Carmen Sterian, o feminista care iubeste barbatii: Viata asta este construita egal din calitati feminine si masculine

Carmen Sterian, o feminista care iubeste barbatii: Viata asta este construita egal din calitati feminine si masculine

Cu dictionarul dovada, Carmen Sterian (Head of Strategy, Wunderman), spune ca societatea romaneasca nu este macho, desi media incearca sa o vanda asa. Nici macar societatea oglindita in publicitate nu este asa, dar reclamele aluneca in misoginism.

Cat de mare e lumea barbatilor in industria de media din Romania? Si cum isi gasesc femeile locul in ea? IQads sarbatoreste 1 si 8 martie cu o dezbatere: cum se imparte industria publicitatii, in functie de sex.

Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame

Pai sa definim "macho". Dictionarul spune ca-nseamna masculin suta-n suta, viril, proactiv, dominator si constient de toate astea, adica masculul Alfa. Adica barbat, ca doar toate ne dorim sa fim luate pe sus si-un pic dominato-protejate :)) Ca doar de-aia ne plac grecii si-i admiram pe spanioli.

Doar ca acest "macho" a suferit si-o mare deformare-n timp, dupa parerea mea, cauzata pe de-o parte de catre hoarde-ntregi de generatii feministe, care au luat principiile de libertate si respect ale feminismului si le-au dus orgolioase la extrem, transformandu-se pe ele insele in alfa, contemporanele "mascule" alfa de la oras, dominatoare, carieriste, etern descurcarete, mofturoase si pretentioase.

Doamnele care-au calcat masculinitatea domnilor in picioare si le-au trezit si hranit orgolioase, orgoliul pierzandu-si pe cale naturala linistea, iubirile, finetea, echilibrul si rolul lor firesc si plin de calitati feminine calde necesare, dar nu si suficiente, in lume. Cele care acum tot ele plang in pumni sau sunt cinice :)

Asa ca acum "macho" e perceput ca si-un "calcator pe cap sau pe nervi", masculul impotent, dar feroce si atroce, care- in functie de educatie, te tranteste de pereti sau de alambicurile mintii si-ale Sufletului tau, fragile ca si- ale lui, ca doar de-aia are masca de macho.

Un pic de "macho-ism" cuceritor care s-a pierdut pe cale nu strica, dar asta nu inseamna ca cineva are dreptul divin de a domina ceva sau pe cineva vreodata. E o chestiune de echilibru fin.

Societatea romaneasca nu este macho, desi media care vrea sa ne tina nervosi sau prosti insista sa ne- arata asta. Nici reclamele nu oglindesc asta, iar reclamele sunt obligate sa reflecte realitatea, altfel nu rezoneaza emotional cu personajul care le priveste, deci nu vand.

Reclamele romanesti au, in schimb alunecari grave in stereotipuri misoginiste ofensatoare, considerate gresit fun (sunt evidente, nu dau nume).

Feminismul

Eu sunt o feminista care iubeste barbatii :) Asa ca as propune sa fim respectuosi, echilibrati si mai mult prietenosi decat orgoliosi, tinand cont ca nimeni nu are drepturi asupra nimanui si ca viata asta este construita egal din calitati feminine si masculine, toate necesare si benefice.

Stiti cum se spune: un bun manager e cel care foloseste unde trebuie si cand trebuie calitatile pe care le are fiecare in parte, nu cel care face cereri si emite pretentii nerealiste, absurde, enervandu-se apoi, fireste, tot el.

Si asta face fiecare in dreptul lui, cu el, apoi cu ceilalti, pentru ca atitudinile se schimba doar in timp si la nivel personal. Ce oferi, primesti, ce muncesti, cresti.

Nu cred ca asta este o problema realista si legiferabila de tara. Este doar o falsa problema, subiect inutil de nervi, cinism sau caterinca. Sunt alte obiective si teme infinit mai importante de discutat si reglat.

Lumea barbatilor in publicitate. Plafonul de sticla

Nu. Exista in schimb altceva, apropos de ce povesteam mai sus: statistic, femeile sunt foarte buni accounti pentru ca au grija in sange, barbatii sunt foarte multi creativi, pentru ca sunt :)

Impartirea brandurilor in functie de sex

Are si nu are o legatura cu sexul: o comunicare de brand realista si eficienta porneste intotdeuna de la un insight relevant. Profesional, trebuie sa-ti iasa indiferent pe ce lucrezi, pentru ca nu te bazezi niciodata pe parerea ta, insight-ul tau personal, ci pe un research. Dar omeneste, e mai simplu sa fii femeie si sa lucrezi pe un brand feminin.

Romancele: primul gand

Frumoasele.

Ce ar intelege un strain despre femeile din Romania, daca s-ar uita doar la reclame

Pai sa-i intrebam, zic :)

Cea mai reprezentativa romanca din reclame

Poate… aspirational asa, tanti de la Covalact preabuna preacalatara :))

Specificul romancelor din reclame

1) cele sub 30 se-ngrijesc de ele;
2) cele peste 30 se-ngrijesc, brusc, de familie.

Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate

Perfectiunea. Fericirea in orice circumstante hectice. Influenta prin celebritati. Nerealismul. 

O reclama cu/despre/pentru femei

Dove cu femei adevarate.

O femeie din literatura

N-am personaje preferate, nici scriitoare preferate. De la fiecare am aflat, ca de invatat invatam din experienta :)

Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania

Nu-mi permit sa recomand. Si-n general nimic nu "trebuie" :) Mi-ar placea sa citeasca orice, numai sa citeasca. De preferat cot la cot cu femeile.

Sarbatoresti 8 martie?

Da. Cred in sarbatorile comune, care construiesc o energie vesela, speciala, recunoscatore :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related