[OOH Focus] Ileana Tomescu (BPN Romania): Cererea clientilor pentru acest mediu a ramas constanta, OOH-ul avand clienti fideli care aleg sa-l integreze in mixul de comunicare

[OOH Focus] Ileana Tomescu (BPN Romania): Cererea clientilor pentru acest mediu a ramas constanta, OOH-ul avand clienti fideli care aleg sa-l integreze in mixul de comunicare

Comunicarea outdoor poate fi spectaculoasa. Si, gandita integrat cu alte medii, efectele ei pot deveni chiar si masurabile. Totusi, in drumurile noastre de fiecare zi, nu prea avem sansa sa facem ochii mari. Asta tine de agentii si/sau clienti, care se mentin inca timizi. Sau asa presupunem. Ca sa stim la sigur, hai sa luam pulsul pietei de OOH, am zis, si am intrebat mai multi actori ce o populeaza cum privesc contextul actual al mediului. Despre ce inseamna inovatie, care sunt avantajele vs. dificultatile mediului si cum a evoluat cererea clientilor, aflam de la acestia.

Ileana Tomescu (Managing Partner, BPN Romania):

 

Piata de OOH. Cererea clientilor pentru acest mediu

Piata de OOH a fost stabila in ultimii 3 ani atat din prisma volumelor totale derulate, cat si a suporturilor si locatiilor oferite. Cererea clientilor a ramas constanta, OOH-ul avand clienti fideli care integreaza acest canal de media in mixul de comunicare pentru a atinge obiectivele campaniilor. 

Clientii lanseaza cereri pentru campanii integrate catre agentie si, daca obiectivele campaniei o cer, OOH-ul se va regasi cu siguranta intre canalele de comunicare selectate de agentie.  

 

Cererea pe tipuri de formate 

Cererea poate veni din dorinta de a securiza cele mai bune locatii din oras; astfel, se contureaza o retea de formate standard in locatii cheie pentru perioade mai lungi de timp (6 luni – 1 an) sau catre proiecte speciale si formate atipice pentru a atrage atentia consumatorului.

 

Inovatia in OOH

Inovatia in outdoor poate veni din formatele digitale, tot mai prezente prin oras, ce pot afisa reclame in real time (transmisiuni live, preluarea mesajelor din aplicatia de mobil) si din proiecte speciale.

 

Principalul avantaj al mediului

Avantajul OOH-ului , pentru clientii de publicitate, este prezenta acestui mediu la fiecare pas din calatoria consumatorului. Daca la TV ai optiunea sa schimbi canalul cand este publicitate, in online exista „skip ad”, reclamele de pe strada nu pot fi oprite si, astfel, sunt automat receptionate.

 

Dificultatile in implementarea unei campanii OOH

Masurarea impactului outdoor-ului poate reprezenta o bariera in desfasurarea campaniilor de acest fel.

 

Proiecte speciale din 2015

Campania de OOH pentru Idea Bank si proiectul special de la metrou.

 

Valoarea pietei de OOH din Romania. Ponderea ei in total media

Estimam valoarea pietei de outdoor la 27 milioane euro, reprezentand 8% din totalul pietei media.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related