Primul concert din lume într-o bancnotă. Provocarea Samsung și Leo Burnett: Să permitem întregii țări să experimenteze Festivalul Enescu

Primul concert din lume într-o bancnotă. Provocarea Samsung și Leo Burnett: Să permitem întregii țări să experimenteze Festivalul Enescu

Când un ”Nu pot” devine ”Am reușit” se întâmplă unul din momentele rare de grație după care tânjim cu toții. Și asta este provocarea Samsung din ultimii ani: să încurajeze și să ajute oamenii să încerce să facă ceea ce nu cred că pot. Asta a fost și provocarea celor de la Leo Burnett, la intersecția dintre muzică și tehnologie, dintre Festivalul George Enescu și realitatea augmentată. Au luat un ”Nu se poate” și l-au transformat în Ba da: să vezi un festival de muzică clasică sold-out, pe o bancnotă, de oriunde ești și fără să plătești.

Este al treilea an consecutiv în care Samsung experimentează un duet între muzică și tehnologie în cadrul Festivalului Internațional George Enescu. Anul acesta, Samsung a completat experiența participanților la festival cu 3 experiențe digitale inovatoare: AR (Augmented Reality), VR (Virtual Reality) și o aplicație dedicată.

"Cred că tehnologia și muzica au un rol comun, acela de a ne aduce mai aproape unii de ceilalți. Tocmai de aceea, anul acesta, Samsung a facilitat accesul la spectacolele Festivalului George Enescu pentru acei iubitori ai muzicii care nu vor putea fi prezenți fizic în sală. Ne bucurăm că am putut folosi tehnologia și cu ajutorul realității augmentate, alături de echipa Leo Burnett România, am reușit o premieră națională: accesul la concertele festivalului prin scanarea unei bancnote de 5 lei. Suntem onorați să aducem acest omagiu maestrului George Enescu și să demonstrăm implicațiile benefice pe care tehnologia le poate avea pentru un public cât mai larg”, a declarat Simona Panait, Marketing Director, Samsung România&Bulgaria.

Vasilije Corluka, Chief Creative Officer Leo Burnett Bucharest, povestește din culisele acestei campanii ambițioase: care a fost punctul de plecare, prin ce variante și etape de creație au trecut ideile, care au fost dificultățile de implementare.

Am transformat bancnota de 5 lei într-un marker AR care permite oricărui român să downloadeze aplicația gratuită, să scaneze bancnota cu Enescu pe fiecare față și să trăiască magia festivalului prin live- streaming. Și așa am inaugurat în premieră globală primul concert într-o bancnotă.

Campania e valabilă până pe 22 septembrie, așa că puteți descărca aplicația dARe by Samsung, scanați bancnota de 5 lei oricând se întâmplă concertele, și bucurați-vă de festival oriunde v-ați afla.

 

Unde se întâlnesc muzica și tehnologia

De 3 ani, Samsung este partenerul pentru inovație al faimosului Festival George Enescu și ne-am dorit să arătăm exact puterea inovatoare a celui mai cool client de tehnologie din piață. 

Știam de la bun început că în orice vom propune, vom avea și un layer educativ care să spargă barierele preconcepute asociate muzicii clasice: elitismul, cercul închis, dress code-ul la patru ace. În plus, știam că ne putem folosi oricând de aplicația locală dARe by Samsung care deblochează prin realitate augmentată experiențe artistice sau culturale.

 

Brieful

Brieful nostru a fost juicy de la început și a avut o structură clară: cum punem în lumină promisiunea de brand Do what you can’t prin inovație corelată direct cu festivalul Enescu. În plus, Enescu era sold-out aproape în întregime și știam că nu putem oferi cadou bilete.

 

Conceptul

Ne-am ales un can’t pe care să-l transformăm în can: să permitem întregii țări să experimenteze Festivalul Enescu. Ca să putem ajunge în toată țara, știam că trebuie să găsim ceva care e omniprezent, inclusiv în conștiința colectivă a românilor.

Și aici am făcut saltul creativ: există un singur loc în care românii îl întâlnesc pe Enescu zi de zi, indiferent de statutul financiar sau de preferințele muzicale: pe bancnota de 5 lei. Așa că am decis să ne folosim de un mediu analog, care deși e important, e deseori ignorat: banii cash. Am transformat bancnota de 5 lei într-un marker AR care permite oricărui român să downloadeze aplicația gratuită, să scaneze bancnota cu Enescu pe fiecare față și să trăiască magia festivalului prin live- streaming. Și așa am inaugurat în premieră globală primul concert într-o bancnotă.

 

Provocări & dificultăți

Când faci ceva ce nu s-a mai făcut, există mereu riscul să scârțâie ceva din proces. Dar, din fericire, avem un client care vrea să fie pionier și mută munții din loc just to make it happen.

 

Mesajul

Asta e cel mai ușor de explicat: Samsung te ajută să do what you can’t. Adică să vezi un festival de muzică clasică sold-out, pe o bancnotă, de oriunde ești și fără să plătești. By the way, sunt 89 de milioane de bancnote de 5 lei în circulație în țară, așa că noi am creat 89 de milioane de mini-scene de festival.

 

Publicul

Targetul inițial din brief cuprindea doar publicul de la Enescu. Prin această campanie targetul s-a extins la oricine. Oricine are acces la Google Play sau App Store și care are la îndemână o bancnotă de 5 lei. Da, scanatul merge pe orice device, deci nu este restricționat pentru telefoanele Samsung.

 

 

Parteneriatul dintre Samsung și Festivalul George Enescu

Credem că Samsung și Festivalul Enescu sunt un duo creat în cele mai dulci vise de brand, având în vedere că prin campania noastră am reușit să inovăm și să aducem festivalului și mai mult public, iar Enescu ne-a oferit acces la cei mai talentați muzicieni ai momentului.

 

Reacții

În doar o săptămână de la lansarea campaniei, ne mândrim că am dublat numărul de downloaduri al aplicației dARe by Samsung și că prin scanare am deblocat mii de locuri fix în primul rând la cel mai faimos festival de muzică clasică. Campania e on-air până pe 22 septembrie, așa că descărcați chiar acum aplicația dARe by Samsung, scanați bancnota de 5 lei oricând se întâmplă concertele și lăsați muzica să vă schimbe viața.

 

Echipele implicate in campanie

Echipa Leo Burnett Romania:

Creative Department:

Vasilije Corluka - Chief Creative Officer Leo Burnett Bucharest
Andrei Nica – Group Creative Director
Miruna Potop - Copywriter
Silvana Frînculescu – Art Director
Cătălin Grigore – Art Director
Codrin Neagu – Graphic Designer

Strategic Planning:

Victor Stroe – Associate Director & Head of Strategy
Maria Sarivan – Strategic Planner

Brand Communication:

Diana Alexa – Managing Director
Adina Redeș– Brand Communication Director
Monica Iosif – Senior Brand Communication Manager

A/V production:

Sorin Deleanu – Producer

 

Echipa Starcom MediaVest Group:

Diana Diaconescu – Digital Account Manager
Rodica Mihalache - Head of Consumer & Business Insights
Anca Ludu – Online Media Planner
Alina Stănescu – Print & Radio Manager
Brîndușa Gurăroșie - Special Projects Manager

 

Echipa MSL The Practice:

Monica Jitariuc - Managing Director
Sarah Stan-Boustani - PR Director
Alina Nechifor - PR Manager

 

Echipa Samsung Romania:

Simona Panait - Marketing Director, Samsung România&Bulgaria.
Livia Fericean - Corporate Citizenship & Public Affairs Manager
Ioana Sigarteu - Corporate Communication Manager
Corina Enache - Social Media Specialist

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related