[U-Talks] Sorin Tudor (Timișoreana): Vom susține fotbalul adevărat românesc, dincolo de performanțe sau rezultate de moment

[U-Talks] Sorin Tudor (Timișoreana): Vom susține fotbalul adevărat românesc, dincolo de performanțe sau rezultate de moment

Anul acesta, fotbalul a fost în prim plan pentru Timișoreana.
Berea românească cu cea mai îndelungată tradiție din România și-a întărit susținerea pentru fotbal prin două campanii ce au unit suporterii de pretutindeni, o campanie dedicată adevăraților eroi din fotbal: cei care-l joacă cu pasiune și dedicare, pe stadion sau în spatele blocului și parteneriatul cu Federația Română de Fotbal, devenind Sponsor Oficial al Echipei Naționale U-21.

Sorin Tudor (Brand Manager Timișoreana) vorbește despre cum se face planul de ofensivă pentru cel mai mare brand de bere din România folosind tactica 4-4-2,  canale de comunicare și cum a reușit o platformă să se reinventeze astfel încât să rămână constant în mintea consumatorilor.

“Timișoreana a fost întotdeauna aproape de pasiunea numărul 1 a românilor – fotbalul. Sportul rege face parte din ADN-ul acestui brand, fiind o platformă importantă de comunicare timp de peste 14 ani.”, a declarat Sorin Tudor.

 

Istoria Timişoreana în fotbalul românesc

Valori precum pasiune, tradiție și dedicare ne leagă de fotbal, iar de-a lungul timpului Timișoreana a dezvoltat mai multe campanii dedicate sportului rege.
Am simțit că este momentul să scoatem din nou în evidență pasiunea noastră și a românilor pentru fotbal, iar 2018 a fost anul în care Timișoreana a început să reconstruiască acest pilon de comunicare important pentru brand.

După o pauză de aproape 4 ani, am găsit un nou unghi de comunicare în fotbal pentru a ne menține relevanța la contextul de astăzi, când acesta nu mai este atât de legat de trecut și își pune mari speranțe în viitor. Dacă în 2015 Timișoreana vorbea despre fotbalul adevărat sub lentila valorilor trecutului și jucătorilor de legendă de ieri, începând de anul acesta promovăm în continuare fotbalul adevărat, încercând să identificăm în fotbalul autohton valorile de azi și mâine.

 

Șut, gol, bere pentru Cupa României

Timișoreana și Cupa României împărtășesc două valori comune puternice: tradiția (fiind cea mai longevivă competiție de fotbal din țară, la fel ca și Timișoreana în industria berii) și egalitatea (Cupa României oferind șanse egale tuturor echipelor mici și mari în a câștiga marele trofeu, iar Timișoreana fiind berea românilor de pretutindeni).

Cu această campanie ne-am dorit foarte mult să privim dincolo de performanțe și să demonstrăm că pasiunea pentru acest sport încă există în inimile românilor și că oricine poate fi un erou al fotbalului contribuind în felul său prin pasiunea și dedicarea pentru acest sport. Campania „Pentru fotbal adevărat” s-a tradus printr-un proiect 360 cu o componentă puternică atât în ATL (spot TV – realizat împreună cu 3 legende ale fotbalului românesc: Cristian Chivu, Adrian Ilie și Bogdan Lobonț), cât și în trade (unde am intrat în piață cu o ediție specială de doze promovând Cupa României și demonstrând românilor că oricine poate fi un erou al fotbalului, inscripționând dozele cu cele mai populare nume de familie de la noi). Atât în trade, cât și în ziua finalei Cupei României, am oferit românilor mii de tricouri de fotbal personalizabile (cu nume și număr) și mingi de colecție.

 

120 de variante de doze personalizate pentru milioane de români

Timișoreana este o bere pentru toți românii, iar fotbalul este o pasiune împărtășită de foarte mulți români. Prin aceste doze am dorit să demonstrăm că oricine poate fi un erou al fotbalului, indiferent dacă practică acest sport sau este doar pasionat. Am căutat să alegem 120 dintre cele mai populare nume de familie românești, incluzând și câteva nume mai puțin comune, deoarece ne-am dorit să atingem un numâr cât mai mare de români. Consumatorii au fost foarte încântați de doze – am primit reacții pozitive atât în piață, cât și în digital. Cum a fost de așteptat, am primit și multe solicitări de a crea doze cu nume care, din păcate, nu au fost incluse în listă.

Procesul de schimbare a unui ambalaj nu a fost și nu va fi niciodată ușor, mai ales dacă dorești să intri în piață cu 120 de variante diferite.
A fost o provocare pentru noi deoarece, pentru prima dată, am beneficiat de această tehnologie și sperăm ca pe viitor să putem mulțumi un numâr cât mai mare de oameni.

 

“Echipa mică e mare”

Încă de anul trecut, am simțit în Echipa Națională U-21 o pasiune și o determinare care depășesc relevanța oricărui rezultat final - valori pe care Timișoreana le prețuiește foarte mult. Timișoreana nu și-a dorit și nu își va dori niciodată să fie un sponsor/ suporter de rezultat. Atât timp cât pasiunea, dedicarea și dorința există, este datoria noastră și a tuturor românilor să susținem echipa națională și fotbalul românesc.

Ne-am dorit să demonstrăm că un mesaj simplu de încurajare poate să facă uneori mai mult decât clasicul 360. Astfel, am reușit într-un termen relativ scurt să dezvoltăm împreună cu agenția de creație campania “Echipa mică e mare”. Aceasta s-a tradus printr-un spot TV, cu o componentă de digital, care s-a dovedit din nou a fi un canal crucial pentru brand. Am reușit astfel să obținem rezultate istorice (din punct de vedere reach și engagement pozitiv) prin planul de comunicare dedicat acestei competiții. Tot în cadrul acestei campanii am fost prezenți cu vizibilitate specială în publicațiile de presă sportivă (digital și print), iar proiectul special dezvoltat cu ajutorul colegilor de la Recorder a demonstrat că în acest campionat și suporterii noștri au fost la fel de mari, fenomen pe care Timișoreana îl prețuiește foarte mult.

 

Din birou direct pe terenul de fotbal

Pentru a simți cu adevărat emoțiile trăite de Echipa Națională U-21 și pentru a lua pulsul atmosferei, am avut și un reprezentant la fața locului. În calitate de suporter, meciurile naționalei au reușit să transmită o serie de emoții puternice, pe care probabil puțini dintre noi au mai avut ocazia să le simtă vreodată la un meci al României sau la un meci din campionatul intern. Punctul culminant al întregii experiențe a fost la revenirea echipei mici în țară, când i-am așteptat pe băieți la aeroport cu mesajul “ați plecat să cuceriți Europa, însă nu știați că veți cuceri mai întâi România” fiindcă Timișoreana susține fotbalul adevărat românesc, dincolo de performanțe sau rezultate de moment.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Sectiune



Related