nostru de vedere, piata a ajuns la o anumita normalitate, care pe noi ne-a ajutat sa crestem.

Solutii propuse petru cerintele si nevoile clientilor

Cred ca ROI-ul in 2012 inseamna solutii neconventionale, construirea de diferentiatori puternici, dezvoltarea de content brand-related relevant pentru consumator. Chiar daca cerintele clientilor nu sunt de la inceput acestea, de obicei inca din discutiile de briefing si analiza preliminara ajungem la concluzia comuna ca aici este zona de joaca.

Cele mai importante schimbari in cadrul agentiei in 2012 

Deschiderea unui birou (deocamdata timid) in Londra, integrarea constanta a unor artisti in proiectele agentiei, externalizarea in proportie de 90% a activitatilor de design si new media si focusul pe strategie si project management.

Trenduri nationale si internationale la nivel de design

Din punct de vedere strategic e evidenta deplasarea brandurilor dinspre "Buy me, buy me!" spre "Like me, like me!". Traducerea in design este: solutii puternic customizate pentru diverse media si targeturi, comisionarea de artisti sau implicarea consumatorului in procesul de dezvoltare de design, advertising-ul si activarile de brand care nu mai arata a adverstising.

Cifra de afaceri in 2012

2012 inseamna o crestere a cifrei de afaceri cu 12%, si a profitului cu 43%. Am redus costurile fixe foarte mult, am construit un core restrans de angajati full-time si un grup solid de freelanceri cu care lucram constant. Inca suntem timizi in dezvaluirea bugetelor si a cifrelor contabile.

Premii obtinute

Nu am inscris nici o lucrare pana acum. Multe dintre proiectele Hello Menthol nu se incadreaza in profilul Rebrand 100 sau Identity, de exemplu. In plus, avand o echipa mica, focusul a ramas permanent pe dezvoltarea propriu-zisa a proiectelor, neinvestind resurse aproape deloc in comunicarea catre industrie.

Lucruri care au influentat cel mai mult brandingul din Romania in 2012 

Cresterea bugetelor, dublata de presiunea clientilor pe un ROI vizibil pe termen scurt, fragmentarea si mai mare a pietei de branding prin aparitia unor jucatori noi si cresterea unor agentii specializate mici.

Cea mai importanta lectie despre branding invatata in 2012

In 2012 am muncit la constructia unui filtru de onestitate si relevanta pentru consumator, filtru care de multe ori a influentat nu numai deciziile de comunicare, ci si strategia de business a clientului.

Asteptarile despre evolutia pietei de branding in 2013

Noi asteptam o crestere a investitiilor in branding si a intregii piete prin mutarea unor bugete din zona de advertising spre agentii specializata de branding, in special datorita aportului strategic adus de acestea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related