[Vlogging-ul autohton] Bianca Adam aka Tequila: Am reusit deja ce mi-am propus. Intr-un fel, am mutat videoblogul in mediul televiziunii

[Vlogging-ul autohton] Bianca Adam aka Tequila: Am reusit deja ce mi-am propus. Intr-un fel, am mutat videoblogul in mediul televiziunii

Pe Tequila o stim de cand avea 15 ani si 40.000 de abonati. Maine sau poimaine (fara gluma) atinge jumatatea de milion. Acum are vreo 498.000 si cand am vorbit cu ea, duminica, avea 496.000. Rata noilor abonati/zi e in jur de 700, ca sa nu va apucati de matematica asa, in mijlocul zilei. La vizionari sta si mai bine: o sa atinga in curand 53 de milioane.

Bianca Adam are acum 17 ani si, de cand n-am mai vorbit, si-a dus vlogul pe TV. Emisiunea ei de pe ZU TV a implinit foarte curand un an de zile si merge tot inainte. 

Evolutia videoblogului ei de pana acum, spune ea, se vede in principal la capitolul productie. Diversitatea subiectelor pe care le discuta e tot acolo (vezi ghiceste melodia, vezi si religie), iar followerii ei au in continuare un cuvant de zis privind content-ul livrat. De pilda, Bianca a invatat pe calea experientei ca reclamele platite nu fac bine la popularitate si, bineinteles, ca o comunitate te mai poate si imbranci (nu intotdeauna usor si cu blandete).

Cum intretii un echilibru intre ce ai tu de oferit si ce ti se cere, cand cele doua cam difera? O intrebare buna de pus la Brands & Communities 2015. Pe 21 si 22 mai va asteptam la UniCredit Tower ca sa ne stavilim setea de comunitati on si offline.


Evolutia videoblog-ului Tequila, pe bucati

Singura schimbare radicala in evolutia canalului meu este calitatea audio/video. Tind sa cred ca, in prezent, fara calitate foarte buna, nici pe YouTube nu se mai cuvine sa faci ceva. Ajuta enorm investitia in aparatura. Sau daca nu e cum spun eu, tot am un fix al meu pe lucruri profi in materie de videografie. 

Echipa de asemenea s-a schimbat de 3-4 ori de cand m-am apucat de tequila1428 - echipa e formata din prieteni, iar prietenii vin si pleaca.

Content

Subiectele abordate sunt diversificate inca de la bun inceput, deci schimbarile nu prea sunt sesizabile. Totul e cu muuult mai organizat. De la inceput lucram cu scenariu bine stabilit si programam timpul foarte bine, dar acum am grija si la fiecare detaliu al subiectului.

Cel putin jumatate din seriile mele de episoade - precum: Intreab-o pe Tequila, Fan Mail, Comentarii, Adevar si Provocare etc. - se bazeaza pe feedback-ul viewerilor. 

Ne spuneai data trecuta despre lansarea unui nou concept de vlog, pentru care ar trebui sa te muti in Bucuresti. Cum s-a concretizat?

Am reusit deja ce mi-am propus. Intr-un fel am mutat videoblogul si in mediul televiziunii, fara sa fiu nevoita sa ma mut. 

Cat de dificil e sa sustii interesul publicului pe termen lung? 

Dificil nu pot spune ca este. Din moment ce am captat atentia online-ului odata, stiu "secretul" si pentru a doua si a treia oara. Este doar obositor. 

Cum ai "gestiona" o stagnare la nivel de engagement/viewership?

Una din rarele intrebari la care sa nu pot raspunde, haha. Probabil as astepta perioada urmatoare in care lucrurile sa mearga de la sine.

Un TOP 3 al vremurilor recente

Ouch, ce greu e sa aleg doar 3 dintre ele. Ok, cu siguranta imnul vloggerilor cu Moga:


Si astea doua sunt tare faine:


Colaborari cu alti youtuberi/artisti

Am avut colaborari cu cativa vloggeri mai mici cu scopul de a-i creste pe ei cand mai faceam si eu "fapte bune", haha. Iar dintre artisti, cred ca singurul cu care am colaborat este Moga.

In rest, singurul gen de colaborare care m-ar interesa este genul de non-profit, dar episod pentru episod. Un episod la mine pe canal cu un youtuber mai mare si unul la el. 


Audienta

Am de la 100.000 la 1.300.000 de view-uri pe episod. Important este ca momentan canalul face aproximativ 130.000 views/zi si 700 abonati/zi. Exista o comunitate cu siguranta. Primesc multe mesaje de genul "Te urmaresc din 2012 de la primul video"; dar, dupa cum am spus, sunt 700 abonati pe zi, deci tot timpul vin si oameni noi. 

In acest moment, am 498.000 abonati. In maxim cateva zile, sunt 500.000. Toate visele mele au devenit realitate in momentul actual. Atat pe anul asta, cat si pe viitor, nu-mi doresc decat sa mearga lucrurile exact ca acum si, de ce nu, poate chiar mai bine.


Venituri

Din vlogging in Romania nu pot, momentan, sa traiesc nici eu si nici restul youtuberilor mari. Aproximativ tot ce castig intra in aparatura. Rar am avut proiecte in afara celor de pe YouTube din care sa castig ceva.


Tequila la ZU TV

Inainte sa ma contacteze Morar (N.R. Mihai Morar), caruia ii sunt vesnic indatorata pentru apelul ala "minune", hehe, m-au contactat vreo 3-4 televiziuni diferite ale caror idei nu se potriveau prea bine cu ale mele. Pastilele mele de pe ZU TV sunt in continuare in desfasurare si sper sa fie mult timp de acum. In afara de YouTube, ZU-familia e probabil cel mai frumos lucru care mi s-a intamplat.


Advertising

Am avut, intr-adevar, colaborari cu branduri; faceam tot felul de reclame platite dar acum sunt foarte reticenta la propunerile de genul asta si accept numai in functie de ideea de reclama pe care o au ei, si cat de mult imi place mie brandul respectiv sau cat de bine se potriveste cu subiectele mele.

Prin orice fel de reclama scazi in ochii fanilor si, oricat ai scoate de la brandul respectiv, nu acopera daunele pe care le faci imaginii tale. Trebuia sa imi fi zis mie cineva lucrurile astea de la bun inceput, dar e bine si ca le-am experimentat pe propria piele. 


Planuri?

Daca s-ar putea pe viitor sa stau toata viata cu o camera in mana sau cu tastatura si mouse-ul in programele de montaj video, ar fi suficient pentru mine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related