“Angajatorul meu” – instituţia care se bucură de cea mai mare încredere, conform Barometrului de Încredere Edelman

“Angajatorul meu” – instituţia care se bucură de cea mai mare încredere, conform Barometrului de Încredere Edelman

Rezultatele Edelman Trust Barometer pentru 2019 ne arată că încrederea s-a schimbat în profunzime anul trecut, “angajatorul meu” fiind  acum “instituţia” care se bucură de cea mai mare încredere. La nivel global, încrederea în “angajatorul meu” (75%) este semnificativ mai mare decât cea în ONG-uri (57%), mediul de business (56%), guvern (48%) şi mass- media (47%). 

“Ultimii 10 ani au fost marcaţi de o pierdere a încrederii în figuri care reprezintă în mod  tradiţional autoritatea, dar şi în instituţii”, a precizat Richard Edelman, preşedinte şi CEO al Edelman.
“Recent, oamenii şi-au pierdut încrederea şi în reţelele sociale care transformaseră oamenii obişnuiţi în pricipalele surse de încredere. Aceste evoluţii au condus la o nouă schimbare, oamenii orientându-şi încrederea în acele tipuri de relaţii asupra cărora au un control sporit, cum sunt acelea cu angajatorii lor”.  

Această schimbare spre încrederea localizată se desfășoară pe fondul revenirii la cel mai mare decalaj de încredere (16 puncte) între publicul informat (65%) și restul populaţiei (49%). Decalajul este determinat de creşterea încrederii în pieţele dezvoltate a publicului informat, în timp ce nivelul de încredere manifestat de restul populaţiei a rămas relativ neschimbat. Diferența de încredere este semnificativă în țările dezvoltate (Marea Britanie - 24 de puncte, Canada - 20 de puncte, Franța - 18 puncte, SUA - 13 puncte) și se regăseşte acum în țările în curs de dezvoltare (India - 17 puncte, China - 12 puncte).

Disparitatea încrederii este, de asemenea, explicată prin diferenţa de gen. Nivelul de încredere manifestat de femei şi de bărbaţi este diferenţiat şi cu peste 10 unităţi în mai multe ţări dezvoltate, precum Germania (12 puncte), SUA (11 puncte), în special din cauza faptului că femeile au mai puţină încredere în mediul de business.

Barometrul a scos în evidenţă un sentiment de pesimism tot mai accentuat în privinţa viitorului. Doar 1 persoană din 3, din rândul publicului obişnuit din statele dezvoltate, crede că familia sa va fi mai bine în următorii cinci ani. În rândul aceluiaşi public, doar 1 din 5 oameni crede că sistemul lucrează pentru el şi 70% îşi doresc o schimbare. În ciuda unei economii bazate pe ocuparea forţei de muncă, teama pierderii locului de muncă rămâne ridicată în rândul populaţiei generale. În plus, numărul celor care spun că ritmul inovării este prea rapid îl depăşeşte pe al celor care spun că este prea lent.

“Nivelul diferit de încredere în viitor între publicul informat şi restul populaţiei semnalează o descompunere accentuată în structura societăţii”, consideră Stephen Kehoe, preşedinte global al institutului Reputation.
“Chiar dacă nu toată lumea iese în stradă, datele ne arată că proteste precum cele ale Vestelor Galbene din Franţa, marşul femeilor din India sau pichetările angajaţilor de la mari companii Tech s-ar putea transforma într-un fenomen”.  

Această teamă a generat un interes crescut pentru schimbare şi pentru informaţie factuală, ceea ce a condus la o creştere fără precedent a consumului de media şi a distribuirii informaţiei şi a ştirilor, de la 22% la 72%. Încrederea în media tradiţionale (65%) şi în motoarele de căutare (65%) este acum la cel mai ridicat nivel din toate timpurile, fapt care se explică şi prin evoluţiile din ţările dezvoltate. În schimb, încrederea în social media (43%) a rămas la un nivel redus, în special în mai multe regiuni dezvoltate unde diferenţa de încredere în presa tradiţională şi în social media este enormă (SUA./Canada - 31 de puncte; Europa – 26 de puncte).

Directorii de companii (CEOs) sunt aşteptaţi să conducă lupta pentru schimbare. Mai mult de trei sferturi (76%) dintre participanţii la studiu au spus că îşi doresc ca directorii de companie să preia frâiele schimbării, în loc să aştepte ca guvernul să impună schimbarea. 73% cred că o companie poate să acţioneze atât în direcţia creşterii profitului, cât şi în cea a ameliorării condiţiilor economice şi sociale ale comunităţilor în care activează. Angajaţii se aşteaptă ca angajatorii potențiali să li se alăture activ în promovarea problemelor sociale (67%). Companiile care fac acest lucru sunt recompensate cu un grad mai mare de angajament (83%), susţinere (78%) și loialitate (74%) din partea angajaților lor.

“Ne aflăm în faţa unui nou tip de contract între angajat şi angajator, pe care îl putem numi Încredere la locul de muncă”, a arătat Richard Edelman.
“Acest contract se bazează pe companii care acţionează în patru direcţii: Conduc spre Schimbare - îşi stabilesc un obiectiv îndrăzneţ prin care atrag angajaţi preocupaţi de teme sociale şi pe care l-au transformat în obiectivul central al business-ului; Dau putere angajaţilor - îi informează direct pe angajaţi despre problemele zilnice şi îi lasă să-şi exprime părerea; Încep Local - au un impact pozitiv în comunităţile în care operează; CEO Leadership - Directorii Generali trebuie să vorbească direct despre problemele zilnice. Companiile inteligente vor da tonul construirii încrederii din interior spre exterior, având angajaţii ca punct central”.

 

Alte rezultate ale Barometrului de Încredere Edelman pentru anul 2019:

  • Încrederea a crescut în 12 din 15 sectoare, cu tehnologia (78%) care a rămas cea mai credibilă, urmată de industrie (70%) şi de sectorul auto (70%), care a înregistrat cea mai mare creştere, de 7 puncte. Serviciile financiare, care au cunoscut o creştere cu două puncte până la 57%, au fost, încă o dată, cea mai puţin credibilă instituţie la nivel global.
  • Companiile cu sediul central în Elveţia (71%), Germania (71%), Canada (70%) şi Japonia (69%) prezintă cele mai mari rate de încredere. Cele mai puţin credibile branduri naţionale sunt cele din Mexic (36%), India (40%), Brazilia (40%) şi China (41%).
  • Mai multe femei (+22 de puncte) decât bărbaţi (+20 de puncte) din publicul informat au devenit amplificatori de ştiri şi informaţii, anul trecut.
  • 71% dintre angajaţi cred că este absolut necesar ca Directorul General să ia atitudine in perioadele marcate de provocări.

 

Declaraţie Corina Vinţan, CEO Links Associates, afiliat Edelman

“Printre multe veşti proaste, Barometrul Edelman de anul acesta ne aduce şi o veste bună. El pare să indice dispariţia clivajului istoric patron - angajat pe baza căruia s-au întemeiat doctrine politice, revoluţii şi regimuri din secolul trecut. În 2019, îi găsim umăr la umăr, încrezători unii în alţii, cu proiecţii optimiste asupra rolului fiecăruia în schimbarea arhitecturii societăţii. Încrederea reciprocă angajat-angajator consfinţeşte un nou centru de puterere, la care trebuie să ne uităm cu atenţie, atât ca agent al schimbării, cât şi ca inspiraţie pentru reglarea fină a unor conflicte care păreau de nedepăşit. În mare parte, acest deznodământ fericit, chiar dacă provizoriu, este şi consecinţa schimbării modului de acţiune al companiilor.  Acestea au realizat că promovarea comercială şi urmărirea exclusivă a obiectivelor de business fără acţiune socială nu mai are rezultate”.

 

Edelman este o companie globală independentă în domeniul comunicării, parteneră pentru business-uri şi organizaţii – cu tradiţie sau nou-apărute - ajutându-le să evolueze, să se promoveze şi să-şi protejeze brandul şi reputaţia. Network-ul global al Edelman are 6.000 de specialişti în peste 60 de birouri, cu servicii care acoperă management de brand, reputaţie, digital şi consultanţă în comunicare, întărite de analiză, strategie, story telling şi relaţionare cu media. Printre nenumăratele noastre distincţii se numără: Cannes Lions Grand Prix pentru PR;  Agenţia Digitală a Anului în 2018 acordată de Holmes Report; Advertising Age’s “Agencies to Watch 2018; “Cel mai bun loc de muncă” acordat de 5 ori de către Glassdoor. Încă de la înfiinţare în 1952, agenţia a rămas o afacere de familie. Edelman deţine şi companiile specializate Edelman Intelligence (Cercetare) şi United Entertainment Group (divertisment, sport, lifestyle).

Links Associates este o companie românească de comunicare strategică, specializată în public affairs, relaţii publice, management de criză şi consultanţă de business, cu birouri în Bucureşti şi Belgrad, având operaţiuni în Europa şi la nivel internaţional. Links Associates are expertiză în 14 industrii cheie, printre care energie, telecom, farma, real estate, asigurări, retail, minerit, tutun, agricultură sau industrie grea. Links Associates este şi singurul reprezentant de vânzări în România al Dow Jones şi CNN.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Related