Impactul unui telefon nou asupra mediului și alternativa fenix.eco

Impactul unui telefon nou asupra mediului și alternativa fenix.eco

Industria de producție de telefoane smart este în continuă creștere, pe măsură ce cererea devine din ce în ce mai mare. Este aproape imposibil în zilele noastre să existe o persoană care să nu dețină un telefon mobil. În plus, consumatorii schimbă telefoanele destul de des, de obicei o dată la 2 ani sau chiar mai des de atât.

Cercetătorii de la Universitatea McMaster au analizat impactul amprentei de carbon produs de electronicele pe care le folosim în mod curent, în viața noastră de zi cu zi (telefoane, laptopuri etc.), iar veștile pe care ni le prezintă nu sunt cele mai bune. Este adevărat faptul că eforturile companiilor de a găsi și implementa soluții care protejează mediul și consumă din ce în ce mai puțină energie există și se observă.

Cu toate acestea, însă, impactul pe care dezvoltarea industriei tehnologice la nivel global este din ce în ce mai mare și mai vizibil. Atunci când Apple lansa primul iPhone pe piață, în 2007, acest impact reprezenta un procent de 1%. Între timp, acesta s-a triplat, estimându-se o creștere de până la 14% până în 2040, care va reprezenta jumătate din impactul pe care îl are industria transporturilor asupra mediului. Fenix.eco a înțeles extrem de bine acest impact puternic și a venit cu o soluție smart: creșterea adoptării opțiunilor recondiționate (refurbished) în mentalitatea consumatorului de telefoane.

"Un telefon nu consumă multă energie, este adevărat. Însă consumatorii nu cunosc ce se întâmplă în culisele producerii unui telefon nou și care este adevăratul impact asupra mediului înconjurător. Așa că iau cu ușurință decizia de a-și achiziționa un telefon nou-nouț la nici doi ani diferență.", afirmă Adrien Arnoux (Co-Fondator și CEO al fenix.eco).

 

Ce costuri implică, de fapt, cumpărarea unui telefon nou?

Pe lângă costurile financiare care nu sunt deloc de neglijat atunci când vine vorba de un telefon nou, există costuri care sunt plătite la nivel global, de planetă și de mediul înconjurător. O mare parte din aceste costuri nevăzute cu ochiul liber provin din industriile necesare producerii unui telefon nou.

Una dintre cele care înregistrează un impact considerabil asupra mediului este industria mineritului. Materialele care intră în compoziția unui telefon necesită ca acestea să fie minate, iar această acțiune produce 85% din totalul cantității de dioxid de carbon pe perioada celor doi ani în care consumatorul utilizează telefonul. Achiziția unui nou telefon consuma la fel de mult ca utilizarea și reîncărcarea vechiului telefon pentru o perioadă de 10 ani.

Un alt aspect legat de decizia de achiziție a unui telefon nou este problematica renunțării la cel vechi. De cele mai multe ori, vechile telefoane devin reziduuri non-sustenabile, ceea ce în piață a primit denumirea de e-waste. Doar 16% din totalitatea e-waste-ului ajunge să fie reciclat în fiecare an, la nivel global, ceea ce înseamnă că majoritatea acelor materiale prețioase obținute prin minerit se pierd pentru totdeauna.

Pe lângă faptul că reprezintă o imensă risipă, are și un impact puternic asupra mediului înconjurător. E-waste emite substanțe periculoase, precum arsenicul, plumbul, mercurul și zincul, care poluează atmosfera. Studiile arată că o simplă decizie precum a păstra un telefon pentru trei ani în loc de doi ani, poate face o mare diferență în ceea ce privește diminuarea cantității reziduale, deci, în consecință, a poluării planetei. Aceleași studii ne spun că un singur telefon nou produce o cantitate de emisii de dioxid de carbon între 40 kg și 80 kg.

"Când vedem aceste cifre, este dificil să acceptăm că sunt reale. Însă sunt cât se poate de adevărate și situația nu se îmbunătățește în momentul în care începem să înmulțim aceste cifre cu numărul impresionant al telefoanelor noi produse în fiecare zi, la nivel global." - Adrien Arnoux (Co-Fondator și CEO al fenix.eco).

 

Care sunt alternativele achiziționării unui telefon nou?

Una dintre alternativele cu cea mai mare influență asupra situației este alegerea de a achiziționa un telefon la mâna a doua sau a unuia recondiționat în locul celui nou. Astfel, multe telefoane care sunt absolut funcționale și poate chiar la fel de atractive ca în prima zi, își vor continua viața. Acest lucru înseamnă un telefon nou în minus produs și un telefon vechi în minus care să se transforme în reziduu.

Însă când vorbim de România, sau chiar de Europa de Est, consumatorii încă nu sunt familiarizați cu conceptul de telefon recondiționat. Fenix.eco și-a propus să schimbe asta. Și nu oricum, ci cu standarde ridicate și cu asistență dedicată în tot ceea ce înseamnă achiziția, de la educarea generală consumatorului despre conceptul de refurbished și al impactului pozitiv pe care îl are asupra mediului, până la oferirea unei garanții de un an pentru fiecare telefon vândut.

"Suntem conștienți de faptul că atunci când nu există o soluție suficient de bună la o problemă, e nevoie să creezi tu una. Știm că nu ajută prea mult să visezi la o lume mai bună sau să comentezi de pe margine atunci când nu-ți convine ceva. Industria electronicelor are un impact global uriaș asupra mediului și unul din felurile de a îmbunătăți asta e creșterea adoptării opțiunilor refurbished, însă în România și în Europa de Est în general, nu foarte mulți oameni știu de asta, iar cei care știu, nu au opțiuni nici prea multe, nici prea bune dacă vor să facă o astfel de alegere. Și am vrut să schimbăm asta, pentru planeta noastră și generațiile următoare." - Adrien Arnoux (Co-Fondator și CEO al fenix.eco).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related