Cand inovatiile hranesc pasiunea pentru fotbal a fanilor

Cand inovatiile hranesc pasiunea pentru fotbal a fanilor

Nu-mi dau seama care dintre urmatoarele este o conditie "sine qua non" pentru fotbal: jucatorii care sa-l joace sau fanii care sa le dea acestora un motiv ca sa joace. Stiu, in schimb, ca ambele parti sunt asteptate sa participe la Cupa Agentiilor la Fotbal sustinuta de Event Stuff. Termenul limita de inscriere pentru echipele de publicitari microbisti este 25 aprilie, iar formularele de inscriere trebuie trimise la [email protected]. Sustinatorii trebuie doar sa vina si sa se bucure cand echipa lor da gol.

In fata unei dileme de tipul "ce a fost mai intai: omul sau gaina?" cum e cea de mai sus, brandurile aleg sa ii plateasca pe fotbalisti sa joace in tricouri cu logo-uri tot mai evidente si sa ii incurajeze pe fani sa ramana infocati. Si asa ajung sa inoveze si sa inventeze tot felul de gadget-uri si experiente  care sa-i faca pe suporteri sa se simta cu adevarat importanti. In continuare, iata cateva dintre modurile in care brandurile se folosesc de tehnologii pentru a le oferi fanilor fotbalului experiente inedite.

Incepem cu adidas, brand nelipsit din cadrul marilor competitii sportive. Cu ocazia Campionatului Mondial de Fotbal din 2014 (CM) adidas a creat pentru fani Brazucam, varianta dotata cu sase camere de filmat HD a mingii oficiale a CM din Brazilia. Super-mingea le va oferi pasionatilor de fotbal imagini 360 ale sportului lor preferat dintr-un unghi diferit: cel al mingii. Brazucam va calatori prin mai multe tari participante la CM, pana va ajunge in Brazilia. Imaginile surprinse de aceasta in timpul calatoriei sunt uploadate pe contul de Youtube al adidas si pe cel de Twitter dedicat.

Nike, un alt brand cu traditie in sustinerea pasiunii pentru fotbal, si-a unit fortele cu agentia DoubleYou din Madrid pentru a le oferi fanilor terenurile de fotbal pe care nu le pot avea. Cum in orasele mari si aglomerate este greu sa gasesti un loc in care sa joci,  Nike s-a angajat, pentru o perioada, sa proiecteze, cu ajutorul laserelor, un teren virtual pentru fanii care solicitau asta printr-o aplicatie. Se intampla anul trecut.

Tot Nike si-a propus sa le arate fanilor ce forta are pasiunea lor pentru fotbal comparand-o cu un cutremur. Despre La Bombonera, stadionul echipei argentiniene Boca Juniors, se spune ca vibreaza atunci cand fanii isi incurajeaza echipa, lucru putin infricosator pentru adversari. Cei de la Nike s-au hotarat sa testeze acest mit si au montat in tribunele stadionului un seismograf cu patru senzori. Rezultatul: entuziasmul fanilor atunci cand echipa preferata da gol are aceeasi forta ca un cutremur de 6.4 pe scara Richter.

Fanii adevarati sunt uneori de gasit in fata televizoarelor, nu pe stadion. Pentru acestia, BeIN, un canal de sport din SUA, a creat o vuvuzela-telecomanda. Cand cei din fata televizorului  sufla in instrumentul magic, canalul se schimba automat, trecand pe cel de sport. In spatele magiei se afla o platforma Arduino dotata cu un microfon ce identifica sunetul scos de vuvuzela. Odata identificat sunetul, platforma transmite semnale cu infrarosu catre receiver-ul televizorului, comandandu-i sa schimbe pe postul BeIN. Urmatorul spot ne arata cateva situatii in care aceasta vuvuzela, botezata Game Changer, ar putea fi utila:

Cand nu sunt nici la televizor, nici pe stadion, e destul de posibil ca fanii fotbalului sa se afle intr-o statie de autobuz, asteptand ceva care sa-i duca acasa. Cu gandul la microbistii care au de asteptat, Fox Sports, tot un canal sportiv, a creat o statie de autobuz care sa le aminteasca acestora de atmosfera de pe stadion. La apasarea unui buton, bus shelter-ul incepe sa miroasa a iarba proaspat tunsa si sa duduie de incurajarile suporterilor. 

Asteptam inventarea unei masinarii care sa creeze cantece de incurajare si sloganuri personalizate in functie de jucatorii de pe teren, scor, situatia gazonului si abilitatile vocale ale suporterilor. Pana atunci, ramanem cu deja clasicul "pe ei, pe mama lor!". 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related