Aceeasi zi

Aceeasi zi

Intr-o vreme in care multimi de oameni se adunau pe stadion pentru un meci de fotbal american, viata decurgea normal. Si cand viata decurgea normal, noi eram preocupati de cat de creative pot fi brandurile. Se intampla pe 02.02.2020, la SuperBowl. Daca pe teren, Patrick Mahomes a fost MVP-ul, in competitia creativitatii s-a remarcat Jeep. Datorita lui Bill Murray. Nu, Bill Murray n-a fost suficient, si Jeep n-a castigat printr-un simplu endorsement. Bill Murray si o cartita. Mmm, nu. Bill Murray, o cartita si un Jeep. Da. Asta a fost reteta spotului inspirat de filmul Groundhog Day, care a adunat peste 50 de milioane de vizualizari pe YouTube, adica aproape jumatate din audienta globala a meciului de fotbal. 

Povestea se putea termina frumos, cum am descris mai sus. Numai ca 2020 avea alte planuri pentru noi si cateva luni mai tarziu, in urma lockdown-ului, iata-ne pe toti intr-un loop, exact ca in film. Jeep a observat asta si a facut un follow-up. Pentru ca fiecare zi este aceeasi zi. Si parca locuim cu totii in Punxsutawney, orasul in care se petrece actiunea filmului si al carui nume a rezultat parca dintr-o cartita care s-a asezat pe tastatura. Pare fictiv, dar orasul exista (in Pennsylvania). La fel cum fictive par si jurnalele noastre de pandemie, dar ele documenteaza realitatea. Totusi, spotul se incheie pe o nota pozitiva si anticipeaza ca aceasta criza va avea un final. Pana atunci, nu ne ramanem decat sa ascultam coloana sonora a filmului, preluata si in spot, “I got you, babe”, de la Sonny & Cher. Pentru ca ne avem unii pe altii. Iar asta s-ar putea sa fie jeep-ul care sa ne treaca criza.

Spotul original:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related