Ciocolata nu le rezolva pe toate

Ciocolata nu le rezolva pe toate

Este de apreciat cand un brand reuseste sa se implice si sa aiba un impact pozitiv intr-o problema sociala sau culturala. Insa orice brand trebuie sa isi analizeze cu atentie astfel de initiative, pentru a nu face mai mult rau decat bine. (Aici cateva exemple si aici cateva opinii pe subiect)

Cu ocazia zilei independentei Indiei, Cadbury s-a gandit sa celebreze diversitatea din aceasta tara prin lansarea unei ciocolati in patru culori diferite - Cadbury Unity Bar.

 

Intrebarea care pluteste in aer este: care a fost logica din spatele ideii? Ca oamenii cu pielea mai inchisa  vor manca patratelele negre, iar cei de culoare alba pe cele albe? Si de ce patratelele albe sunt in partea de sus? Hmm. Bineinteles ca lumea a reactionat.

 

 

 

Un alt exemplu recent care a creat controverse rasiale si culturale, este parfumul Sauvage de la Dior, endorsat in ultimii ani de Johnny Depp. Brandul a postat un teaser pe Instagram care a fost apoi retras, pentru ca aducea un afront americanilor nativi.

Postarea il anunta pe Canku One Star din tribul Rosebud Sioux performand un dans de razboi specific culturii nativ-americane, pentru care cuvantul “sauvage” are conotatii peiorative. Campania il includea si pe Johnny Depp, promovand filmul pe aceeasi tema, We are the land.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related