[Milka de Craciun] Daca ar participa in competitia Milka, Ioana Witty si Alina Gal (Centrade | Cheil) ar culege neaparat insights de la prieteni

[Milka de Craciun] Daca ar participa in competitia Milka, Ioana Witty si Alina Gal (Centrade | Cheil) ar culege neaparat insights de la prieteni

Pentru ca Ioana Witty este Art Director si Alina Gal e Account Exec in cadrul Centrade | Cheil, ele doua s-au rezumat la a ne raspunde pragmatic, la cateva intrebari utile in rezolvarea briefului competitiei Milka "Impacheteaza fiecare zi in tandrete, Craciunul acesta".

Principalii factori dupa care sa te ghidezi: decembrie nu e doar luna in care faci multe cadouri, ci si perioada gesturilor tandre; prima impresie fata de un cadou ti-o faci dupa ambalaj (deci n-ar fi rau sa fie la fel de frumos ca ciocolata deschisa in dimineata primei zile de Craciun); designul trebuie sa transmita tandretea si entuziasmul sarbatorilor de iarna; brieful este la fel de important precum lista copiilor buni a Mosului si trebuie citit *de mai multe ori*. 

Mai vrei? Atunci citeste ce ne spun Ioana si Alina mai jos. Apoi indreapta-te catre brieful explicat pe indelete si apuca-te de treaba. Daca inscrii pana pe 26 noiembrie si juriului ii pica cu tronc lucrarea ta (sau lucrarile tale), poti castiga premii in valoare de 2.000 de euro si, bineinteles, ciocolata cat sa mai si dai. 

 

Competitia de design Milka: ideea

Alina: Luna decembrie este luna cadourilor si toata lumea isi doreste sa ofere cadouri memorabile – iar ambalajul e primul lucru pe care il vezi si care iti ofera primul val de bucurie.

Asadar, avand in vedere importanta pe care o are ambalarea cadourilor si experientele din anii trecuti din activarile Milka in care am impachetat cadouri in mall-uri, ideea a venit foarte simplu si natural: sa provocam oamenii sa ne arate cum vad ei tandretea Craciunului si sa o transpuna intr-un design de hartie de impachetat.

Ioana: Anul trecut am avut standuri pentru impachetat cadouri, iar publicul s-a bucurat din plin de ele. Anul acesta ne-am gandit sa le oferim sansa oamenilor sa se implice direct in raspandirea magiei de Craciun in stilul Milka.

 

Avantajele UGC-ului

Alina: O sa ne cunoastem mai bine consumatorii, aflam ce inseamna pentru ei tandretea si care sunt elementele cele mai reprezentative. Astfel, vom putea oferi un Craciun care sa fie unic pentru fiecare in parte, desi la o prima vedere poate parea general.

Ioana: Consideram ca este o oportunitate pentru adevaratii iubitori ai brandului sa se implice direct in raspandirea tandretei. Pe langa premiul in bani si ciocolata din abundenta, castigatorii vor fi cei ce impachetaza Craciunul multor romani impreuna cu Milka.

 

Abordarea locala a campaniei

Alina: Luna decembrie nu este doar despre oferirea cadourilor de Craciun, este mult mai mult de atat. Este despre a face in fiecare zi un gest tandru pentru cei dragi, oricat de mic ar fi. De aici a plecat si ideea campaniei: sa impachetam fiecare zi in tandrete, toata luna decembrie.

Vom avea si o platforma online in care incurajam ideea campaniei si oferim idei despre cum poti face asta. Nu as vrea sa spun mai multe, tot ce trebuie sa stiti e ca pregatim foarte multe lucruri frumoase si tandre si vom fi prezenti in toate canalele de comunicare.

Ioana: Concursul sustinut de IQads este doar inceputul! Cum spune si headline-ul campaniei, toata luna decembrie va fi plina de surprize. Tot ce va putem spune este sa stati cu ochii pe website-ul oficial Milka si pagina de Facebook pentru a fi la curent cu tot ce se va intampla.

 

Personalitatea brandului Milka

Alina: Milka este un brand pe care il simti aproape de tine, un brand care iti este alaturi in orice moment: cand vrei sa faci o surpriza placuta unei persoane dragi, sau chiar ca un prieten care iti ofera tandrete si care te ajuta sa descoperi tandretea din interiorul tau; este cea care te ajuta sa fii mai tandru.

Ioana: Este patratica emotionala din fiecare! Acel mic imbold venit din bunatatea interioara care poate face diferenta in ziua unei persoane dragi. Milka este tandretea din interiorul fiecarui om.

 

Rezolvarea briefului: varianta agentiei

Alina: L-as reciti. De vreo 2 ori – trebuie sa fiu sigura ca am inteles si e totul clar. As incepe cu un mic brainstorming despre ce inseamna Craciunul pentru mine, care sunt elementele cele mai reprezentative cu care asociez Craciunul si tandretea Milka. Apoi, as cauta o forma vizuala pentru ele, ceva simplu, dragut si jucaus, special pentru mine, dar recognoscibil pentru toata lumea.

Ioana: L-am citi inca o data ca sa fim siguri! Dupa vine lista Mosului personalizata de fiecare in parte cu ce reprezinta Craciunul. O data ce am facut acest mind mapping vine intrebarea: “Cum transpun o emotie intr-un model?”. Ei bine, aici concurentii vor continua raspunsul prin lucrarile lor. Stiti vorba aia: “1 pattern face cat 1000 de tandreturi”.

 

Surse de inspiratie

Alina: Insemnatatea Craciunului este cu siguranta o experienta unica pentru fiecare. Tocmai de aceea, cele mai bune surse de inspiratie sunt toate momentele lor tandre legate de Craciun: cadouri, ciocolata, amintiri cu prietenii si familia.

Ioana: Nu necesita o sursa de inspiratie externa. “Tandretea vine din interior!”. Tot ce trebuie sa faca participantii este sa isi exprime entuziasmul fata de Craciun intr-un model.

 

Asteptari

Alina: Musai - sa fie conform briefului: sa aiba caracteristici de pattern in culorile Milka si sa fie Christmassy intr-un mod autentic.

Ioana: Cum am spus si mai sus, vrem sa vedem entuziasmul fata de magia Craciunului. Tandrete, bucurie, extaz, ciocolata!!

 

Catre participanti

Alina: Sa isi inscrie toate ideile cu incredere – e o tematica frumoasa si foarte ofertanta din punct de vedere grafic. Si, bineinteles, sa respecte brieful si sa il trateze cu originalitate si creativitate.

Ioana: Sa respecte cerintele briefului si sa fie cat mai creativi. Ne-am dori sa vedem un proiect facut pentru a raspandi magia Craciunului, nu neaparat pentru castigarea unui concurs.

 

Decembrie: luna Craciunului

Alina: Daca sarbatoresti Craciunul in fiecare zi din luna decembrie, fie si cu un gest mic, tandru, automat o sa ai o luna intreaga absolut minunata si o sa fii foarte fericit. Si stim cu totii, cu cat esti mai fericit, cu atat ti-e mai usor sa transmiti fericire si celor din jur.

Si cand esti fericit esti mai tandru. As zice ca de la 1 decembrie incepe Craciunul, cel putin pentru mine – apoi avem startul cu Mos Nicolae, lista cadourilor tandre pentru cei dragi si planurile de vacanta.

Ioana: Pai, ziua de 25 decembrie este sarbatoare legala deci asta ar insemna o luna intreaga libera. Lasand gluma la o parte, luna decembrie inseamna un singur lucru si anume Craciun! Cu totii ne bucuram ca se apropie si sarbatorim inca din prima zi de iarna. Tot ce am facut noi este sa spunem “E ok, daca un beculet colorat s-a aprins undeva inseamna ca e Craciunul”

 

Ciocolata in perioada sarbatorilor

Alina: Ciocolata e binevenita in orice perioada, iar iubitorii de ciocolata ma inteleg cel mai bine. Totusi, trebuie sa recunosc ca in perioada Craciunului ciocolata aduce mai multa bucurie si tandrete ca oricand!

Ioana: Sa spunem asa: In perioada urmatoare vremea se anunta Snowy with a chance of Milka!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related