Tarifarea la ora de catre agentii este un model de business invechit, sugereaza studiul celor de la The Blueprint

Tarifarea la ora de catre agentii este un model de business invechit, sugereaza studiul celor de la The Blueprint

Intr-un articol semnat de Nikola Kemp pe Campaignlive, autoarea discuta rezultatele unui studiu recent facut in industria de publicitate. Sau, mai bine spus, un studiu la varful industriei de publicitate ("the top 1%"). Studiul a fost realizat (cu respondenti anonimi) de catre firma de consultanta The Blueprint.

Cateva din rezultatele acestui raport intitulat "The truth about talent".

  • La provocari si disruption, agentiile aleg sa raspunda, tot mai des, prin taieri de buget, si mai putin printr-o transformare a businessului.
  • De altfel, din studiu reiese ca modelul de business nu mai raspunde nevoilor partilor, iar piata are nevoie de altceva decat tarifare la ora. 
  • Creativitatea, un cuvant de care uneori abuzam, este abuzata inclusiv de sistem, iar rolul acesteia este in scadere. In cuvintele unuia dintre respondenti:

Cei care sunt recompensati sunt creativii care reprezinta status quo-ul si care pun liderul intr-o lumina buna. Nu sunt recompensati cei care lezeaza conventiile si vin cu idei curajoase. Asta este o provocare fundamentala in industrie.

  • Agentiile au uitat ca cei mai talentati oameni trebuie sa fie o prioritate pentru ele, iar asta a dus la tot mai multi "oameni de agentie" parasind corabia si cotind-o spre freelancing.
  • Timpul este identificat de oamenii din industrie ca a fi sursa problemelor. Ca-n viata, e prea putin. Studiul arata nemultumirea creativilor ca tarifarea la ora nu face decat sa incurajeze in continuare overtime-ul si munca ineficienta.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related