WHAT DO WE SPEAK?

Ne simtim nedreptatiti la tot pasul. Suferim pentru ca sintem la marginea geografica, sociala si economica a lumii civilizate, traim cu speranta in mai bine, pastrind injuriile in gind si rictusul in coltul gurii. Tratind cu sictir "portile Orientului", marii producatori auto s-au imbracat "subtire" pentru sezonul toamna-iarna sau si-au scos de la naftalina imaginile de mai an. Privim si primim piine si circ sub forma de spoturi tv, aplaudam "colectiile" reciclate, ca doar second handul nu e trend, ci mod de viata pe la noi.

M-a durut sufletul sa vad spotul Peugeot 206 - "Love Me" in calupurile publicitare actuale. Ce-i drept, ideea si executia geniala nu s-au alterat, n-au cazut in desuetudine odata cu trecerea timpului, dar alt spot mai vechi, din vremea cind faceau biciclete, n-au gasit? Daca la Peugeot avem oldie but goldie, Renault Megane da "Sopranos" la tot cartierul. Da prost, in schimb, cu joc actoricesc la tusa groasa, grimase si repetitii ca pentru retardati, facind din mafioti o gasca de saltimbanci cu mult sub prestatia bunicului cu 99 de pete. Ploturile si sloganurile sint trase de par, premisa mafiotilor posesori de Renault e puerila, dar muzica "vopseste gardul" si repereaza onoarea. Ma rog, nimeni nu-i profet in tara sa, si - cum Leone a reinventat westernul iar Karl May preeria - poate ca americanii vor face traseul invers, sa le explice italienilor de la Saatchi&Saatchi ca Mafia East Coast nu e Comedia dell'Arte. Explicitarea ar veni oricum prea tirziu, fiindca fenomenul "dezarmant" - pe care il aplaudam ca prospatura - s-a lansat in septembrie 2003. Nici macar Buster Pointdexter, oricit ar fi tinut afisul, nu se mai cinta nici la nunti in Occident!

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related