[Searching for promoters] Freenetik Kru: Misiunea noastră este promovarea unei culturi underground sănătoase

[Searching for promoters] Freenetik Kru: Misiunea noastră este promovarea unei culturi underground sănătoase

În ceea ce privește activitatea de promoter în scena de muzică electronică românească, lucrurile nu se întâmplă ca urmare a unei evoluții, ci mai degrabă din necesitate. La fel cum în 1998 apărea TMbase-ul, primul festival de muzică electronică de pe planuri mioritice, la fel a apărut și Freenetik Kru, tot din necesitate. Această necesitate se traduce destul de sec prin faptul ”dacă nu faceam, nu se întâmpla”. 

Timișoara este un oraș cu un imens potențial artistic, dar lipsit de orice formă coerentă de management la nivelul administrației locale. Nu că alte orașe nu ar fi în aceeași situație, dar Timișoara chiar are o cultură bogată în ceea ce înseamnă muzică electronică.

După dispariția festivalului TMbase, în Timișoara a rămas un imens vid. Au trebuit să treacă câțiva ani buni până au început să prindă contur o serie de noi proiecte, iar până publicul și artiștii să se regrupeze. 

Un astfel de exmplu de regrupare este Freenetik Kru. Așa cum îi spune și numele, este vorba de un colectiv de artiști și promoteri care organizează evenimente, gestionază un spațiu și promovează muzica electronică. În cinci ani de activitate acest proiect a promovat 138 de artiști internaționali, 87 de artiști locali și a organizat 16 seri dedicate unor label-uri muzicale. 

Despre activitatea și misiunea Freenetik Kru am vorbit cu Grațian, managerul acestui colectiv.

 

Misiunea Freenetik Kru

În primul rând dragostea pentru muzică și vibe-ul uman generat de ea. În al doilea rând, credem ca este foarte important să aducem scenei locale evenimente underground, total diferite de sfera mainstream.

Pe scurt, misiunea noastră este promovarea unei culturi underground sănătoase, cu artiști de nișă, și, cel mai important, fără compromisuri.

 

Publicul

Publicul nostru este destul de divers, ca și artiștii de altfel. Putem spune că în momentul de față avem un public matur și receptiv la diversitatea pe care încercăm să le-o oferim. Totodată, ne bucurăm că la fiecare eveniment întâlnim oameni noi pe care ne propunem să-i surprindem în mod plăcut cu ceea ce facem.

 

Ce îl face pe un artist potrivit pentru o seară Freenetik?

Încercăm să creăm un balans între cele două categorii astfel încât să aducem scenei un plus din ambele părți. Căutăm tot timpul artiști și îi urmărim atât pe cei consacrați, nume mari ale scenei, cât și pe debutanții care au un real potențial.

Ascultăm și reascultăm tot ce se poate găsi în mediul virtual despre un artist pe care vrem să îl invităm. De multe ori a fost posibil să-l vedem și live. Mai sunt situații în care nu e concludent ce găsim în mediul online și poate nu am avut posibilitatea să-l ascultăm live, caz în care cerem informații despre el de la alți artiști sau oameni din zona muzicală respectivă.

Nu urmărim play-urile de YouTube, like-uri de pagină sau notorietatea din spațiul virtual, care știm și prin ce alte metode se poate obține. Ne interesează exclusiv direcția muzicală a artistului vizat.

 

Artă și/sau Entertainment

În underground predomină partea artistică, dar considerăm că un artist complet poate să fie și un bun entertainer.

 

Promovare

Pentru noi, cea mai bună promovare sunt evenimentele în sine, însă, orice program desfășurăm, promovarea se face atât offline (afișe tipărite, stickere, flyere), cât și online (pagina web, Facebook, Instagram, Youtube, Soundcloud, Bandcamp)

De la prima ediție Freenetik promovăm cultura posterului și artiștii vizuali. Vom face asta până la ultima ediție!

 

Probleme frecvente când faci booking-ul unui artist

Nu am întâmpinat probleme care nu s-au putut rezolva. Totuși, se poate întâmpla ca o agenție să nu aibă cei mai flexibili agenți. O altă problemă cu care ne confruntăm este legată de infrastructura din România - lipsa zborurilor directe, lipsa autostrăzilor.

 

Diferența dintre un promoter și un organizator de evenimente din zona muzicală

Teoretic, prin definiția sa, promoter-ul ar trebui să știe exact ce promovează și publicul căruia i se adresează, pe când organizatorul de evenimente s-ar putea sa aibe un spectru mai larg sau nedefinit asupra artistului sau publicului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related