Youtube SEO - 5 reguli de care trebuie să ții cont ca filmulețul tău să apară în rezultatele organice ale căutărilor

Youtube SEO - 5 reguli de care trebuie să ții cont ca filmulețul tău să apară în rezultatele organice ale căutărilor

Aproximativ 2 miliarde de utilizatori conectați lunar, care urmăresc un miliard de ore de videoclipuri în fiecare zi, generând miliarde de vizualizări. Cam așa putem rezuma al doilea cel mai folosit motor de căutare din lume, Youtube.

Numărul de canale care au generat venituri de șase cifre a crescut anual cu 40%. Acesta este unul dintre motivele pentru care toate marile branduri doresc să fie prezente aici și apelează la agenții specializate în Youtube SEO pentru a ajunge la utilizatorii doriți.

Am dezvoltat câteva sfaturi pentru optimizarea filmulețelor pe Youtube care te pot ajuta și pe tine să ajungi în topul căutărilor Google și Youtube cu video-urile tale.

Iată 5 dintre regulile principale:

 

1. Titlul filmulețului

Titlul filmului este cel mai important element, atât în ​​ceea ce privește rankingul, cât și CTR-ul. Pentru a obține cele mai bune rezultate organice, titlul trebuie să conțină frazele cheie identificate în keyword researchul anterior.

Presupunem că acesta a fost realizat înainte chiar de crearea videoclipului. Având în vedere că secțiunea „Video” apare în rezultatele Google, iar utilizatorii preferă adesea să vizioneze un filmuleț decât să citească textul, atunci când alegeți frazele, ar trebui să fie ghidate de popularitatea interogărilor de pe YouTube, dar și a celor de pe Google.

Totuși, trebuie să tineți cont de cât de important este ca titlul să fie prietenos din perspectiva utilizatorului. Acesta trebuie să fie încurajat atât să urmărească filmulețul, cât și să îl împărtășească mai departe sau să lase comentarii, pentru ca Youtube să ridice filmulețul în ranking. De menționat aici este echilibrul dintre curiozitate și așa-numitul clickbait, adică titlul care trezește intrigă, dar în realitate nu are nicio legătură cu conținutul real al materialului. Utilizatorul „înșelat” în acest fel va abandona rapid video-ul și nu-l va aprecia, nu-l va împărtăși, să nu mai vorbim de lăsarea un comentariu pozitiv.

Prin urmare, titlul ar trebui să reflecte cât mai îndeaproape ceea ce spectatorul va vedea în filmuleț. Nu trebuie să depășească 60 de caractere.

 

2. Thumbnail / Miniatura

La Academia YouTube Creator, specialiștii Google oferă sfaturi pentru crearea de miniaturi personalizate:

  • Gândiți-vă cum ar trebui să arate miniatura ÎNAINTE de a începe filmările. Acest lucru vă va permite să creați mai multe versiuni ale acesteia.
  • Creați o miniatură în cea mai mare rezoluție posibilă, dar cu o dimensiune maximă de 2 MB.
  • Vă recomandăm să utilizați un fișier de 1280 x 720 pixeli (raport aspect 16: 9) salvat în JPG, GIF, BMP sau PNG.
  • Vizualizați dimensiunea mică pentru a vedea dacă va apărea bine în dimensiuni mici sau mari.
  • Verificați dacă miniatura dvs. va ieși în evidență față de celelalte miniaturi.

Important!
Pentru a adăuga miniaturi personalizate, trebuie să aveți contul verificat.
Verificarea deblochează funcții suplimentare pe site și vă asigură că sunteți un utilizator real, nu un robot.
Aceasta poate fi făcută aici.

 

3. Descrierea filmulețului

Descrierile video sunt un alt element important pe care nu trebuie să-l neglijăm atunci când optimizăm videoclipuri pe YouTube. Acestea nu sunt de folos doar pentru descrierea filmulețului pentru utilizatori, ci sunt importante și pentru roboții motoarelor de căutare.

YouTube oferă 5000 de caractere pentru descrieri. Specialiștii SEO consideră ca un minim de 100 de cuvinte este necesar pentru orice fel de video. Nu vă faceți griji că nu aveți cu ce să umpleți acest spațiu. Iată ce puteți adăuga:

  • În primele 150 de caractere, înainte de butonul „Afișează mai mult”, multe branduri folosesc metode de call to action pentru încurajarea și păstrarea utilizatorilor pe canalul și site-ul lor. Astfel, ei folosesc linkurile scurtate către site-ul lor web, către site-urile de rețele sociale sau către abonarea la canal.
  • Este recomandat să lăsați mai jos linkuri către produsele folosite în videoclip și linkuri către alte videoclipuri similare sau de interes pentru utilizatori de pe canalul vostru.
  • Nu uitați să folosiți hashtaguri, la fel ca pe Instagram și chiar și emojis.
  • Subtitrarea videoclipului chiar în descriere ajută utilizatorii care nu pot asculta filmulețul să citească despre ce este vorba în acesta.
  • Câteva cuvinte despre brand sunt mereu binevenite.
  • Puteți crea un cuprins dinamic pentru video în descriere, care printr-un clic să ducă utilizatorul la minutul care îl interesează.

În meniul Youtube „Setări implicite de încărcare” puteți seta opțiunea de a adăuga automat informații default la fiecare descriere de video, care poate fi editată mai târziu.

 

4. Cards / Carduri

Adică acele butoane care apar în drepta sus în timpul unui video (un i încercuit). YouTube le împarte în:

  • Carduri de canale - un link către un alt canal YouTube, de exemplu, ca o formă de mulțumire sau recomandări ale canalului afiliat.
  • Carduri de donație - pentru creatorii din Statele Unite care doresc să strângă bani pentru organizații nonprofit.
  • Carduri pentru creatori - pentru canalele aparținând canalului partener YouTube. Acestea se pot transfera pe o pagină legată de canal, pe o platformă de crowdfunding sau la produse licențiate.
  • Carduri de sondaj - vă permite să le oferiți posibilitatea utilizatorilor de a vota diverse aspecte.
  • Carduri care promovează un filmuleț sau o listă de redare - după cum îi spune și numele, le direcționează către un alt filmuleț (sau chiar către un moment specific din acesta) sau o listă de redare publică (playlist).

Trebuie doar să selectați tipul de card pe care doriți să-l utilizați, să alegeți o opțiune adecvată (de exemplu, video sau playlist) și mai rămâne să selectați un moment din filmuleț în care doriți să se declanșeze.

Când un vizualizator ajunge la acele secunde, titlul videoclipului va intra sub formă de sugestie. Când un utilizator face clic pe pictograma de informații, poate alege să urmărească videoclipul sugerat.

 

5. End cards / Carduri finale

End cards sunt similare cu cardurile, doar că apar la finalul filmulețului.
Elementele pe care le putem plasa pe un astfel de ecran sunt:

  • Link către un video sau o listă de redare
  • Link pentru abonarea la canal
  • Link către alte site-uri web (disponibile numai pentru membrii Programului de parteneri YouTube)
  • Link către un alt canal.

Beneficiile cardurilor finale sunt mari atât pentru utilizatorii care primesc recomandări pentru alt conținut interesant, cât și pentru Youtube, care va înțelege că încercați să semnalați conținutul similar și îl va plasa în lista sugestiilor de videoclipuri. Acest lucru vă poate ajuta și să obțineți mai mulți abonați și să mențineți spectatorii pe canal.

Ținând cont de aceste reguli, șansele ca filmulețul vostru să apară în primele rezultate ale căutărilor Youtube și Google se multiplică considerabil. Toate celelalte sfaturi de Youtube SEO sunt dezvoltate într-un articol de pe blogul DWF.

 _______________________
Articol scris de Andreea Murăriţa, Marketing Manager DWF

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DWF

Suntem agentia specializata exclusiv in servicii SEO infiintata in anul 2013. Crestem traficul organic non-brand pe site conform obiectivelor de business ale fiecarei companii care apeleaza la serviciile... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related