Marius Palca, Interactions: 5 moduri în care îţi poate ajuta business-ul un site audit performat de Interactions

Marius Palca, Interactions: 5 moduri în care îţi poate ajuta business-ul un site audit performat de Interactions

Ai 99 de probleme? Un site audit ţi le identifică şi-ţi oferă soluţii pentru toate. În 2021, nu te rezuma la conversiile pe care website-ul tău le produce, maximizează-le cu un site audit. Află totul despre el şi alte trenduri ce pot iniţia transformarea digitală a brand-ului tău din noul nostru ebook: Catalogul e-tendințelor 2021 powered by Laboratorul de trenduri digitale INTERACTIONS.

Un site audit include o privire de ansamblu din mai multe perspective: UX/UI, conţinut, SEO sau cifre de performanță precum viteza de încărcare a website-ului. Împreună, ele stau la baza strategiei de îmbunătăţire, întotdeauna conectată la obiectivele de business, ce poate ameliora semnificativ comportamentul utilizatorilor pe site, de la bounce rate până la timpul petrecut pe fiecare pagină. Ţi-am atras atenţia? Citeşte mai departe:

 

Ce este un site audit?

Un site audit este o analiză holistică ce acoperă atât funcţionalităţile, dar şi estetica unui website şi care verifică dacă strategia digitală pe care ai ales-o pentru pagina ta este implementată corect şi dă rezultatele aşteptate. Un site audit ar trebui realizat periodic pentru a te asigura că pagina ta e-n cea mai bună formă, cu toate schimbările de algoritmi de pe internet, dar mai ales după ce faci o schimbare în cadrul website-ului. În plus, realizarea unui audit generează noi date care se transformă în insight-uri şi care-ţi aduc, în final, o rată mai bună de conversie.

Procesul începe cu stabilirea unor obiective în baza cărora se face auditul. Ele pot fi creşterea ratei de conversie în etapa de considerare a produsului, reducerea numărului de utilizatori care-şi abandonează coşul sau creşterea timpului petrecut pe blog. Indiferent de obiectivele tale, e important ca ele să se bazeze pe date concrete şi să fie raportate la targetul tău.

Dacă e vorba de un audit de content, în primă etapă conţinutul e adunat şi segmentat pe categorii de calitate, pentru a fi evident care pagini au nevoie de îmbunătăţire şi care nu. După analiza datelor, se stabilesc acţiuni dedicate fiecărei categorii, în funcţie de prioritate şi de volumul de muncă presupus de fiecare măsură. E important ca toată planificarea ce urmează unui audit să fie încadrată într-un calendar strategic, pentru a fi alocate resursele necesare şi timpul estimat de rezolvare.

Serviciul de site audit se desfăşoară similar şi atunci când se analizează funcţionalitatea site-ului (dacă structura e optimizată, dacă există CTA, dacă CTA-ul e vizibil, dacă tema e responsive), optimizarea SEO (dacă există link-uri nefuncţionale pe pagină, dacă meta-descrierile conţin cuvântul-cheie, dacă s-a implementat link building).

 

5 moduri în care îţi poate ajuta business-ul un site audit

Concret, în urma unui site audit, pagina ta de brand ar putea avea următoarele rezultate:

  1. Bounce rate-ul scade ca urmare a faptului că utilizatorii ştiu ce să facă în pasul următor şi nu ies imediat de pe website.
  2. Colectezi mai multe date ale utilizatorilor pentru că ei interacţionează cu website-ul şi sunt mai deschişi în a-şi lăsa informaţiile unui brand cu credibilitate şi bine organizat.
  3. Înţelegi mai bine sursele care-ţi aduc trafic şi comportamentul segmentelor de audienţă care-ţi vizitează pagină, aşa că poţi lua noi măsuri de retenţie în cunoştinţă de cauză.
  4. Elimini codul nefuncţional din pagină, iar website-ul se încarcă mai repede, ceea ce generează mai mult trafic, în consecinţă mai multe conversii. Spre exemplu, Walmart a crescut rata de conversie cu 2% pentru fiecare 1 secundă de îmbunătățire a timpului de încărcare.
  5. Nu ratezi share-urile şi interacţiunile din social media, pentru că butoanele şi comentariile sunt active şi perfect funcţionale.

Te invităm să faci o tură completă prin Laboratorul de trenduri digitale INTERACTIONS, să descoperi şi alte tool-uri utile şi să descarci ebook-ul din care vei afla tot ce ai nevoie pentru îmbunătăţirea comunicării brandului tău. 

 _______________________
Marius PalcaAccount Manager la INTERACTIONS

Agenția de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS și-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creștere constantă și oferă servicii de creație, mentenanță și dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton și o treime business extern.

În portofoliul de clienți INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle sau Niran.

Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări.

Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ținem cuvântul dat, întotdeauna!"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related