Industria vine cu reclamele, Bonea cu umorul. Si cu vocea

Industria vine cu reclamele, Bonea cu umorul. Si cu vocea

Sunt frecvente cazurile in care un spot publicitar ia la misto ceva sau pe cineva. Dar cele in care spoturile sau campaniile sunt ele insele cele luate la misto? Am mai gasit, pe ici, pe colo, cazuri si am scris despre ele.

Iar zilele astea, suntem bucurosi sa raportam, am dat peste altele. Autorul lor este nimeni altul decat George Bonea, un funny man cu care am mai stat de vorba in trecut.

 

 

 

Si pentru ca la aia cu tinerii care stau ca prostii in soare am ras zgomotos, am gasit de cuviinta sa-i scriem lui Bonea sa-l intrebam de proiectelul asta al lui si de sanatate. Ne-a raspuns prompt si pe puncte, ca de obicei. 

Mai intai, s-a laudat.

Am facut vreo 11 pana acum si mai am 6-7 programate pentru urmatoarea perioada.

Apoi, ne-a explicat de ce face ce face. 

In calitate de publicitar, cat si fiinta umana vie cu simturile nealterate, sunt expus la numeroase reclame pe care incerc sa le inteleg in profunzimea lor. Unele sunt mai originale ca altele.

Cateva par facute doar pentru ca unii n-au aflat ca poti face si altceva cu banii aia multi (precum sa salvezi tamarinul cu bumbac in crestet, ori sa sponsorizezi cercetarile anti-HPV). Cred ca am vrut sa dau o voce rationala acelor reclame banale, „socante" de amorul artei, ridicole si, preferatele mele, alea manipulatoare/lobotomizante.

Am eu piticii mei cu anumite brand-uri.

 

Voiam sa stim si cum isi alege reclamele pe care sa le altoiasca prin umor, asa ca tanarul copy a explicat.

La inceput am ales reclamele care-mi atrageau atentia la TV. Ca sa fiu sincer, totul a inceput cu un OOH cu Andi Moisescu. Il vad zilnic pe la Eroilor cand vin la birou cu bicicleta. Si m-am gandit ca unele reclame cersesc sa fie analizate la sange.

Dar am inceput cu spoturile TV. Probabil ca voi atinge toate palierele acestui domeniu. Acum nu prea-mi mai aleg reclamele. Oamenii imi trimit spoturi pe Facebook. Se pare ca exista aceasta nevoie de a lua reclamele la 13-14 si s-a nimerit sa fiu eu ala. 

 

Iar pentru ca ni se parea ca unele agentii sunt mai luate la ochi decat altele in efortul sau, George a lamurit-o si p-asta: vi se pare, bre!

Sincer, n-am remarcat faptul ca am atins o agentie mai mult ca altele. Esti primul care-mi spune. Nu intentionez sa „lovesc" o agentie, ori alti creativi. Si vreau sa subliniez, in calitate de copywriter, ca aceste clipuri nu au ca scop sa besteleasca munca unor oameni (cu toate ca pe alocuri asta face - of, dualitatea existentiala!).

Plus ca o reclama nu este rezultatul 100% al mintii unei agentii. Stim cu totii ca intre ce pleaca din agentie si ce ajunge la TV e un drum lung si presarat cu opinii: „pune aia acolo", „vreau aia mai mare", sau „n-ati gasit pe alta culoare?".

 

 

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related