[INSIDER | Business-ul ReloadFilm.ro] Sebastian Tudor: Un real castig il facem cu piata europeana, care plateste la timp si intelege ca nimic nu se face ieri... si repede si pe genunchi... si fara bani

[INSIDER | Business-ul ReloadFilm.ro] Sebastian Tudor: Un real castig il facem cu piata europeana, care plateste la timp si intelege ca nimic nu se face ieri... si repede si pe genunchi... si fara bani

Cum se vad campaniile publicitare din perspectiva oamenilor de productie? Care sunt learning-urile acumulate pe parcursul timpului si experientei de a lucra cu agentiile sau cu clientii finali? Cum considera ei ca s-ar putea imbunatati aceste raporturi? Ne-am propus sa aflam raspunsurile de la managerii si ownerii caselor de productie de la noi.

 Despre business-ul ReloadFilm.ro, ne spune in textul de mai jos Sebastian Tudor:


Valoarea totala a pietei de productiei A/V

Am auzit de milioane de euro in acest tort de ciocolata din ce in ce mai mic si mai pe promotie.


Evolutia pietei in ultimii 7 ani

Parca am trecut de la inceputurile glorioase in care toata lumea avea entuziasm si am ajuns, in ultimii trei ani, sa facem din superbul si minunatul tort de ciocolata butaforie de polistiren acoperit cu ceva ramas de la o alta promotie. Asta in cazul in care nu ne-a fost ceruta de cine stie ce client si mai econom decat economii.

Mi se pare din ce in ce mai greu, dar incercam sa invartim roti cu aceeasi pasiune, dincolo de profiturile gigant speculate.

Un real castig il facem cu piata europeana, care plateste la timp si intelege ca nimic nu se face ieri... si repede si pe genunchi... si fara bani.


Cota de piata ReloadFilm.ro

Cifrele sunt, in cel mai bun caz, relative.

Ni s-a zis deseori ca suntem cea mai prietenoasa casa de productie din Romania, asadar avem cota de piata cea mai prietenoasa. Habar n-am daca asa e sau nu, noi n-am mai lucrat cu alte case de productie :) Ma surprinde mereu cata energie investim in proiecte si cata pasiune exista, fie ca avem de-a face cu un client/ o agentie mica sau mare.

Cred ca avem felia noastra din tortul de ciocolata milionar. Cat? Mult, putin, niciodata nu e la fel. Un an e mai dulce, altul mai sarat, altul mai de cacao.



Linii de business

Ne concentram pe prietenie si pe solutiile creative de productie cu care sa realizam un concept chiar si atunci cand bugetele par imposibile. Daca ideea e misto sau oamenii din agentie care se zbat pentru ea sunt misto, atunci merita toata stradania noastra.


Top 3 servicii oferite de voi

Prietenia, nebunia de a scoate din orice spot maximul posibil, normalitatea.


Ponderea clientilor: agentii de advertising versus clienti final

Am avut ani buni colaborari directe cu clienti; avem si acum. Dar mereu prin agentie. Noi nu facem scripturi pentru clienti, gasim doar solutii creative de realizare.


Asteptarile si cerintele clientilor privind implementarea proiectelor

Sunt foarte multi clienti noi, micuti sau la inceput, care alearga de la o agentie la alta si de la o casa de productie la alta. In cautarea unui pret mic, evident, nu a unei creatii mai bune.

Din pacate, cele mai multe cerinte vin de la oameni care nu au experienta si cer minuni intr-o zi de filmare de 24 de ore :)) Si, ca sa fie totul si mai frumos, sa se intample maine, dar sa fie "fffffff ieftin" si sa iasa de Oscar.

Eu nu-i inteleg, este in avantajul lor o productie mai relaxata si cu timp mai mare de gasit solutii. Asa se intampla cu cei de afara, care au inteles ca valoarea productiei nu vine din "hai cu 7 spoturi intr-o zi de 24 de ore si filmate ieri, daca se poate".

...dupa care spoturile zac la noi in editare si saptamani/luni intregi.


Cum suna briefurile de productie care vin catre voi?

Ma bucur ca lucram cu agentii care au experienta si sunt oameni - ori de productie, ori creativi - care stiu sa dea briefurile cat mai detaliate. Si, astfel, ne facem treaba in sensul dorit.

De aceea, fugim de clientii de care spuneam mai sus, care se pricep si la creatie si la productie si la regie...


Colaborarea cu agentiile

Lucram cu majoritatea agentiilor importante de pe piata romaneasca.

Sunt momente in care, pentru o perioada, intrerupem colaborarea - pentru ca a mai aparut o casa de productie noua si foarte-foarte buna pe dumping - dar revin mereu la "acasa Reload", asa cum ne spun multi creativi. Si le multumim pentru incredere agentiilor care se simt acasa la Reload cand e vorba de parteneriatul creatie si productie.

Pe plan extern: lucram si cu agentii, si cu clienti din Anglia, Germania, Turcia.


Cu cine lucrati cel mai des din agentie?

E minunat cand agentia are un producator bun care stie si intelege bine ce vrea creatia. Ne ajuta mereu sa stim brieful si dorinta creatiei. 

Pot spune, insa, ca avem o colaborare excelenta si cu agentiile care nu au producator, dar accounti foarte buni care stiu sa ne dea toate detaliile proiectului.


Lucrul cu agentiile: avantaje si probleme

Nu stiu de probleme, insa stiu ca de atatia ani de cand colaboram cu success la campanii mari sau mai mici relatia creata cu departamentul de creatie este stransa si asa am ajuns sa fim acasa de productie.

Nu poate fi mereu timing-ul perfect, bugetul perfect, asa ca important este sa lucrezi cu profesionisti si pasionati din agentie.


Diferenta teoretica de roluri intre creatie (noutate) si productie (standardizare)

Nu m-am gandit niciodata ca suntem robotzeii din fabrica de ciocolata.

Tratam fiecare proiect care vine de la creatie ca pe o noua descoperire, o noua solutie creativa. Asa am ajuns sa mergem sa filmam chiar pana la capatul Pamantului, in Africa de Sud, pentru ca am cautat 3 stejari care sa fie asa cum doream; si altceva ar fi insemnat compromis.

Tocmai de aceea meseria noastra e frumoasa aici in ReloadFilm.ro, unde atat eu, cat si unii dintre colegii mei avem proiecte creative individuale si pe care le sustinem permanent.

Gandim fiecare proiect pentru a-i creste valoarea si pentru a ajuta creatia; vrem ca totul sa iasa si mai bine decat se astepta cineva.

Daca am face standardizare, am pleca acasa sau la azilul de nebuni.


Cele mai importante festivaluri care rasplatesc realizarile din industria voastra

Orice premiu castigat de colegii de la agentie la Cannes e un prilej de sarbatoare si pentru noi, fie ca petrecerea e impreuna cu agentia, fie noi cu noi.

Nu ratam niciodata, insa, ocazia de petrecere in ciocolata alaturi de Effie-urile castigate de campaniile la care lucram.


Sugestie catre agentii pentru o colaborare mai eficienta

Minunat ar fi sa avem mai mult timp de pregatit si sa nu mai consideram ca e normal ca o zi de filmare sa aiba 24 de ore.


Sugestie catre clientii finali

Unii clienti nu tin la produsul lor, se gandesc mereu cum sa faca doar sa apara pe TV oricum si repede. E ca si cum ar vrea sa iasa la mall sa fie vazuti de toata lumea doar in chiloti murdari. Nu imi permit sa dau sfaturi, dar un timp mai lung de pregatire si bugete adaptate la spoturile create ar fi cu siguranta ceea ce ar trebui.

Noi punem foarte mare pret pe creatie si pe productia creativa; poate de aceea uneori ne pare rau ca nu putem face mai mult datorita timpului prea scurt de realizare.


De cate ori in ultimul an a venit clientul la voi pentru partea de creatie?

Din ce in ce mai multi clienti (noi si mici) vin sa le facem si creatie si spoturi si afise si pixuri si carti de vizita etc. Insa mereu ii trimitem catre o agentie, pentru ca noi ramanem doar la butoanele productiei A/V.


Promovare

Mai tot timpul ne bazam ca o sa ne promoveze cei cu care lucram daca sunt fericiti cu noi. Cand nu functioneaza, dam interviuri in IQads :)


Planuri pentru 2015

Incercam sa producem cat mai mult pentru piata externa; de aceea ne-am si concentrat catre dezvoltarea ReloadFilm.ro si in alte tari.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Reload Film

Infiintata la inceputul anului 2005, Reload Film este o casa de productie full service ce ofera servicii si solutii complete de productie pentru advertising, film artistic. A devenit in scurt timp una  din... vezi detalii »

Companii

Festivaluri

Sectiune



Related