Rocanotherworld, primul festival de după ieșirea din starea de urgență, a avut loc la Iași între 24 - 28 iunie

Rocanotherworld, primul festival de după ieșirea din starea de urgență, a avut loc la Iași între 24 - 28 iunie

Într-o perioadă în care perspectiva unui festival sau a unui concert cu muzică live părea foarte îndepărtată, echipa Rocanotherworld a întreprins toate demersurile necesare pentru a face să se întâmple cea de-a cincea ediție a festivalului. Pe durata celor 5 zile, 15 artiști au urcat pe scena Rocanotherworld din zona de agrement Ciric din Iași, spre bucuria spectatorilor care au putut asista la un concert live pentru prima dată în ultimele luni.

Astfel, între 24 – 28 iunie, publicul pasionat de muzică alternativă i-a putut vedea pe Adam's Nest, Toulouse Lautrec, Robin and the Backstabbers, Lucia, Pinholes, byron, Fine, It's Pink, EYEDROPS, Argatu, Ana Coman, Jurjak, Luna Amară, om la lună, Les Elephants Bizarres, The Mono Jacks.

Ediția de anul acesta a ridicat multe provocări organizatorilor, care au făcut din siguranța participanților o prioritate, menținând în același timp și spiritul festivalului viu, și experiența muzicii live cât mai puternică.

Printre măsurile de siguranță implementate s-au numărat limitarea biletelor la 500 / seară, măsurarea temperaturii la intrare, purtarea obligatorie a măștii pe toată durata evenimentului, amplasarea unor spații de stat jos bine delimitate și menținererea distanței sociale de 2 m.

Rocanotherworld 2020 a mai venit cu o premieră: biletul de participare solidar, a cărui achiziție susține artiștii care au urcat pe scena festivalului și care au concertat pro bono la edițiile anterioare. Ca în fiecare an, festivalul își continuă tradiția caritabilă chiar și după încheierea concertelor, cauza susținută în acest an fiind ajutorarea a 500 de familii din 4 sate ce aparțin de comuna Lungani cu pachete cu produse alimentare de bază, produse de curățenie și materiale sanitare necesare și obligatorii în această perioadă de pandemie.

Cea mai mare provocare pentru noi ar fi fost să amânăm ediția de anul acesta așa că am decis să o facem să se întâmple, cu tot contextul actual, pentru publicul nostru și pentru noi deopotrivă. Desigur că nu a fost ușor să reducem un festival cu 40.000 de spectatori la 2.500, cu o singură scenă și cu trei trupe pe seară și să lăsăm deoparte aspecte ale evenimentului pe care le dezvoltasem dar am avut nevoie cu toții să păstrăm acest timp și acest spațiu de susținere unii pentru ceilalți. Pentru noi a contat foarte mult că am am putut fi alături de publicul nostru, care ne-a ajutat să facem această ediție posibilă, a venit să fie alături de noi și a înțeles necesitatea respectării regulilor”, povestește Patricia Butucel, directorul festivalui.

“Nu îmi vine să cred că am cântat căci mă așteptam să cântăm pentru prima data în toamnă sau poate la anul. Bineînțeles că festivalul a fost complet diferit de tot ce am trăit până acum, distanțarea socială presupune să se întâmple altfel lucrurile. Dar lumea s-a bucurat, noi ne-am bucurat de asemenea și ni s-a părut foarte fain”, spune Dan Byron, solistul trupei Byron.

Festivalul Rocanotherworld a debutat în anul 2016 și l-a avut ca inspiratie pe Ioan Dan Niculescu („Roca”) — designer, călător, DJ, gurmand, antreprenor și deschizător de suflete. Toate activitățile  sunt conturate în jurul dorinței de a oferi și a principiilor pe care acesta le-a îmbrățișat de-a lungul vieții: Fii curios! Fii diferit! Fii pentru alții!

Partener: Kaufland România.
Sponsori: Stalinskaya, Rose Mary, CGM, SCC.
Promo Partners: Ambra Sign, Wink.
Parteneri de ospitalitate: Bellaria, La Prânz, Ford, Casa de vinuri Cotnari, Vitamin Aqua, Aqua Carpatica.
Susținut de: Primăria Iași, Promotop, Bad unicorn, IPPU, Atelierul de film, Argo, Dots and Bits.
Parteneri media: Radio Guerrilla, Music Channel, Agerpres, IQads & SMARK, Zile și Nopți, Infomusic, Iconcert, Un site de muzică, Viva FM.

Asociatia Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related