Pentru că masca trebuie să fie ceva interesant

Pentru că masca trebuie să fie ceva interesant

Sănătatea e plictisitoare. Pandemia asta ne-a epuizat pe toți: spală-te pe mâini, nu te pupa cu oamenii, stai la distanță, nu te duce în vacanță, fii prudent. Poartă mască. De ce? Ca să nu te îmbolnăvești și ca să nu îi pui în pericol pe ceilalți. Unii poate s-ar lăsa impresionați de chestia asta cu siguranța, supraviețuirea și respectul pentru ceilalți, dar scenariul nu e deloc interesant. Libertatea de a te îmbolnăvi și de a-i pune în pericol pe cei din jur sună mult mai bine. Plus că e dreptul oricui să creadă în orice scenariu. Câștigă cele mai palpitante, cum ar fi cele cu furatul temperaturii și împuternicirile de neam. Așa că e nevoie ca luciditatea și coerența să devină creative. Iar purtatul măștii să fie transformat în ceva eroic. 

 

Celebritățile și-au pus masca și au ieșit la pozat

La începutul pandemiei, au fost multe îndemnuri de a purta mască, apoi s-au mai domolit, în mod previzibil. Se crease o obișnuință. Sau, cel puțin, asta era ideea. Să se creeze un obicei, oamenii să înțeleagă importanța măștii și să trecem mai departe. Doar că au apărut teoriile conspirației, specialiștii în stele și-au exprimat părerile despre virus și pandemie, iar opinia lor a fost mai interesantă decât cea a medicilor și a oamenilor de știință, așa că îndemnurile de a purta mască au revenit în forță. 

Și iată că părintele Facebook ne întâmpină în acest fel:

 

Până și președintele SUA a apărut, pentru prima dată, cu mască:

Captură BBC

Ministrul sănătății din Belgia, Maggie De Block, are o mască specială:

În fine, celebritățile și-au pus masca pe față și au ieșit la pozat. (Nu toate și nu în România, știți voi). 

 

Instagramul lor arată cam așa:

Pe Instagramul nostru se șterg încă poze de la petreceri fără mască. Dar, totuși, au fost și la noi câteva vedete care și-au folosit popularitatea pentru a îndemna la responsabilitate:

S-au folosit și desene, pentru a fi mai ușor de înțeles: 

Sursa: Matt Reuter

 

Apeluri creative

Și pentru că îndemnurile la luciditate sunt plictisitoare, s-au căutat tot felul de idei pentru a face din mască ceva interesant. Cum ar fi spotul făcut de Chimney Group și Ogilvy Health:

 Sau McCann Global Health:

Sau ceva mai thriller din Thailanda, de la Thai Health Promotion Foundation și The Leo Burnett Group Thailand:

  

Durex are și el ceva de spus pe această temă, bineînțeles:

 

Cum spuneam la început, unele îndemnuri sunt mai vechi, dar ele sunt reluate cu insistență zilele acestea, când înțelegerea drepturilor se transformă într-un piure haotic despre libertate și iresponsabilitate.  

În România, apelul oficial de a purta mască îți dă fiori, e adevărat:

Brrrr. Oamenii nu au încredere nici în autorități, nici în ceilalți. Teoriile conspirației sunt mult mai bune de alinat fricile. Despre apetența oamenilor pentru scenarii false, puteți citi mai multe în seria asta. Noi continuăm cu efectele ei. 

Pe acest zgomot de fond, combinat și cu incorență legislativă din partea autorităților, în social media se poartă lupta pentru coerență și purtatul măștii.

 

 

 

 Se face apel chiar și la istorie, de unde am putea învăța ceva:

 

Și la umor

 

Până la urmă, va câștiga scenariul cel mai interesant. Așa că normalitatea are nevoie de promovare. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related