România nu este o țară - completați aici

România nu este o țară - completați aici

Un prim pas în ameliorarea oricărei probleme este să îți dai seama că ai o problemă. Specialiștii ar adăuga apoi că în loc să te căinezi în jurul ei și să plângi uitându-te la mâna ruptă, de exemplu, ar fi bine să te duci la doctor. Sau, în loc să pui o perdea peste mucegaiul din bucătărie, să îl dai jos. Chestia e că în multe cazuri oamenii preferă să își imagineze că nu au o problemă. Iar când ridici aceeași perspectivă asupra unei țări, devine cu atât mai complicat. Dar nu ar trebui. 

Românii cred că au  o țară frumoasă, în timp ce dau în gropi și merg prin gunoaie. Liviu David crede că de aici ar trebui să începem să facem ceva:

Peste civilizația noastră se suprapune chiar marea NEGARE a civilizației noastre.

Acum câțiva ani, a făcut o campanie socială care a fost respinsă pentru că abordarea era negativă, povestește Liviu pe blogul lui.

Am creat această campanie socială acum câțiva ani. Clientul a aprobat-o, dar partenerul principal (o mare televiziune) a refuzat ideea, pe motiv că valorile postului nu permit o abordare atât de „negativă”.

Ca de obicei, clienții nu vor să supere. Trecând peste această ridicolă teamă de a nu ofensa cumva mitocanii, de fapt, abordarea nu jignește pe nimeni. Nu ai cum să te superi pe realitate. Te deranjează? Păi poți s-o ajustezi simplu: fă să dispară NU-ul de acolo.

Și acum vrea să doneze această campanie oricui vrea să o facă vizibilă. 

Eu cred că o campanie ca asta, care să ne strice sloganurile auto-amăgitoare, poate funcționa. Doar că trebuie să fie pe toate gardurile, să o vadă toți. Eu o țin degeaba în sertar, în așteptarea clientului ideal.

Mai bine o donez unui ONG, sau unui Minister, sau unei agenții de publicitate, sau unei televiziuni care să și-o asume și să o facă vizibilă. Am dezvoltat câteva vizualuri și declinări, am idei de customizare pe orașe, idei de activări, idee de spot video ieftin și eficient.

Apelez la cei cărora le pasă, să dea mai departe ideea, poate o adoptă și o dezvoltă cineva. Donez pur si simplu conceptul și tot ce am făcut până acum. Numai să se facă și să se vadă.

Poate reușim să schimbăm ceva în țara asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related