Al Kamara: Cred ca este de datoria agentiei sa fie "portavocea" acestui modus operandi propus de ghid si sa ajute clientii sa adere la recomandarile acestuia

Al Kamara: Cred ca este de datoria agentiei sa fie "portavocea" acestui modus operandi propus de ghid si sa ajute clientii sa adere la recomandarile acestuia
Sursa foto: magazinulprogresiv.ro

 Saptamana aceasta a fost lansat Ghidul de Pitch elaborat de UAPR si al lui set de bune practici recomandate in colaborarea dintre clienti si agentii. Inregistram pe IQads si SMARK reactiile agentiilor si clientilor cu referire la precizarile Ghidului si asteptarile privind efectele acestuia pe viitor.

Al Kamara (Founder, Wave Division Group):


Necesitatea Ghidului

Noi suntem agentie membra UAPR de aproape 3 ani. 

Cu toata sinceritatea spun ca era nevoie de un astfel de document si chiar daca a venit mai tarziu, este laudabil efortul depus de echipa UAPR pentru a-l elabora la un standard de excelenta nemaivazut pe piata pana acum.

Am participat in numeroase pitch-uri in cei 15 ani de activitate pe piata din Romania. Unele pitch-uri s-au desfasurat impecabil, aproape exact asa cum este recomandat in acest ghid, in timp ce altele nu.

Pentru acestea din urma, in mod clar ne-ar fi ajutat un ghid de acest fel; nu numai pe noi ca agentie, dar si pe client, care in unele cazuri, desi avea toate bunele intentii, nu avea suficienta experienta in organizarea de pitch-uri.

 

Modul de recomandare a Ghidului

Chiar daca nu este o "lege" a pitch-ului, acest ghid, daca este studiat de toate partile implicate si acestea incearca sa-i aplice recomandarile, TOATA lumea va avea de castigat.

Asa cum spuneam mai sus, standardul de profesionalism al acestui ghid este unul extrem de ridicat – este practic un fel de "best practice" si cred ca nu este in interesul nimanui sa nu il studieze si sa nu il aplice.

Ghidul acopera absolut toti pasii implicati intr-un pitch si descrie cu amanunte relevante si sfaturi practice fiecare dintre acesti pasi. Este atat de aplicat si izvorat din experienta, incat chiar si un nou venit in bransa poate organiza cu succes un pitch.

 

Va ajuta piata de comunicare & relatia client-agentie in procesul de pitch?

Acest ghid este, cum spuneam, un instrument excelent, care stabileste un standard ridicat de profesionalism in ceea ce priveste pitch-urile. Depinde de agentie si de client cum si cat de mult aplica recomandarile din ghid.

Asa cum se discuta si la evenimentul de lansare a ghidului, cred ca este de datoria agentiei sa fie "portavocea" acestui modus operandi propus de ghid si sa ajute clientii sa adere la recomandarile acestuia.

Ghidul ajuta foarte mult agentiile sa argumenteze in fata clientului (daca este cazul) atunci cand anumiti pasi in procesul de pitch nu sunt cei optimi.

Cred cu tarie ca, daca va exista dorinta de toate partile implicate in pitch-uri sa asimileze si sa aplice recomandarile acestui document, toata industria de publicitate va avea de castigat.

Pe langa cele spuse mai sus, recomand UAPR sa colaboreze cu universitatile de specialitate din tara si sa le sustina in pregatirea generatiilor viitoare de specialisti marcom si tineri antreprenori.

Consider ca acum este momentul, UAPR detine necesarul pentru stratul acestui proces - Ghidul de Pitch.

 Asa cum Konfuzius spunea, "The best time to plant a tree was 20 years ago, the second best time is now".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related