Exploratist: Comunicarea internă redă echilibrul noii lumi a corporațiilor

Exploratist: Comunicarea internă redă echilibrul noii lumi a corporațiilor

Într-o lume curentă în care predictibilitatea, element cheie pentru corporații înainte de pandemie,  dispare, organizațiile se recentrează prin comunicarea cu angajații. Este concluzia la care Exploratist, prima agenție de employee experience din România, a ajuns după mai bine de un an de schimbare radicală în strategiile de employee experience ale companiilor din portofoliul propriu,  care acoperă peste 10 industrii. 

Aici intră în schemă Exploratist. În urma interacțiunii cu organizațiile partenere, ei au simțit imediat nevoile stringente de motivare și menținere a stării de bine a oamenilor care au lucrat în izolare. O statistică EY din martie 2021 arată că 27% dintre liderii HR globali, factori decizionali direcți, consideră că azi employee experience este cel mai important pilon al strategiei de HR, versus doar 9% care aveau această părere acum 2 ani.

 

„După regândirea componentei operaționale, comunicarea internă a fost prima activitate intensificată. Pentru că, încă din lockdown, era primul instrument de a insufla motivație la îndemâna managerilor. Automat, a urcat pe agenda executivilor și a echipelor Comunicare&HR. People first - este direcția pe care ne-am construit strategia mai ales acum, când există această prioritate clară în organizații.”, ne-a spus Silviu Petran, Managing Director Exploratist.

 

Angajații au învățat să lucreze, să comunice și să consume experiențe online. Companiile s-au digitalizat de 20-25 de ori mai rapid decât anticipau (studiu McKinsey, octombrie 2020). Și comunicarea internă s-a mutat online, unde specificul activității o permitea.

 

Reset total și inovație în comunicarea internă: infrastructură, informații accesibile, livrare creativă

Rapid, pe fondul oboselii acumulate în online, a devenit foarte important tipul experienței, nivelul de creativitate și de inedit pe care organizațiile au fost dispuse să îl ofere oamenilor.

Încă de la înființare, acum 10 ani, Exploratist oferă experiențe îndrăznețe de engagement în offline – de la teambuildinguri, activări și evenimente corporate experiențiale și ample. Provocarea a fost reinventarea activității în mediul online, realizată cu agilitate și doar printr-un dialog continuu cu clienții.

Strategia Exploratist pe verticala de comunicare internă este de integrator al elementelor mai puțin convenționale: vorbim despre resetarea totală a infrastructurii de canale (mixul relevant pentru publicul țintă și domeniul de activitate al companiei), prelucrarea informației într-o manieră creativă și ușor de asimilat de către oameni într-un noian de informații. Astfel, evenimentele offline au devenit conferințe digitale moderne care îmbină componentele vizuale, interactivitatea și tacticile de tipul producțiilor TV (talk-show). Exploratist a adus în România Digital Stage, platforma state of the art prin care a organizat conferințe naționale și internaționale adresate unor mii de oameni ai organizațiilor din domenii ca IT, beverages, financiar&asigurări etc. Entertainmentul, ca stil  de comunicare, aduce un mare Da când ne gândim la atragerea publicului țintă și eficiența procesului de comunicare internă. Aceste evenimente sunt organizate acum în format hibrid.

 

Oamenii au nevoie de comunicare cu sens. Comunicarea internă este deja pe un drum nou.

O analiză calitativă a HBR (august 2020) pe forța de muncă intelectuală ne arată că izolarea i-a determinat pe aceștia să lucreze mai eficient: oamenii chestionați afirmă că le ocupă timpul cu 50% mai multe activități alese de ei versus altele impuse, ceea ce conduce la creșterea sensului, importanței muncii la nivel personal și pentru angajator. Studiul menționează că munca în izolare poate afecta creativitatea și reziliența.

 

„Pentru noi, publicul țintă este cel mai important criteriu când creăm design-ul unui program. Suntem atenți la sensul muncii; oamenii caută sensul propriei vieți. De aceea și comunicarea cu ei trebuie să capete sens: mesaje clare, simple, transmise atractiv și prin interactivitate. Oamenii răspund când simt că ei contează.”, adaugă Silviu Petran.

 

Clienții Exploratist arată asta prin adoptarea soluțiilor propuse de agenție în zona de recunoaștere a performanței, cum ar fi campania Mulțumesc, implementată de PORR pentru scoaterea în evidență a colegilor role-model și construirea unei culturi bazate pe comunicare deschisă și apreciere.

Tuturor ne este dor de un teambuilding. Exploratist a găsit soluții alternative online. Organizațiile iau în serios responsabilitatea stării de bine a echipelor, chiar și a copiilor angajaților. Dacă omul este pe primul loc, consumă cu deschidere un atelier de wellbeing online sau o sesiune de teambuilding digital. Ei caută empatie, echilibru și conexiune.  

Ultimul an și jumătate a fost pentru Exploratist o perioadă de redefinire a strategiei de business, într-o  piață volatilă.

 

Domeniul employee experience atinge acum nivelul 4.0. Privim spre viitor, la oportunitățile care vin odată cu schimbările din economie și cu noile modele de business. Rezultatele primului trimestru sunt încurajatoare. Am depășit estimările, ceea ce ne dă încredere că vom fi prima alegere în opțiunile clienților pe zona de employee experience.”, încheie Silviu Petran.

 

Fondată în 2011, Exploratist este prima agenție de employee experience din România care livrează expertiză 360 în comunicare internă, Employer branding intern și extern, strategii de HR prin soluții cu un design unic, curajos și experiențial.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related