[Definitia ghost-ului] Serban Alexandrescu (Headvertising): Mai greu injuri azi, cand CDilor li se impune de sus ca sarcina de serviciu indeplinirea "planului la premii"

[Definitia ghost-ului] Serban Alexandrescu (Headvertising): Mai greu injuri azi, cand CDilor li se impune de sus ca sarcina de serviciu indeplinirea "planului la premii"

Redeschidem discutia despre ghost-uri, desi subiectul se dezbate inca de cand au aparut competitiile de creativitate si gloria premiilor. Vrem sa vedem daca, odata cu aparitia digitalului, e sau nu cazul unei redefiniri a conceptului: daca un ad creat fara brief si pe banii agentiei poate fi pus gratuit pe net, unde sa fie vazut si de publicul brand-ului, nu doar de juriile festivalurilor, se schimba situatia cu ceva? Apoi vrem sa urmarim cum arata azi un checklist prin care sa stabilesti daca un ad poate fi etichetat ca ghost, ce elemente din definitiile creativilor sunt comune si unde apar diferentele. In continuare puteti sa cititi opinia lui Serban Alexandrescu (Creative Director/ Managing Partner, Headvertising).

Atunci vs. acum la capitolul ghost-uri
Ghost-urile au devenit ceva mai putin absurde de cand cu online-ul. In continuare mi se pare ca sunt tot "facut de muschi cu gantere de carton" – dar, vorba voastra, macar le mai vad si alti ochisori decat cei ai duzinii de directori de creatie din jurii.

In plus, inainte nu le cerea nimeni in mod expres; era strict ambatzul unor veleitari carora le dadea ego-ul pe dinafara. Azi insa, mai greu injuri ca niste CDi isi pun oamenii sa handraleasca pentru premii cand respectivilor CDi li se impune 'de sus' (de la network) ca sarcina de serviciu indeplinirea "planului la premii": atatea de aur, atatea de argint, cutare clasare in Gunn Report etc. 

Adica, putregaiul si stupiditatea au ajuns prea sus. Sus, sus de tot - la CCOs. 

Pe scurt, complexele si impostura vanitosilor maladivi au invins "pe plan mondial".

Si atunci cum dracu' sa-si faca amaratii aia "din teritorii" planul de lei la hectar fara ghost-uri? Ca n-ai nicio sansa daca intri in festivaluri cu munca obisnuita care scapa din pitchurile anului 2014.

Dincolo de faptul ca atunci - prin opozitie & tapaj consistent si continuu - am omorat incet dar sigur un festival (Ad'Or-ul; si nu imi pare deloc rau ca i-am bagat furca in inima), ce am realizat pe frontul asta?

O sa dispara vreodata ghost-urile din competitiile de creativitate?
Lumea acum se duce la Cannes, care e la fel de ingrozitor de super-plin de ghost-uri. Si se lauda cu asta, si sunt mangaiati pe cap pentru asta. 

Acum 2 sau 3 ani, cred, s-a dat un Grand Prix la Cannes pentru o lucrare facuta pentru un mega-client (Coca Cola) de catre o mare multinationala care nici nu avea macar clientul respectiv; si lucrarea fusese facuta efectiv de un om care nici nu lucrase vreodata in agentia respectiva. Cand asa o grozavie groasa se intampla, si devine publica si notorie, si nu se ia nicio masura, ce am mai putea face noi? 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related