Creativos al Sol, primul festival de publicitate dedicat creativilor someri

Creativos al Sol, primul festival de publicitate dedicat creativilor someri
Sursa fotografie: creativosalsol.com

Nacho Barcena (Madrid, Spania) si-a pierdut jobul de copywriter in urma cu doua luni. Aproape 1,8 milioane de tineri spanioli se afla intr-o situatie asemanatoare lui, Spania fiind prima tara din UE in ce priveste somajul in randul tinerilor si o tara ce are o rata somajului de 27%. Industria de publicitate nu a scapat nici ea usor in fata crizei, din cauza scaderii drastice a bugetelor. De aceea, Nacho s-a decis sa organizeze Creativos al Sol (trad. Creativi la Soare), primul festival de publicitate dedicat creativilor ramasi fara loc de munca.

"Concursul nu imi aduce venituri, imi doresc doar sa ii pot ajuta pe creativii in somaj sa isi redescopere entuziasmul si sa se simta din nou ceea ce sunt de fapt: creatori de idei. Daca festivalul primeste un raspuns bun, adica are suficiente inscrieri, organizez si o gala de premiere in noiembrie sau decembrie. Depinde foarte mult de numarul participantilor si de sponsori", a declarat pentru IQads Nacho Barcena (Fondator, Creativos al Sol).

Numele festivalului Creativos al Sol este un raspuns la numele purtat de cea mai importanta competitie de publicitatate ibero-americana, Sol.

Ajutat pe partea de programare web de varul sau, Carlos Royo Barcena, tanarul copywriter a gandit un festival care sa includa 4 categorii: Grafica, Online (include si aplicatiile pentru smarphone), Marketing Direct, Guerrilla Marketing. Cele mai bune lucrari vor primi statueta "Creativos al sol de oro" (trad. Creativi la soare de aur)

Pentru promovarea concursului, a fost creata o pagina de Facebook si au fost realizate doua spoturi, care urmaresc aceeasi idee: daca nu lucreaza constant, publicitarii isi pierd din abilitatea de a crea.

"Dezoxideaza-te!"

"Scutura-te de praf!", cu textul: "Nu e matreata, e praf."

Fiecare creativ poate inscrie in concurs una sau doua lucrari per categorie si este obligatoriu ca niciuna dintre lucrari sa fi fost premiata in cadrul vreunui concurs. Nu exista un brief specific fiecarei sectiuni, ci sunt asteptate lucrari din portofoliile participantilor. Inscrierile au loc in perioada 1 – 15 octombrie 2013.

Festivalul Creativos al Sol este dedicat creativilor rezidenti in Spania, care demonstreaza legal ca sunt someri. Insa Nacho isi propune sa duca ideea si alte locuri, precum America Latina.

Nacho Barcena a tinut sa sublinieze ca festivalul nu primeste sustinere financiara directa. Sponsorii pot plati pentru inchirierea unui spatiu de premiere sau pentru realizarea materialelor promotionale, insa echipa de organizare nu va primi bani din partea partenerilor in mod direct.

Juriul Creativos al Sol este format din directori de creatie si fondatori de agentii, care s-au alaturat ideii tanarului spaniol: Miguel Olivares (La Despensa), Alberto Jaen (SCPF - JWT, Miami), Javier Garrido (El Laboratorio), Jose Luis Moro (Remo), Jose Gamo (Spotless), Ignasi Giro (Honest&Smile), Pedro Ample (Social Noise), Vicente Reyes (Herraizsoto, Barcelona).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related