A inceput Creative Est, primul festival al industriilor creative romanesti

A inceput Creative Est, primul festival al industriilor creative romanesti

18 evenimente culmineaza cu cel mai mare market de design, gastronomie si arta intr-o fosta hala de textile

Saptamana aceasta, intre 12 si 18 octombrie, creativitatea romaneasca devine personaj principal in viata Bucurestiului. Liderii industriilor creative din Romania si Europa de Est intalnesc antreprenorii si publicul curios la prima editie Creative Est, sustinuta de Banca Transilvania.

O fosta hala de textile isi deschide portile pentru a gazdui cel mai mare market de design, gastronomie, muzica, arta si new media. In weekendul 17-18 octombrie, publicul va putea descoperi adevaratul potential al talentului romanesc la Industria Bumbacului, un spatiu reinventat si populat cu peste 50 de standuri ale antreprenorilor inovatori.

"Am decis sa acordam patronajul Comisiei Europene acestui eveniment fiindca noi credem in creativitate", a afirmat seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, Angela Filote, in cadrul conferintei de inaugurare a festivalului, desfasurata la Biblioteca Nationala a Romaniei, luni, 12 octombrie.


Angela Filote (seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania)

Dizainar, Molecule F, Cai Verzi, Marele Deget Mare, Unicat, Iutta, Turific, Bumbag, Augmented Space Agency, Woodbenice – sunt doar cateva nume care vor scoate la inaintare creativitatea ”made in Romania”, cu proiecte inovatoare de fashion, decoratiuni, arta vizuala, arta culinara, tehnologie si muzica in cadrul marketului de la Industria Bumbacului.

Pe parcursul intregii saptamani, tinerii si profesionistii din industrii creative vor putea participa la workshopuri, seminarii si discutii deschise moderate de cercetatori si manageri din Romania, Ungaria, Cehia, Estonia si Polonia.

Zoltan Acs, head of business incubation la Design Terminal (UNGARIA) va sustine marti, la la Universitatea Nationala de Arta Bucuresti, un seminar despre construirea unui brand de fashion cu succes european iar Pawel Szlachta, presedintele clusterului de industrii creative INRET Cracovia, ii va invata pe tineri cum sa ajunga de la idee la primul milion de dolari in cadrul workshopului desfasurat joi la Hanul Gabroveni.

Programul complet al festivalului poate fi consultat pe site.

"Ideea noastra este sa punem subiectele acestea pe masa, sa cautam punctele de legatura intre industriile creative si sa aratam care este teritoriul comun prin care industriile creative pot sa colaboreze. Ne dorim sa aducem totul impreuna, sa putem crea un dialog cu sectorul public si cu alti factori implicati si sa aratam importanta subiectului pentru viitorul Romaniei", a explicat Razvan Crisan (presedintele asociatiei ORICUM si co-fondatorul Creative Est).


Razvan Crisan (presedintele asociatiei ORICUM si co-fondatorul Creative Est)

Din programul festivalului fac parte si experimente culinare gastronomice, intr-o serie de pop-up dinners pe teme de design, arta si film dar si un pitching session inedit in care cele mai inovatoare idei de business vor castiga premii cu valoare totala de 4000 de E, oferite de Banca Transilvania.

Prima editie a festivalului de industrii creative este organizat de asociatia ORICUM, cu Banca Transilvania ca partener principal, sub patronajul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, cu sprijinul Arcub, Centrul Cultural al Municipiului Bucuresti, Institutul Cultural Roman si Institutul Polonez din Bucuresti.

In cadrul festivalului, Banca Transilvania face colectie de idei indraznete pentru produse bancare sau experiente speciale pe care tinerii din industriile creative si le-ar dori de la o banca. Creativii sunt invitati sa-si propuna ideea aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related