Brandul de ciocolata Godiva bate obrazul culturii japoneze de Sfantul Valentin

Brandul de ciocolata Godiva bate obrazul culturii japoneze de Sfantul Valentin

 Nu e vremea de-afara chiar potrivita pentru zambete galese si buchete roz de trandafiri, dar, vorba poetului: trebuie. 14 februarie este o sarbatoarea importanta, caci nu doar Petru, Pavel sau Stefan cel Mare au primit diploma de sfant, ci si Valentin. Are o reputatie cam nasoala Vali printre barbati, dar e foarte popular cu fetele, asa ca il toleram si noi, ca vrem sa le vedem fericite. 

Nu la fel de fericite par a fi doamnele si domnisoarele din Japonia. Acolo, cultura si traditiile sunt parca ceva mai importante decat glumitele si lehamitea jucausa de a cere o cutie de bomboane. Femeile de-acolo nu doar ca nu sunt cadorisite cu Rafaello si Kinder Surprise, ba chiar sunt ele cele care-s nevoite sa cumpere si sa ofere barbatilor dulciuri. De ce? Pentru ca asa se face la ei, na.

Intr-un articol aparut in Forbes sub semnatura lui Jake Adelstein, se explica termenul (si conceptul) de "giri". Inseamna onoare si datorie. Ceva pe care, in paranteza fie spus, yakuza punea mare pret. Ei bine, acest "giri" secular obliga femeile japoneze sa faca mici cadouri dulci colegilor de birou, de pilda. 

Insa la inceputul lunii, producatorul belgian de bomboane Godiva a facut un print si l-a pus in ziarul cu profil de business "Nikkei Shimbun". Iar adul cerea, practic, stoparea acestei practici retrograde si umilitoare. 

Desigur, e frumos sa oferi ciocolata persoanei la care tii cu adevarat, dar nu este nevoie de bomboane din obligatie. De fapt, in vremurile astea moderne, e mai bne fara"

Hai ca le avem si noi pe ale noastre, dar macar nu obligam fetele la tampenii de-astea. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related