Ipsos Research: Comparativ cu anul anterior, au 'explodat' pre-testarile calitativ-cantitative de reclama

Ipsos Research: Comparativ cu anul anterior, au 'explodat' pre-testarile calitativ-cantitative de reclama

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Ipsos Research povesteste in continuare Alina Stepan (Director General).

Ce metodologii au fost folosite cel mai mult in ultimul an. Cum difera proportia fata de alti ani
Ne-am bucurat sa vedem in 2013 o deschidere a clientilor catre metodologii mai noi, alaturi de cele deja consacrate. Astfel, comparativ cu anul anterior, au ‘explodat’ pre-testarile calitativ-cantitative de reclama, indiferent de gradul de finalizare a stimulilor (prin metodologia proprie AdLab), studiile online, atat pe panelul Ipsos, cat si pe platformele interactive de social listening. De asemenea, comunicarea expertizei in zona de shopper, ca si deschiderea centrului de Etnografie Ipsos Research, a dus la o crestere semnificativa a acestor tipuri de studii in randul clientilor nostri.

Care sunt cele mai importante proiecte ale agentiei din ultimul an
In 2013, am avut 3 tipologii de proiecte importante: studiile multi-categorie in randul cumparatorilor (am realizat un astfel de studiu pe 11 categorii de produse), evaluarile equity-ului unei categorii de produs la granita cu produse care raspund unor nevoi similare (spre deosebire de studiile clasice de equity, care se concentreaza mai mult pe brand si mai putin pe categoria de produs), evaluarile calitativ-cantitative de intrare in categorii noi sau de extindere de gama de servicii.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Spre deosebire de agentiile de advertising, a caror munca este mult mai vizibila si care fac publica castigarea unor conturi, natura strategica si oarecum ‘in umbra’ a activitatii de market research face sensibila mentionarea numelui clientilor fara acordul acestora. In scurt timp insa, numele clientilor din portofoliul Ipsos Research va fi disponibil pe site-ul nostru, imediat dupa transmiterea acordului.

Care sunt coordonatorii departamentelor din companie in 2014
Am sansa de a lucra cu o echipa extraordinara, oameni cu gandire antreprenoriala si creativa si cu cunostinte solide in ceea ce inseamna arta si stiinta de a studia piata, trendurile si comportamentul consumatorilor: Dorian Cazacu (director cercetare cantitativa), Cristina Craciun (director cercetare calitativa), Cristina Vesa (director operatiuni) si Loredana Ionel (director business development).

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Sunt cateva ‘pariuri’ pe care le-am castigat in 2013: sa comunicam cu clientii nostri pe canale care le sunt familiare (presa de specialitate (multumim si SMARK pe aceasta cale), newslettere de business (rappel des titres), evenimente interne, traininguri la sediul nostru sau al clientilor), oferirea de workshopuri strategice de lucru impreuna cu clientii asupra rezultatelor studiilor realizate, deschiderea Centrului acreditat de Etnografie. Si ar mai fi… dar mai intai sa le vedem materializate in anul care tocmai a inceput. :)

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Cifra de afaceri Ipsos Research a crescut cu 20% fata de anul 2012.

Ce tendinte in research preconizati pentru anul 2014
Ma astept ca, in continuare, sa asistam la deschiderea clientilor catre studii multi-categorie sau exploratorii, cuplate cu rigurozitatea analizei datelor si recunoasterea agentiilor de cercetare de piata ca integratori legitimi de date din surse multiple. De asemenea, imi doresc ca agentiile sa respecte din ce in ce mai mult nevoia de actionabilitate si lipsa de timp a clientilor, care trebuie sa ia decizii in timp util pe baza unor rapoarte de research sintetice, dar fara ca prin aceasta sa-si piarda din profunzime.

Din perspectiva metodologiilor, cred ca zona de mobile research va incepe sa fie din ce mai vizibila, cu un dublu impact: studiile ‘la cald’, acolo unde consumatorul vede brandul, cumpara, consuma etc. si, de asemenea, obtinerea unor rezultate rapide (overnight) pentru intrebari tactice, care au nevoie de raspuns cvasi-imediat.

Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Nu fi arogant, ai rabdare si risca in mod creativ.

Asteptari la inceput de an
Ca trebuie sa continuam sa culegem roadele lui 2013 fara sa ne oprim din semanat. Ne propunem sa nu ne oprim din crestere, pentru ca 2013 ne-a demonstrat ca se poate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related