E timpul să vindem idei mari, nu doar biscuiți

E timpul să vindem idei mari, nu doar biscuiți

Avem nevoie și de branduri de biscuiți. Și de reclame la crănțănele pentru cățel, de iaurturi care reglează digestia și sucuri cu zahăr. Dar putem mai mult. E timpul să și vrem mai mult. Noi, ca industrie creativă. O doamnă olandeză așezată într-un sat săsesc din Ardeal era întrebată odinioară de reporter: de ce ați lăsat Amsterdam pentru un sătuc din România? Pentru că acolo totul e făcut. Aici totul e DE făcut.

Acum 8 ani, am creat prima strategie de brand a unui oraș din România, pentru Alba Iulia. Astăzi, Alba Iulia este primul centru de expertiză în city marketing al Uniunii Europene și vestul învață de la noi. Împreună cu colegii de la Heraldist & Wondermarks și Primăria Alba Iulia, ajutăm 7 orașe din 7 țări europene să își creeze branduri de oraș. Nu doar logo-uri. Branduri complete, cu strategii de brand reputation, de smart city, de atragere de investitori. Și am lansat ‘City-as-a-Startup’, prima metodă coerentă care ajută orașele europene să își construiască branduri.

Acum 2 ani am lansat primul brand de regiune din lume construit de comunitate, nu de un guvern. ‘Transylvania Beyond’ (‘the land beyond the forest’, traducerea ad-literam a numelui ‘trans-silvania’ din latină) s-a născut dintr-o frustrare: cum să ai o regiune cunoscută în întreaga lume și să nu o promovezi? Cum să nu ai, tu ca țară, în aproape 30 de ani un singur spot de promovare turistică a celei mai cunoscute regiuni a tale? Cum? Cum să nu construiești un brand de destinație? Pentru că nimeni nu părea să fie interesat să o facă, ne-am apucat să o facem. Pe gratis. Fără bugete, fără briefuri, fără nimic. Pentru că era important. Era important pentru noi, pentru regiune, pentru România, pentru joburi, pentru turiști, pentru oameni. În doi ani am dat drumul la două campanii, ambele cu buget de producție zero, ambele cu buget de media zero, ambele preluate de The Guardian, USA Today, Der Spiegel, Washington Post și alte titluri din media internațională.

Anul ăsta e centenarul. Și pentru că niciunul dintre noi nu credem că oamenii sunt mai speciali sau mai puțin speciali dacă spun mamei mamă, madre sau mutter, am vrut să ne aducem contribuția la un altfel de centenar, o altfel de sărbătoare. O sărbătoare a celor care pun mâna și fac. Așa că împreună cu o mână de româno-maghiaro-spanioli de la Heraldist, cu Raiffeisen Bank, Primăria Alba Iulia și Forbes, ne-am apucat să facem micul nostru Centenar. Ceva care contează mai mult și care lasă ceva în urmă. Așa s-a născut “Transylvania Awards 2018”, care se va întâmpla la Alba Iulia pe 6-7 septembrie. E mai mult o conferință decât ‘awards’. Dar o altfel de conferință, una care își propune să genereze mai mult decât bla-bla-bla-bla. O conferință care poate să genereze proiecte noi, parteneriate noi, investiții noi, joburi noi. Pentru că aduce în același timp, în același loc, pentru prima dată în ultimii zeci de ani, aitiști și artiști, primari și startuperi, ambasadori și oengiști, investitori germani și tineri profesori finlandezi și traineri de echipe olimpice, oameni care au inventat tehnologii pe care o întreagă lume le folosește și tineri români care au creat francize pe 3 continente. Și unde oameni atât de diferiți au șansa să se cunoască, să schimbe idei și energie, lucruri minunate se pot întâmpla.

O conferință care poate mișca o regiune, care poate urni o țară, chiar și un pic.

Nu e mult, dar e contribuția noastră.

Și e făcută cu sufletul, nu pentru bani și nici pentru premii.

Pentru că e important.

Facem și branduri de biscuiți. Și de crănțănele pentru cățel, de iaurturi care reglează digestia și sucuri cu zahăr. Și toate trebuie făcute la fel de bine, și fiecare campanie, fie că e merge în prime time pe TV sau pe un colț de șervețel de hârtie, trebuie făcută ca și când ar fi prima și ultima campanie pe care ai șansa s-o faci în viața asta. Pentru că-i meseria ta. Respectă-ți meseria. Pentru că-i a ta. Așa cum dacă ai săpa șanțuri ar trebui să sapi cele mai bune șanțuri și dacă ai vinde castane ar trebui să vinzi cele mai bune castane. De dragul tău fă-o, nu de dragul altcuiva.

Dar putem mai mult decât biscuiți.

Pentru că sunt atâtea lucruri importante de făcut.

Totul e de făcut.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related