[Music Business] Kees van Weijen (IMPALA): "Dăruirea și pasiunea pentru muzică, astea sunt principalele motoare ale comunității de business indie"

[Music Business] Kees van Weijen (IMPALA): "Dăruirea și pasiunea pentru muzică, astea sunt principalele motoare ale comunității de business indie"

Kees van Weijen lucrează în industria de entertainment din Olanda, Belgia și Marea Britanie încă din 1974. 
Are experientă în toate ariile industriei de entertainment, dar mai ales în industria muzicală. 

De-a lungul carierei sale a lucrat cu Universal Music în calitate de vice președinte executiv, a fost directorul Mercury Records, MCA, Polydor și Rough Trade Distribution lucrând cu artiști ca INXS, Kiss, Elton John, Dire Straits, LIVE, Bon Jovi, Def Leppard, No Doubt, U2, Lionel Ritchie, Andrea Bocelli, Caro Emerald,  Tiesto, Jimmy Lidel, Armin van Buuren, The Editors și alții.

"Dăruirea și pasiunea pentru muzică, astea sunt principalele motoare ale comunității de business indie.
Nu suntem conduși doar de dorința de a face profit, ci și de pasiunea de a lansa artiști noi sau aflați în ascensiune."
Kees van Weijen, președintele IMPALA, asociația caselor de discuri independente

 

Kees van Weijen vine la  Mastering The Music Business - Conference & Showcase Festival

Timp de 3 zile, Bucureștiul va deveni, prin intermediul MMB, un punct de întâlnire în care artiști din toate genurile muzicale vor avea ocazia să se cunoască și să stea de vorba cu profesioniști locali și internaționali de succes, dar și cu alți artiști locali și internaționali. Producători ai industriei muzicale globale și bookeri ai unor festivaluri de succes la nivel european vor veni la București pentru a întâlni și asculta 30 de trupe debutante românești și internaționale care doresc să-și prezinte noile show-uri live în fața unui auditoriu specializat, în cadrul MMB Showcase Festival. Sesiunea de showcase-uri live va avea loc în Club Fratelli in serile de 20 si 21 martie.

 

Inainte de MMB, câteva cuvinte

O privire in urmă

Când ne întoarcem la timpurile când industria muzicală avea o mulțime de case de discuri mari așa cum erau Motown, Island, RCA, CBS, Phonogram, Polydor și mulți alții, chiar ai putea să te întrebi dacă artiștii o duceau mai bine. Răspunsul e "nu"!
Cu doar trei majori rămași în joc, comunitatea indie este atât de diversă, încât acum sunt și mai multe oportunități pentru ca artiștii aflați la început de drum să se lanseze în piața muzicală globală. 90% din muzică este lansată de case de discuri independente!

 

"Superstaruri globale, în adevăratul sens al cuvântului, nu prea mai există.
Nu vor mai apărea un alt Elton John sau alți The Rolling Stones, artiști în stare să umple stadioane pentru mai bine de 30 de ani la rând."

Ești de acord cu această afirmație?

Aceasta este cea mai mare provocare pe care o avem noi, la casele de discuri.
Să construim artiști, să-i transformăm în adevărate superstaruri.
Veți vedea o mulțime de superstaruri locale, noi, cu vânzări foarte bune, însă, din cauza diversității lingvistice nu reușesc să treacă de îndeajuns de multe granițe. Cu toate astea, unii vor reuși. Iar acesta este cea mai mare răsplată pe care o poate primi echipa din jurul unui artist.

 

Poate o casă de discuri independentă să fie un partener pe viață al unui artist sau este doar o etapă în drumul său spre un contract important cu o casă de discuri mare?

Ceea ce se vede este că loialitatea joacă un rol important în comunitatea indie, însă asta nu garantează un parteneriat pe viață.
Suntem, într-adevăr, o etapă pentru carierele artiștilor. Dar există riscul ca o casă de discuri majore să ofere sume exorbitante doar pentru a mai acapara o bucățică de piață.
Eu, personal, cred că încă mai există loialitate, deoarece independenții au reprezentare globală în cazul unei cariere care explodează brusc, iar ei pot oferi contracte de distribuție digitală comparabile cu majorii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related