[Grand Spoof by Ardealul: Juratii] Gina Miu (Orkla Foods): Tind sa cred ca insight-urile specific locale sunt "sarea in bucate" pentru publicitatea romaneasca

[Grand Spoof by Ardealul: Juratii] Gina Miu (Orkla Foods): Tind sa cred ca insight-urile specific locale sunt "sarea in bucate" pentru publicitatea romaneasca

Dezvaluirea juriului competitiei Grand Spoof by Ardealul: Pate Ardealul da gust publicitatii romanesti continua. Dupa ce BRomania ne-a dat cateva ponturi privind umorul, Gina Miu (Senior Brand Manager, Orkla Foods) ne viziteaza si ne povesteste in randurile de mai jos despre umorul in publicitate. Omul de marketing nu este si nu va fi niciodata impotriva unei abordari umoristice a comunicarii, daca aceasta ii vine croita brandului. Unele branduri isi permit sa adopte tonalitati amuzante sa sa le puna sa lucreze in folosul lor; dar, altfel, umorul de sine statator nu poate in niciun caz construi atributele unui brand.

Dupa cum se intelege, ne aflam in etapa de votare si de jurizare a Grand Spoof by Ardealul, ce continua pana pe 21 septembrie. Pentru ca in luna iuliea dadeam sfoara in tara ca invitam toti creativii, profesionisti si amatori, sa adauge un strop de fainoisag publicitatii actuale.

Dintre 42 de inscrieri, 20 au fost aprobate si incearca sa urce pe podium. De regula, nu e frumos sa judeci, dar acum chiar va rugam s-o faceti. Ca sa stiti, verdictul final se imparte astfel: 40% e cuvantul vostru, 60% tine de juriu.  Spoof-urile se afla la dispozitia dumneavoastra pe TheCreator, inaintati cu curaj spre ele.

 

Hazul in pauza publicitara

Reclamele pline de umor isi gasesc firesc locul in pauza publicitara. Asta pentru ca ele nu intrerup consumul de divertisment, ci il completeaza. Din acest motiv, spoturile pline de umor nu sunt percepute ca fiind intruzive si sunt astfel mai usor acceptate de catre privitori. In plus, ele genereaza emotii pozitive care sunt asociate brandului si "word of mouth".

Toate acestea sunt lucruri pe care un om de marketing si le doreste. Daca in cazul unor branduri, pozitionarea si personalitatea lor permit folosirea umorului, in cazul altora insa, umorul nu poate construi atributele de care acel brand are nevoie.

 

Specificul umorului la romani - mai exista?

Stiu spoturi pline de umor atat locale, cat si internationale. Dar tind sa cred insight-urile specific locale sunt "sarea in bucate" pentru publicitatea romaneasca; consumatorii rezoneaza bine cu umorul local, iar spoturile construite astfel transmit indirect privitorului mesajul "brandul asta ma intelege".

 

Riscurile folosirii glumelor in spoturile publicitare pentru branduri

Obiectivul final al spoturilor este sa vanda, iar in contextul asta umorul este o modalitate de a ajunge acolo, dar nu un scop in sine. Riscul este sa creezi o campanie care distreaza dar atat, fara a reusi sa determine o schimbare in perceptia asupra brandului. Sau esueaza in a comunica atributele produsului.

Genul asta de spoturi nu vor genera schimbarea dorita in comportamentul consumatorilor.

Un alt pericol este acela ca gluma buna sa eclipseze brandul, sa tii minte ca ai ras la reclama respectiva, dar sa uiti la ce brand era. 

 

Figuri publice amuzante din Romania. Comedianti, politicieni etc?

Cred ca oricare dintre aceste personaje ne poate distra printr-un umor voluntar sau involuntar. Creatorii de stand-up/actorii sunt insa cei mai consecventi creatori de punch-line-uri.

 

Spoturi si spoof-uri care te-au facut sa razi

Dintre spoturi, si funny si eficient mi s-a parut Hemoroeasy.


Dintre spoof-urile din anii trecuti, dupa aceleasi criterii am apreciat "Cahfu"; anul asta am mai mai multe preferate dintre inscrierile la Grand Spoof. Anticipez ca-mi va fi destul de greu la jurizare sa le aleg pe cele mai reusite.

 

Ce ar trebui sa apreciem la spoof-urile din competitie?

Intentia noastra, prin sponsorizarea Grand Spoof, a fost sa incurajam creativii (indiferent ca fac sau nu parte din agentii) sa dea gust reclamelor. De ce? Pentru ca toata lumea merita sa aiba parte de gust: oamenii, de gust in mancare, reclamele, de gust creativ.

Eu voi cauta inscrieri cu "fainosag", care intuitiv mi se par reusite, dar si potrivirea cu brieful (daca au identificat niste clisee din publicitate, daca au integrat firesc elementele care tin de brandul Ardealul etc).

Sfatuiesc publicul larg sa jurizeze dupa primul instinct, pe principiul ca cel mai bun indicator al umorului raman tot hohotele de ras.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related