Marea provocare. Cui îi e frică de Dolly Parton?

Marea provocare. Cui îi e frică de Dolly Parton?

Acum și generația Y și generația Z știu cine-i Dolly Parton. Dar cum să nu afle, având în vedere valul de postări pornit zilele astea. #dollypartonchallenge e un nou flashmob, ce ia în râs felul în care ne prezentăm pe diferite platforme sociale. Cântăreața country a (re)devenit trendsetter, după ce a publicat un colaj cu fotografiile sale pentru LinkedIn, Facebook, Instagram și Tinder, cu descrierea: „Get you a woman who can do it all”.

 

 Dolly Parton nu a provocat pe nimeni. Dar toți s-au lăsat provocați, de la muritorii de rând, până la vedete, branduri, ministere, politicieni ș.a. I-am adunat aici ca să rămână în colecția noastră de publicitate contextuală, care tare le este dragă creativilor. 

 

 Politicieni, ministere, glumițe

Mai întâi, căutat-am prin internetul românesc să vedem cum au răspuns ai noștri provocării. Și am găsit: politicieni, prezentatori și oameni din industria creativă care s-au întrecut în meme-uri. Internauții - cuvântul preferat al multor jurnaliști - au arătat cum ar trebui să faci față unui #challenge, în opinia lor. Și noi transmitem mai departe.

 

  

Și peste Prut s-au adaptat trendului. Iar postări cu (deja) renumitul colaj au fost diferite.

 

 Pentru că nu foarte mulți sunt utilizatori „Tinder”, s-au aliniat provocării în felul lor, cu Tik Tok.

 

 

Pentru cineva, „sfatul” cântăreței a fost, într-o oarecare măsură, supărător. Cică, de ce ne-am pune măști ca să placem tuturor, peste tot?!

„O altă parte a provocării lansate de Dolly Parton o reprezintă femeia. Cât de diferită poate fi ea, femeia, în cele 4 ipostaze. Prietenoasă, femeia de afaceri, fashionista și cochetă. Dolly a lăsat un mic comentariu la colajul său - “Get you a woman who can do it all,”. Și aici apare problema pentru mine. De ce trebuie sa ne rupem în 4 pentru a satisface publicul? Oare e atât de greu să fii tu însăți peste tot? Oare e vital să te dai în spectacol pentru a arăta cât de diferit poți fi? Oare e musai ca femeia să aibă 4 roluri în fiecare zi? De ce se complică viața atât de mult?”, scrie Liliana Andrusiv lângă colajul ei.

 

 

 

La flashmob s-a alăturat și Ministerul Afacerilor Interne din România, care nu scapă vreun prilej de a fi în centrul atenției. Și mesajul lor: „Fiecare rețea socială cu tentațiile ei! Rugămintea noastră este să nu le accesați de pe telefon în timp ce conduceți... ca să nu fiți “agățați” de o amendă... care este destul de mare. Este valabil și pentru WhatsApp, Telegram, Signal etc”.

 

 

Pe val au fost și politicienii din România. Cu acordul lor sau fără, au rezultat niște colaje care ne-au amuzat, în sensul bun al acestui cuvânt. De exemplu, Generația PLUS București a prezentat cum ar arăta Vlad Voiculescu în cele patru ipostaze.

 

 

Cum ar arăta pe Tinder președintele Klaus Iohannis? Alex Cora i-a făcut și lui un #dollypartonchallenge. Pentru că, mai întâi de toate, echilibru contează.

 

 

Nici președintele Republicii Moldova n-a scăpat de imaginația creativilor. Alex Buretz, un designer de peste Prut, a făcut un colaj în care Igor Dodon, de asemenea, arată la fel pe toate platformele. Doar că pe toate platformele media care aparțin oamenilor apropiați președintelui. 

 

 

Hop și brandurile

Brandurile au sărit și ele pe provocare. Uber crede că pe instagram dă bine bicicleta, iar că pe tinder ești în trend dacă ai sau călătorești cu elicopterul.

 

 

Mercedes a pus accent pe echipă.

 

Durex pe LinkedIn are cravată. Pe instagram - ochelari. Iar pe tinder e gol-goluț.

 

 

KFC ni-l arată pe fondatorul său, Colonel Sanders, cum ar arăta cu pătrățele pe abdomen. Dacă ar fi existat în tinerețea lui instagramul, ar fi fost vreun influencer, cu siguranță.

 

 

Coca Cola parcă s-ar fi inspirat din colajul lui Klaus Iohannis. 

 

 

Și BCR prezintă versiunea lor. George e în trend. Ba chiar apare o fotografie cu el și Maria.

 

 

BMW și KIA România au avut un colaj asemănător, prin care se laudă cu modelele lor de automobile.

 

 

 

 

Haideți, toată lumea

O mulțime de vedete s-au alăturat flashmobului, adunând zeci și sute de mii de like-uri. Cu unii ne-am obișnuit să-i vedem și sexy, și „instagramabili”, și serioși, și alături de alte vedete, în selfie-uri sau în fotografii făcute de profesioniști, dar toate la un loc… nu în fiecare zi avem astfel de ocazii. Ellen, Oprah, Justin Timberlake, Danny Trejo, Team Coco, Jared Leto, Celin Dion și mulți alții au inundat internetul cu versiunile lor. Aici câțiva:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nici meme-urile politice n-au rămas în urmă. Astfel, pe tinder îi vedem pe Putin călare pe urs, Boris Johnson jucând tenis, Trump alături de o blondă și Melania lângă Justin Trudeau.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ca să ne fie tuturor de învățătură. Ce e val, ca valul trece. După trei zile, nu mai e actual, iar cei care au pierdut trenul, azi riscă să devină plictisitori și să obosească publicul cu astfel de meme-uri. Data viitoare, oameni buni, data viitoare. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related