[Client Service] Diana Alexa (Leo Burnett): Account-ul trebuie sa fie energic si pozitiv, cu drive si incapatanare

[Client Service] Diana Alexa (Leo Burnett): Account-ul trebuie sa fie energic si pozitiv, cu drive si incapatanare

Bucuriile si tristetile job-ului de account, tensiunea care face parte din pachetul de baza si momentele memorabile care fac totul sa merite la final. Un articol despre ce presupune lucrul in departamentul de Client Service, semnat de Diana Alexa (Brand Communication Director, Leo Burnett).

Satisfactiile jobului de account

Satisfactiile job-ului de account sunt in principiu similare cu cele ale colegilor din agentie: ne bucuram cand ajungem la o idee minunata, cand o vindem si apoi cand o vedem adusa la viata. Cu atat mai mult cand ideea are un bigger purpose si reuseste sa schimbe ceva in bine, sa fie "a human kind idea", cum spunem la Leo Burnett. Cred ca singurul lucru usor diferit fata de celelalte job-uri e ca accountii sunt mai sensibili si monitorizeaza mai atent fericirea clientilor. Deci as trece la satisfactii mari si relationship-ul bun care trece de meetinguri, bugete, de prezentari si toate celelalte lucruri obligatorii.

Momentele grele din viata unui account

Momentele in care nu ne iese ceea ce ne-am planificat, nici dupa 10 incercari.

Momentele frumoase din viata unui account

Toate celelalte! Cu suficienta destindere, fiecare zi e simpatica in job-ul asta si in industria asta minunata in care lucram. Nu ai nicio scuza sa nu te bucuri cand intr-o zi, spre exemplu, lucrezi pe o idee de Cannes cu un sportiv si om minunat, alaturi de o echipa formata din jurnalisti sau artisti excelenti; in alta ai un meeting cu un client care nu mai stie cum sa iti spuna ca te vrea partener si te incurajeaza sa-i livrezi creativ (dar in buget si pe benefit J); in alta vine maseur-ul in agentie. Cum sa nu te bucuri!

Cel mai frumos compliment primit de la un creativ sau de la client

Un coleg mi-a spus ca se simte foarte "safe" si "linistit" cu mine in prezentare, ca nu se pot intampla tampenii. Iar clientii mi-au mai spus ca le sunt partener pe bune, ceea ce este printre cele mai importante lucruri pe care ti le poate declara un client.

Cea mai aglomerata zi de cand lucrez ca account

Cea mai aglomerata zi arata a vineri, cand iti faci agenda dimineata si iti dai seama ca s-ar putea sa ramana urgente si pe sambata.

Job-ul de account, la noi si in alte tari

Accountii din alte tari pe care i-am cunoscut coordonand proiecte regionale mi se par cam ca pe la noi. Diferenta cea mai mare o face ce fel de om esti, nu ce fel de account esti.

Junior account executives – background si atitudini

Majoritatea juniorilor sunt absolventi de SNSPA si printre ei sunt unii pasionati, care chiar vor intr-o agentie, dar sunt si din cei care vin pentru ca li se pare cool. Cei din urma ne cam incurca pentru ca isi pierd repede drive-ul, nu se preocupa, nu stiu campanii, se cearta cu clientii, nu au rabdare, nu vor sa invete. Ceilalti insa sunt minunati. Recent am luat la mine in echipa o fata desteapta foc, foarte la curent cu toate, pare ca stie multe si rezolva lucruri – chestie care vine din entuziasm si preocupare. Pentru ca de pregatit, nu are cum sa fie foarte pregatita – niciunii nu au cum – dar compenseaza cu cele de mai sus si asta e tot ce conteaza deocamdata.

Calitatile unui account bun

Un account bun trebuie sa fie sigur ca asta vrea sa faca, sa fie interesat activ de advertising, sa inteleaga ce vor oamenii de la el si proiecte, sa rezolve lucruri vs. sa le complice, sa fie implicat 100% intr-un proiect despre care trebuie sa stie tot, tot la orice ora. Sa fie energic si pozitiv, cu drive si incapatanare J.

Cum invata un account sa fie mai bun

De invatat invatam din tot, deschidere sa fie: de la oamenii din jur pana la filmele de la televizor, de la reel-ul de Cannes pana la ce vedem aici pe IQads, de la clienti, din experienta - trecuta a noastra si hopefully a altora. De pe site-ul Droga5.com J. Surse concrete de knowhow pot fi orice publicatii sau carti de advertising, de agentii, de festivaluri; secretul e sa fii tot timpul cu ochii pe ele.

Cartile de referinta pentru oamenii de la CS

Pe mine ma ajuta tehnica J - feeds, websites, FB, Twitter, blogs ale unor agentii sau oameni care imi plac, cateva publicatii si carti de planning care ajung la mine de la prietenii mei planneri (as zice neaparat The perfect pitch; Truth, lies and advertising; The tipping point; The art of client service; Luxury brands strategy sau Blink – pentru decizia spontana sau Outliers – pentru regula celor 10,000 de ore). Nu citesc lucruri special pentru accounts, cred mai mult intr-o rutina zilnica prin care incerc sa ma tin la curent cu cat mai multe advertising related. Si alte lucruri care ma pasioneaza.

Cat de greu se trece de la o pozitie la alta in CS

In CS, si cred ca e valabil peste tot, se creste cat de greu sau cat de usor vrei. Depinde de cat esti dispus sa investesti.

True or false: Account-ul ucide idei bune

Asa din principiu, nu cred. Va spun sincer, nu are niciun interes.

True or false: Account-ul e prietenul clientului

Da, prieten si partener, asa si trebuie sa fie spre binele tuturor.

True or false: Account-ul n-are voie in brainstorming

De ce?

True or false: Accountul e (oficial) de vina cand ceva nu iese bine

Account-ul e responsabil, impreuna cu echipa sa, pentru tot ce nu iese bine. E responsabil, tot cu echipa, si pentru ce iese bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Branded


Related