Uneori, sinceritatea nu e reclama cea mai potrivită

Uneori, sinceritatea nu e reclama cea mai potrivită

Scandinavia. Un spatiu distinct, cu specificul lui. De la Danish pastry la swedish meatballs. Nu chiar. SAS Airlines a creat o campanie in care a spus lucrurilor pe nume, sau mai bine zis, a spus lucrurilor pe origine. Se pare ca patiseria daneza, chiftelele suedeze si concediul parental sunt atribuite Austriei, Turciei si Elvetiei. Iar lista continua, de la morile de vant aduse din Iran, la democratia imprumutata de la greci.

Campania este bazata pe insightul ca Scandinavia a fost creata, bucata cu bucata, de oamenii obisnuiti. Practic, ei recunosc ca ”luam tot ce ne place din calatoriile noastre in strainatate, ajustam putin si devine un lucru scandinav.” Fara sa mentioneze, se intelege ca schimbul functioneaza si invers, adica o parte din noutati au fost aduse direct de imigranti.

Si fiindca e vorba de imigranti, politicieni scandinavi populisti, cu un program anti-imigrare, au boicotat campania si au declarat public ca nu vor mai zbura cu SAS Airlines. Asta nu e decat un exemplu despre cat de important este contexul in care este lansata o campanie, in acest caz, la limita dintre nationalism si globalizare.

De altfel, campania s-a ales cu de 50 de ori mai multe dislike-uri decat like-uri in social media si prin urmare, a fost retrasa, compania argumentand ca a fost tinta unui atac online coordonat. A mai ramas doar acest clip:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded