Rogalski Damaschin Public Relations semneaza prima campanie de testare nationala pentru depistarea precoce a fibrilatiei atriale

Rogalski Damaschin Public Relations semneaza prima campanie de testare nationala pentru depistarea precoce a fibrilatiei atriale

Rogalski Damaschin Public Relations semneaza prima campanie de testare nationala pentru despistarea precoce a fibrilatiei atriale, cea mai raspandita tulburare de ritm cardiac din Romania. Campania “Parcurile Inimilor Fericite” este o initiativa de informare si educare cu privire la fibrilatia atriala, o afectiune care afecteaza 200.000 de romani. Tulburarea este al doilea factor de risc pentru accidentul vascular cerebral, o afectiune de cele mai multe ori fatala. 65.000 de romani sufera anual un accident vascular cerebral.

In luna octombrie, rand pe rand, Parcul Central din Cluj-Napoca, Parcul Rozelor din Timisoara si Parcul Cismigiu din Capitala s-au transformat in “Parcurile Inimilor Fericite”, acolo unde cei interesati au beneficiat din partea medicilor cardiologi de evaluari gratuite ale riscului cardiovascular, precum electrocardiograma, masurarea tensiunii arteriale si a pulsului.

In cadrul campaniei peste 1200 persoane au fost testate pentru afectiuni cardiace la punctele de informare din cele trei parcuri. Dintre acestia, 7% au fost identificati cu fibrilatie atriala, in timp ce aproape 60% au prezentat risc de a dezvolta afectiuni cardiace, conform testelor efectuate. Persoanele depistate cu simptome ale fibrilatiei atriale au fost indrumate catre medicul de familie pentru un control amanuntit.

Prin aceasta campanie ne-am dorit foarte mult sa incurajam oamenii sa-si verifice starea de sanatate nu doar atunci cand ii doare ceva, ci sa mearga regulat la medicul de familie pentru controale de preventie. De data aceasta data am adus medicii din cabinete in parcuri pentru a incuraja interactiunea dintre medic si pacient si pentru a explica oamenilor cum functioneaza inima si cat de important este sa ne ingrijim de ea. Inima 3D a fost un real succes, la fel ca si ideea de a transforma parcurile in adevarate cabinete in aer liber”, a explicat Dorian Ilie, Communication Consultant, Rogalski Damaschin Public Relations.

O inima de trei metri, vedeta campaniei

“Vedeta” campaniei a fost o inima 3D cu o inaltime de 3 metri cu ajutorul careia oamenii prezenti la evenimente au putut vedea cum functioneaza acest organ vital, dar si care este impactul fibrilatiei atriale asupra acestuia. Sute de oameni, in special copii, s-au adunat in fata inimii pentru a intelege mai bine ce este un atriu sau un ventricul, si cum se formeaza cheagurile de sange in inima din cauza fibrilatiei atriale.

Campania a fost gandita in jurul nevoii de a explica si arata oamenilor cum functioneaza inima si de-ai incuraja sa se adreseze medicului de familie sau cardiologului, fie pentru controale de rutina cu scop preventiv, fie in situatia in care constata ca au anumite simptome.

Rezultate masurabile

La finalul campaniei, Asociatia Nationala pentru Protectia Pacientilor (ANPP), beneficiarul initiativei, a solicitat includerea fibrilatiei atriale drept o prioritate in cadrul strategiei nationale de sanatate si, prin urmare, imbunatatirea conditiilor de informare a pacientilor, de diagnosticare si de acces la tratament eficient conform standardelor internationale. Astfel, fibrilatia atriala va fi inclusa in grupul bolilor cronice care beneficiaza de tratament compensat 100%, in baza protocoalelor terapeutice, avizate de Ministerul Sanatatii. Obiectivul final il reprezinta preventia accidentului vascular cerebral determinat de fibrilatia atriala.

In cadrul conferintei de presa de ieri, 29 octombrie - Ziua Mondiala de Lupta impotriva Accidentelor Vasculare Cerebrale, autoritatile centrale, prin intermediul Prof. Dr. Dorel Sandesc, secretar de stat in cadrul Ministerului Sanatatii, si-au exprimat sprijinul pentru campanie si a asigurat organizatorii de deschidere la dialog. La conferinta de presa au mai participat Vasile Barbu, Presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Pacientilor, Dr. Anca Dan din cadrul Societatii Romane de Cardiologie si Dr. Rodica Tanasescu, Presedintele Societatii Nationale de Medicina Familiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related