Cât de importantă este gramatica pentru succesul unei companii? – Ediție specială de Black Friday

Cât de importantă este gramatica pentru succesul unei companii? – Ediție specială de Black Friday

Pentru retailul online românesc, Marțea Neagră dinainte de Black Friday este azi: eMAG, Altex și Flanco au fost demascați, iar greșelile lor de scriere au ieșit la lumină! Dar, poate veți întreba, ce contează? Influențează asta cu ceva vânzările? Răspunsul riguros corect este „Nu știm sigur, dar există atât o șansă, cât și o corelație”.

O scriere îngrijită, chiar și pe conturile de social media ale unei companii, transmite încredere în brand, întărind ideea că oamenii din spate știu ce fac, sunt atenți la detalii și sunt pregătiți să răspundă satisfăcător la nevoile clienților. Reciproca este la fel de valabilă: greșelile de scriere sunt asociate intuitiv cu neglijența, fiind afectată încrederea în brand, lucru care se vede, în final, la vânzări.

Analizând postări pe Facebook care adună câte 1.000 de cuvinte pentru fiecare dintre cele trei branduri, am descoperit că liderul, eMAG, face de peste 4 ori mai puține greșeli de scriere decât urmăritorii lui, Altex și Flanco.

  • eMAG, liderul pieței de retail online din România, are 4 greșeli la 1.000 de cuvinte.
  • Altex, de pe locul al doilea, are 18 greșeli la 1.000 de cuvinte, dintre care 10 sunt diacritice lipsă, iar 4 sunt cratime în plus.
  • Flanco, ultimul de pe podium, are tot 18 greșeli la 1.000 de cuvinte, dintre care 11 sunt diacritice lipsă și 4 sunt cuvinte scrise greșit.

 

Greșelile de scriere de pe pagina de Facebook a eMAG

La eMAG terminăm repede: două dintre greșeli sunt diacritice absente – iată una mai jos:

O altă greșeală este încălcarea regulii care spune că la orice cuvânt străin al cărui final se citește cum se scrie nu se pune cratimă la plural sau la forma articulată (hotărât).

eMAG nu are multe greșeli, dar are.

 

Greșelile de scriere de pe pagina de Facebook a Altex

Fiind de peste patru ori mai multe, greșelile Altex sunt și mai variate decât ale eMAG: diacritice, cuvinte și virgule lipsă, cratime în plus și un cuvânt scris greșit.

Avem apoi lipsa unei virgule într-un loc în care trebuie să fie mereu: înainte de „iar” (când e conjuncție, nu adverb: eu mănânc, iar tu nu / eu mănânc iar). 

 

Greșelile de scriere de pe pagina de Facebook a Flanco

Deși face același număr de greșeli într-o mie de cuvinte ca Altex, Flanco face niște erori mai grave. Pe lângă diacriticele lipsă pe care nu le-a ratat nimeni în acest studiu, se remarcă 5 cuvinte scrise greșit. Iată un exemplu:

Avem apoi o greșeală gramaticală care luptă cu șanse reale pentru poziția de cea mai mare dovadă de scriere neglijentă și necunoaștere a regulilor de bază ale limbii, și anume introducerea unei virgule între subiect și predicat.

Cum ar putea magazinele online să mai taie din greșeli, nu numai din prețuri? Introducând o etapă de verificare a textelor ce urmează să fie publicate, realizată de cineva cu abilități lingvistice și străin de crearea textului respectiv. Această verificare poate fi făcută in-house, cu condiția să existe un om care să îndeplinească ambele condiții de mai sus, sau prin externalizare către companii care oferă servicii de validare gramaticală.

-------------------------------------
Radu Vasile este corector și fondator Anonimov

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related