Mediul antreprenorial sustine competitia "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!". Sergiu Negut (RBL): As vrea sa vad vorbe simple, mesaje adresate empatic celor care nu voteaza

Mediul antreprenorial sustine competitia "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!". Sergiu Negut (RBL): As vrea sa vad vorbe simple, mesaje adresate empatic celor care nu voteaza

Tot insistam de cateva saptamani pe importanta urmatoarelor alegeri, care nu sunt doar europarlamentarele din 26 mai. Vor urma prezidentialele, localele si parlamentarele. Iar un grup de miscari si asociatii civice, alaturi de IQads, au initiat o competitie in care fac apel catre creativii de pretutindeni, din agentii si din afara, juniori ori seniori, pentru a genera idei eficiente de incurajare a votantilor si a observatorilor de la vot.

Cea mai noua veste e ca nu doar societatea civila considera ca reprezentativitatea si siguranta desfasurarii alegerilor sunt cruciale. Demersului "Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!" i se alatura fundatia Romanian Business Leaders (RBL), oferind suma de 5.000 de euro pentru etapa de implementare.

Cu alte cuvinte, inca un motiv sa zicem: haideti cu ideile bune de campanii, dupa formula descrisa aici.

Sergiu Negut, membru al Boardului Romanian Business Leaders, este Co-founder Fintech OS, Partener si Decan asociat al Maastricht School of Management Romania. El va face parte si din juriul competitiei care isi inchide urnele pe 31 martie, adica intr-o saptamana si-un pic.

Mai jos gasiti perspectiva lui Sergiu asupra votului si implicarii civice in Romania si, deloc de neglijat, asupra propunerilor care ii vor trece prin mana.

 

Cand ai mers sa votezi si cand ai lipsit? 

Pentru ca cei care castiga urmeaza sa scrie legi in beneficiul sau in dezavantajul meu. Mai mult, pentru ca ei ar trebui sa ma reprezinte.

Imi doresc ca alesii astia sa fie dintr-o specie cat mai asemanatoare cu mine, iar daca asta nu e posibil, sa inteleaga si macar sa nu atace flagrant valorile mele. Sau la minim, cei care ar putea proteja, macar uneori, macar o parte din valorile mele sa nu fie cantitate neglijabila.

Nu cred ca am lipsit. Poate o data, cand am fost plecat din tara.

 

Ai fost pana acum observator la vot? De ce?

Nu. Poate pentru ca am crezut ca este suficient sa fie doi oameni de opinii diferite in fiecare sectie de votare, ca alegerile sa fie suficient de corecte.

 

Cine nu voteaza in Romania si de ce?

Nu voteaza cei care nu se simt reprezentati deloc de cei care vor sa fie politicieni, fie pentru ca au votat in trecut si au fost dezamagiti, fie pentru ca le displace toata competitia electorala si nu vor sa se asocieze cu ea.

Unii lipsesc poate si pentru ca diferentele intre politicienii prezenti in cursa electorala au parut mai mici decat diferenta intre ei (politicienii) si noi (votantii)

 

Problema implicarii civice in Romania

Implicarea civica este (sau a fost) in crestere. Mai multor oameni le pasa de "cauze" si sunt dispusi sa investeasca timp si energie in ele. Traim intr-o lume de comunitati, hai sa le zicem bule. In unele dintre bulele astea, a devenit cool sa te implici si uncool sa n-o faci.

Dar nimanui nu-i place sa piarda tot timpul. Asa ca implicarea de lunga durata fara succese vizibile e greu de realizat.

 

Mecanismele democratiei si mediul antreprenorial & business

Cred ca oamenii se aduna sa faca ceva impreuna, inclusiv afaceri, acolo unde le place si le e bine. Asta inseamna "sa fie corect" si "sa fie oportunitati". Nedreptatea respinge, coruptia respinge, saracia respinge. Increderea se castiga greu si se pierde usor.

 

Ce iti doresti si ce nu-ti doresti sa gasesti printre propuneri? 

In propunerile de campanii pentru alegatori as vrea sa vad vorbe simple, mesaje adresate empatic celor care nu voteaza. Nu noua, ca noi votam deja. Cu un pic de insight in target? Si nu cred in culpabiizarea celor care n-au votat. Dimpotriva.

Pentru atragerea observatorilor, vad lucrurile cam la fel, dar oarecum mai sofisticat. Poti sa te rogi sa nu-ti fure nimeni bicicleta sau poti sa ii iei un lant.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related