Branduri, dictatori și răposați îndeamnă la vot

Branduri, dictatori și răposați îndeamnă la vot

„Toată viața noastră este suma alegerilor pe care le facem”, spunea un înțelept al cărui nume l-am uitat, iar Google e zgârcit cu noi azi. Și chiar dacă nu neapărat vorbea omul despre electorale, dreptul de a alege cui să-i dăm votul ne poate influența viața. Nu, nu vorbim despre alegerile din Romania azi, ci  despre SUA și îndemnurile la vot de la ei: despre puterea de convingere a inteligenței artificiale, curajul unor branduri de a chema „altfel” la vot și speech-uri care n-au fost rostite vreodată, decât cu ajutorul noilor tehnologii, care fac pe oricine să vorbească.

 

Dictatorii

Așa s-au gândit să numească cele două filmulețe cu Vladimir Putin și Kim Jong-Un, Mischief @ No Fixed Address și RepresentUs. I-au plămădit din date digitale și le-au dat un rol de o mare responsabilitate: să spună adevărul. Și asta au făcut. America nu are nevoie de implicarea celor doi, ca bruma dictaturii să cadă peste ea. Este suficient să nu facă nimic. O spun Putin și Kim Jong-Un în discursul lor, în contextul în care organizarea alegerilor pe timp de pandemie reprezintă un risc sporit pentru democrație, în condiția în care nu va fi o rată mare de participare la alegeri.

 

Democrație pe timp de pandemie

Nici HBO nu stă într-o parte. A utilizat simbolul măștii de anul acesta aproape atât de bine cum au făcut-o participanții la „A New Now" Design Challenge by George.

(Apropoooo, să deschidem o paranteză! George îndeamnă la o nouă competiție de street art. Vrea să extindă galeria stradală de 3 kilometri, începută anul trecut. Ca să rămână în istorie perioada asta și pe pereți, îndeamnă oamenii de talent să-și imagineze cum ar arăta noul oraș și să-și pună în aplicare creativitatea în acest concurs cu premii, desigur. Vezi brieful aici).

Închidem paranteza și revenim la HBO. Acesta a făcut un „pentru-că-spot” scurt în care spune de ce contează să voteze lumea și cât de multe depind de-un vot.

 

Strigăt de brand

Cam cu același mesaj, doar cu alte cuvinte, vine Patagonia. „Vote the assholes out”, ne spune brandul, care a cusut îndemnul pe etichetele ce au apărut într-o gamă de pantaloni scurți pentru bărbați și femei. Grosolan sau curajos?! Practic, am spune noi.

 

Putere AI

Un alt „votează pentru că” vine de la McCann și Change the Ref. Agenția a utilizat puterea inteligenței artificiale pentru a-l readuce la viață, digital, pe unul din tinerii decedați în urma tragerii de focuri ce a avut loc la liceul „Marjory Stoneman Douglas” din Parkland, Florida, în 2018.

Pentru unii filmulețul ar părea înfricoșător, pe alții i-ar înduioșa, dar sigur convinge pe toți să voteze. Să termine votul pe care Joaquin nu a avut șansa să o facă, întrucât 3 noiembrie ar fi marcat primul vot al tânărului la alegerile prezidențiale. Astfel, Manuel și Patricia, părinții acestui tânăr și inițiatorii Change the Ref, alături de regretatul lor fiu, recrutează alegători pentru a înlocui buletinele de vot ale victimelor violenței armelor.

Trăim vremuri ciudate. Sau poate ciudați suntem noi că am uitat cum să ne adaptăm rapid acestor timpuri. E greu să ții pasul într-o eră digitală, cu toate evoluțiile sale. Nu ne-a mai rămas imaginație pentru a gândi cum ar fi azi lumea fără online. Cum ar fi democrația? Dacă până acum altceva mai bun nu s-a inventat, vorba lui Churchill (merci, Google, totuși) să facem uz de acest privilegiu și să continuăm să vorbim despre drepturile și alegerile noastre. O fi sau nu din ele compusă viața, știm că votul în continuare o poate influența.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related