[Searching for promoters] Mihai Alexandru: A fost greu, avem un public dificil, multe generații și gusturi diferite

[Searching for promoters] Mihai Alexandru: A fost greu, avem un public dificil, multe generații și gusturi diferite

Scena autohtonă de evenimente de muzică este una săracă din toate punctele de vedere. Oricum ai vrea să o dai sau să o împachetezi iese prost. După Colectiv, spațiile de evenimente și cluburile s-au închis într-un număr foarte mare sub auspiciul siguranței. Evident, nimeni nu contestă importanța siguranței, dar ce avem ca alternativă? După patru ani de la tragedie răspunsul este NIMIC. În locul spațiilor culturale închise nu a mai apărut nimic, cultura a intrat în dubă și nu a mai ieșit. 

Cu un număr atât de mic de locuri în care artiștii să poată performa, e surprinzător că încă putem vorbi de promoteri și artiști locali. Dar în ciuda acestui tablou, există actori culturali care încă încearcă. Am vorbit cu majoritatea în seria noastră. Acum e rândul unuia dintre cei mai tineri promoteri din zona muzicii electronice – Mihai Alexandru și proiectul Drum and Bass Origins început în anul 2017.

 

Ce te-a motivat?

Dorința de exprimare și nevoia de a susține scena au fost pe primul loc. Simțeam că vreau să fac ceva mai mult decât a participa la evenimente ca parte din public sau ca dj. S-a dovedit că a fost cel mai important pas al meu.

 

Cum ți se pare scena de muzică după doi ani de activitate?

S-au făcut progrese mari dar încă mai este mult de muncă. A fost greu, avem un public dificil, multe generații și gusturi diferite. Noi ne axăm pe ceea ce facem cel mai bine, am reușit să aducem cei mai mari artiști din underground, iar aceste lucruri s-au făcut remarcate. Mulți artiști care vin la noi ne povestesc că se vorbește destul de mult de evenimentele noastre și în UK sau alte țări, iar asta ajută România să aibă locul ei pe hartă la capitolul ăsta.

 

 

Ce îl face pe un artist potrivit pentru o seară DnB Origins?

Impactul pe care îl are asupra publicului, sound-ul, tehnica și selecția. 

 

Cum arata procesul de "cunoaștere" a artiștilor noi?

De regulă noi ne axăm pe artiști cu o vechime considerabilă în scenă. Când vorbim de artiști Hall Of Fame (Randall, Dillinja, GQ etc.), pentru noi nu mai e nevoie un get to know. E un plus atunci când ai ocazia să vezi artistul live înainte de un potențial booking, însă deja noi le cunoaștem istoria și activitatea iar asta este mai mult decât suficient. 

 

Cât contează popularitatea

De cele mai multe ori noi nu ne axăm prea mult pe numărul de like-uri, acesta e subiectiv. Pentru noi este important content-ul și mai degrabă numarul de shares. Atunci când un utilizator îți dă share la o postare, e clar că este interesat de conținut. Dacă vrei să te asiguri că muzica artistului căruia vrei sa îi faci un booking este remarcată, te poți uita dacă o regăsești și la alți artiști în mix-uri, atunci vei ști că a avut un impact foarte bun.

 

Care sunt elementele cheie în promovarea evenimentului? 

Pentru noi elementele cheie sunt următoarele:
- hint-urile pe care le dăm înainte să anunțăm artiștii (aici nu vorbim neaparat de postarea unor piese de la artistul respectiv pe eveniment, este prea evident și o lăsăm pentru ultima fază);
- alegem cea mai accesibilă dată (procesul ăsta poate dura și luni de zile), analizăm tot ce mișcă și nu doar din drum&bass;
- activitatea constantă pe eveniment (postări, interacțiunea cu publicul, concursuri);
- grafica evenimentului și calitatea lui (prezentabil și on point);
- urmărim constant reach-ul;
- Instagram-ul, platforma care ne ajută să transmitem și mai mult din ceea ce ne dorim.

Online-ul în momentul de față este principalul motor de promovare. Pe langă Facebook, noi acordăm la fel de multă atenție Instagram-ului. Este foarte important să îți menții evenimentul activ. În ultima vreme Facebook-ul este destul de limitat, e nevoie de ceva în plus cu care să îți ajuți evenimentul. Mix-urile în ziua de azi au un reach destul de scăzut pe Facebook (MixCloud & SoundCloud), noi nu le mai punem pe primul plan, însă au și ele rolul lor. Este foarte important cum îți structurezi campania de promovare, noi mereu ne facem un plan pe care îl respectam, rezultatele se văd în seara evenimentului.

 

Care sunt problemele de care vă loviți în organizarea unui eveniment?

În momentul în care facem un booking trebuie să știm în prealabil condițiile artistului. Atunci când esti 100% sigur că îi poți asigura tot din respectivul contract, problemele nu au cum să mai apară. Un exemplu de problemă ar putea fi zborurile, aici e nevoie de cea mai mare atenție, din fericire nu am avut cazuri, însă cunoaștem riscurile atunci când un zbor nu este gestionat cum trebuie (booking, check-in, delays etc). 

 

Care crezi că este diferența dintre un promoter și un organizator de evenimente din zona muzicală?

Un promoter are continuitate, cunoaște ce promoveaza și nu se axează doar pe evenimente. Este nevoie de o întreagă platformă, un promoter trebuie să inspire încredere și calitate. Când spunem promoter, vorbim de o întreagă echipa care lucrează pentru un singur scop. În Origins suntem o mână de oameni, fără unul dintre aceștia, echipa nu mai este completă. Fiecare în parte are propriile task-uri long term/short term, facem totul profesional ca să avem rezultate, doar așa putem livra calitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related