[Serile de Creativitate FIBRA] Stand-up comedy la FIBRA cu cinci capete de afis: Raul Gheba, George Bonea, Shurubel, Vio si Micutzu

[Serile de Creativitate FIBRA] Stand-up comedy la FIBRA cu cinci capete de afis: Raul Gheba, George Bonea, Shurubel, Vio si Micutzu

Incotro merge creativitatea romaneasca in entertainment? Ne-au raspuns Raul Gheba (Writer of funny stuff, Sector7), George Bonea (Facator & Dregator, Academia Catavencu), Andrei Lacatus aka Shurubel (Noise Creator la UTV, Mind Tickler la 10Lucruri.ro), Viorel Dragu (Stand-up comedian, Club 99) si Micutzu Cosmin Nedelcu (Stand-up Comedian, Racing Pub), in cea de-a doua Seara de Creativitate de la FIBRA, intr-o discutie moderata de Sergiu Floroaia. Mentionam ca densistatea glumelor a fost mare, asa ca discutia n-a fost prea usor de consemnat. Mai jos ce si cum s-a intamplat, pe scurt:

Incotro merge creativitatea romaneasca in entertainment a fost prima in trebare adresata celor cinci. George Bonea a remarcat faptul ca in entertainment-ul de la noi este diversitate, ceea ce stimuleaza dezvoltarea segmentului, iar Shurubel a precizat ca la noi se copiaza niste formate de afara si lucrurile merg bine asa. Un produs din Romania care s-a bucurat de mare succes este Las Fierbinti, despre care Vio spune ca e o directie foarte buna pentru noi, iar Micutzu completeaza ideea si gaseste in Atletico Textila o continuare pe masura.

A urmat subiectul elementelor care lipsesc din entertainment-ul romanesc, iar Raul Gheba este de parere ca cei care lucreaza cu umor in online au ajuns la un nivel avansat, pe cand oamenii care se ocupa de canalele media nu au reusit sa tina pasul: „Am invatat sa facem vloguri, dar unele industrii, precum televiziunea, nu si-au dat seama ca trebuie sa ii promoveze pe oamenii astia care au success in online“.

Pe de alta parte, Vio crede ca in Romania ceva merge bine ori cand e foarte bun, ori „penal“: „Fie vorbim de Las Fierbinti si de Seinfeld, fie de Capatos. Merg extreme. La mijloc nu poti, nu merge, nu ai cum“.

S-a trecut in continuare la un subiect light, pornit de la o intrebare din public. Cei cinci au fost intrebati despre cea mai proasta gluma pe care au gandit-o vreodata. Raspunsurile vi le prezentam mai jos:

Raul Gheba: Pot s- o zic ca cea de ieri, dar am ales s-o uit. 
Vio: Era o gluma cu care il stresam foarte mult pe Micutzu. Am luat jocul Pro Evolution Soccer si ziceam „Hai sa jucam Pro Evolution, sucker!“.
Micutzu: Eu am mai multe glume proaste. Una e cu Iisus, care s-a dus la Mahomed si a zis „Hai sa taiem porcul, ca e ziua mea“.
Shurubel: Am zis ca imi place sa merg cu masina prin tara si daca vad un autostopist cu un carton pe care scrie Craiova, sa scot si eu unul pe care scrie Dinamo. 

Umorul din publicitatea romaneasca a fost urmatoarea tema dezbatuta. George Bonea a spus ca umorul exista, dar ca e ca hiturile de vara: tin trei-patru luni si lumea le uita. Totodata, umorul din publicitate e unul destul de facil.

Vio a propus audientei, formata din oamenii de agentii si de la client, o propunere creativa de spot publicitar: „Eu as fi vrut sa fac o reclama la Dacia si sa zic: Ba, merge?“.

Shurubel a spus ca nu doar ca exista umor in publicitate, dar a avut si de-a face cu el: „Am avut clienti misto, care mi-au dat mana libera, precum Pepsi si e foarte placut sa intalnesti oameni deschisi“ .

Daca ar alege un brand pentru o campania de publicitate, Raul Gheba ar vrea un brand de bere sau de alcool, in general, Micutzu ar miza pe unul no-name, dar toti cei prezenti au fost de accord ca, indiferent de brand, multe proiecte incep ca o casnicie si toate par bune, dar pe parcurs mai apar disensiuni cu clientul. Pe care le accepti, tot cu umor, si treci mai departe.

Shurubel a adus in discutie si cateva point-uri pentru tinerii care isi doresc o cariera din a face umor:

  1. Nu te descuraja daca, la inceput, te simti mic.
  2. Vino cu idei permanent, incearca sa te auto-depasesti.
  3. Fii constant in ce ti-ai propus.
  4. Imbunatateste calitatea video a materialelor tale, in cazul in care mizezi pe contentul video.
  5. Fii pregatit pentru comentariile pro, dar mai ales, contra.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Related