Viața copiilor bolnavi de cancer din România atârnă de un fir de păr. O campanie Dăruiește Viață cu sprijinul Ogilvy România

Viața copiilor bolnavi de cancer din România atârnă de un fir de păr. O campanie Dăruiește Viață cu sprijinul Ogilvy România

În lipsa tratamentelor corespunzătoare și aplicate la timp, dar și din cauza infecțiilor spitalicești, copiii bolnavi de cancer din România au de 2 ori mai puține șanse la viață decât cei din țările occidentale. În România, 1 din 2 copii bolnavi de cancer moare, în timp ce, în Europa, 80% dintre ei trăiesc.

În fața unor astfel de statistici, Asociația Dăruiește Viață și-a propus să mobilizeze major societatea civilă pentru a realiza cel mai ambițios proiect de responsabilitate socială: construirea Primului Spital de Oncologie și Radioterapie Pediatrică din România ultimilor 30 de ani.

Pornind de la un insight foarte simplu, campania dramatizează asupra unui detaliu de care, de cele mai multe ori, nu ținem cont: viața atârnă de un fir de păr. Viața copiilor bolnavi de cancer din România susține, din nefericire, acest adevăr general valabil, iar Asociația Dăruiește Viață trage un semnal de alarmă asupra acestei realități crunte, printr-o campanie umanitară realizată cu sprijinul Ogilvy România.

Personalități marcante din spațiul public românesc s-au alăturat demersului.

Andreea Esca, Paula Herlo, Alex Dima, Gabriel Liiceanu, Tudor Chirilă, Marius Manole, Smiley, Pavel Bartoș, Florin Busuioc atrag atenția, printr-un gest simbolic, smulgerea unui fir de păr,  asupra realității cu care se confruntă copiii bolnavi de cancer din România.

 

 

Prin implicarea lor directă, dau semnalul că este timpul să schimbăm, om cu om, această realitate. Este timpul ca cei mari să ia atitudine pentru ca cei mici să poată avea șanse la viață.

Inițativa Dăruiește Viață este deschisă tuturor celor care doresc să se implice și să devină fondatori ai primului spital de oncologie și radioterapie pediatrică din România. Toți cei care vor să se implice, sunt invitați să se alăture campaniei, să facă același gest simbolic și să îl posteze online. Pentru ca mesajul să ajunga la cât mai mulți dintre noi. Și, cel mai important, pentru ca donațiile să continue.

 

Proiectul a fost demarat în 2015, ca o inițiativă de construire a primului spital cu servicii integrate de Oncologie și Radioterapie pentru copiii diagnosticați cu cancer din România. Într-o prima fază, a fost gândit ca un proiect de dimensiuni mult mai mici, respectiv o clinică cu trei etaje.

La acel moment, spitalulul prevedea cca. 8,000 mp cu 80 de paturi - Secția Oncologie, 10 paturi - Departament Ambulator, 4 Camere Sterile, 1 Sală-buncăr pentru Scintigrafie, 1 Sală-buncăr pentru Radioterapie (2 aparate) și 1 Sală pentru Activități Educaționale și Recreere. Era pentru prima dată când, în România, un ONG iniția construirea unui spital de la zero, exclusiv din donații și sponsorizări, cu o investiție estimată de cca. 8 milioane de euro.

Proiectul s-a dovedit a fi într-o continuă adaptare la condițiile locale și contextuale. Astfel, datorită mobilizării fără precedent a societății civile, proiectul a fost extins de la 3 la 6 etaje, adăugându-se și un bloc operator modern, o secție de terapie intensivă, una de chirurgie și una de neurochirugie - departamente absolut necesare în tratamentul complex al copilului bolnav de cancer, ceea ce va reduce semnificativ șansele apariției și purtării infecțiilor intraspitalicești dintr-o clădire în alta.

Odată cu extinderea proiectului, investiția necesară estimată s-a modificat și ea, de la 8 la 16 milioane de euro. Suprafața clădirii a fost mărită de la 8,000 la 12,000 mp. A fost inclus un bloc operator pentru care costurile de construcție și amenajare sunt mult mai mari decât în cazul amenajării de saloane, precum și secții de terapie intensivă, chirurgie și neurochirurgie.

Peste 1.500 de companii și peste 150.000 de donatori persoane fizice s-au alăturat proiectului până în momentul de față, contribuind cu peste 8 milioane de euro. Turnarea fundației a început în luna iunie, în curtea Spitalului “Marie Curie” din București, iar campania de strângere de fonduri continuă.

Procesul de strângere de fonduri este complet transparent, cu toate etapele și rezultatele comunicate pe Bursa de Fericire – platforma online de strângere de fonduri a Asociației Dăruiește Viață.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related