„Taticii fac diferenta!”, prima campanie pro-alaptare din Romania care implica barbatii

„Taticii fac diferenta!”, prima campanie pro-alaptare din Romania care implica barbatii

Rogalski Damaschin semneaza prima campanie pro-alaptare din Romania care implica barbati. Campania de comunicare desfasurata in luna august a fost realizata pentru Asociatia SAMAS, singura retea nationala de educatori perinatali din Romania, specializati in consilierea gravidelor si mamelor de copii mici.

Taticii fac diferenta” este o initiativa creativa menita sa atraga atentia asupra necesitatii si importantei implicarii tatilor in toate deciziile care tin de alaptare, in particular, si de ingrijirea copilului, in general.

 

Context: Romania, tara cu cea mai scazuta rata a alaptarii din Uniunea Europeana

In ciuda tuturor recomandarilor medicilor si organizatiilor din domeniul sanatatii, care subliniaza in mod constant beneficiile laptelui matern, Romania ramane tara cu cea mai scazuta rata a alaptarii din Uniunea Europeana: doar 12% dintre copii sunt hraniti exclusiv la san in primele luni de viata, asa cum recomanda Organizatia Mondiala a Sanatatii; spre comparatie, urmatoarea cea mai mica rata de alaptare exclusiva din Europa este de 53%, in Irlanda.

Principalul motiv este lipsa de informatii teoretice si practice, atat in randul femeilor, cat si in cel al barbatilor, al caror rol a fost ignorat de-a lungul timpului.

 

Cercetare: Ce stiu si ce cred barbatii din Romania despre alaptare?

Un studiu national realizat de Asociatia SAMAS a aratat ce stiu si ce cred barbatii despre alaptare si cat de implicati sunt in deciziile de cuplu care tin de alaptarea si ingrijirea copiilor.

Cercetarea a dovedit ca daca in trecut alaptatul era considerat un subiect tabu, care ii privea doar pe mama si bebelus, lucrurile s-au mai schimbat: aproximativ 4 din 10 barbati ar alapta, daca ar putea, iar peste 50% asista la alaptare ori de cate ori au ocazia.

Cu toate acestea, foarte putini barbati (2 din 10) se informeaza intr-un cadru institutionalizat, la cursuri de pregatire perinatala.

 

Implicarea tatilor, ideea care a facut diferenta

"Ideea agentiei de a face un studiu privind atitudinea, informatiile si opiniile barbatilor despre alaptare a fost lozul castigator pentru campania noastra. Raspunsurile barbatilor in privinta alaptarii au trezit interesul presei intr-un mod absolut surprinzator si mesajele concepute de agentie pe baza studiului au cuprins doza perfecta de inedit, iar campania noastra a beneficiat astfel de vizibilitate in toate mediile", a declarat Ana Maita (Vicepresedinte Asociatia SAMAS).

 

"De-a lungul timpului au fost realizate foarte multe campanii pro-alaptare, dar niciuna dintre ele nu a implicat si tatii. Cu toate acestea, barbatii pot avea o influenta mai mare decat s-ar crede intr-o problema care aparent nu ii priveste: experienta educatorilor perinatali SAMAS a aratat ca femeile care au alaturi de ele un partener informat, care a participat la cursuri de pregatire pentru viitori tatici, si care le sustine in momentele critice in care sunt tentate sa renunte, alapteaza pentru o perioada mai lunga de timp decat cele care nu au alaturi un partener empatic. Rolul campaniei a fost acela de a semnala ca taticii chiar pot face diferenta si pot sprijini eforturile mamelor de a asigura o hrana sanatoasa copiilor", a explicat Cristina Lica (Communication Consultant, Rogalski Damaschin Public Relations).

In cadrul campaniei „Taticii fac diferenta!”, gravidele din Bucuresti si din tara care au venit insotite de partener sau alta persoana de sex masculin la cursurile perinatale sustinute de Asociatia SAMAS, in Saptamana Internationala a Alaptarii, au primit gratuit Cursul Prenatal despre Alaptare. De asemenea, in mai multe orase din tara au avut loc o serie de evenimente publice, in cadrul carora barbatii „au militat” pentru alaptare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related