Produsul magic de criză, cu două sau trei straturi

Produsul magic de criză, cu două sau trei straturi

Filmele cu zombi nu ne-au pregătit pentru asta. Nu vezi pe nimeni în The Walking Dead cu baxuri de hârtie igienică în rucsac. Când oamenii au auzit că a început pandemia, primul lor gând a fost să-și ridice un zid defensiv antiviral din hârtie igienică. 1000 de meme mai târziu, influencerii s-au dat la o parte, iar hârtia igienică a ajuns vedetă în Social Media și un produs raționalizat în multe țări. 

 

Istoria igienică se repetă

Nu este prima oară când oamenii cumpără irațional cantități uriașe de hârtie igienică. În 1973, în timpul crizei financiare din Statele Unite, a apărut zvonul că va fi penurie de hârtie igienică, lucru care a dus la dispariția rapidă a produsului de pe rafturi. Aceeași panică a apărut și în 2013, la începutul crizei economice din Venezuela.

 

 

Psihologii au o explicație

Nevoia de control în vremuri de criză declanșează instinctul de supraviețuire într-o lume în care regulile s-au schimbat peste noapte. În astfel de situații, creierul uman supraestimează riscurile unei amenințări necunoscute. Gesturile extreme, alimentate de știrile apocaliptice și imaginile cu rafturi goale, vor duce la cumpărături din panică și vor indica întotdeauna nevoia umană de confort. Spre deosebire de alte produse, hârtia igienică nu este un obiect care expiră, iar baxurile sunt obiecte voluminoase, care ocupă mult loc în debara și dau impresie de abundență, oferind astfel o stare de siguranță, de pregătire pentru orice situație de "în caz că...".

Fenomenul irațional al cumpărăturilor din panică ține de obicei în jur de o lună, timp în care oamenii au timp să se obișnuiască treptat cu noua situație și să ia din nou decizii logice. 

 

Mărturii de pe frontul cumpărăturilor de hârtie igienică

În Japonia, rolele de hârtie au ajuns să fie prinse cu lanțuri de pereți, în timp ce antreprenorii din Statele Unite au văzut imediat oportunitatea și au apărut astfel o mulțime de startup-uri specializate în vânzarea acestui produs.

Hârtia igienică a ajuns trend și în domeniul cofetarilor.

În caz de urgență, avem și un calculator care ne ajută să știm cât timp ne ajunge rezerva de hârtie. Iar la vremuri noi, avem și un emoji nou.

San Francisco a rezolvat problema legată de transport în timpul carantinei - hârtia este trimisă cu dronele la destinație.

La cererea pieței, a fost inventată hârtia care ține o lună de zile, precum și o casă de exchange digitală.

Acum că panica s-a potolit și rafturile s-au umplut la loc, rămâne în continuare frica de ceea ce ne așteaptă după carantină. Ce păcat că nu se poate inventa și o hârtie igienică specială, anti-criză economică!

 _______________________
Articol scris de Irene Catan, Senior Copywriter la Interactions

 

Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.

În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.

Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.

Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related