Cam ce credem noi ca se crede despre noi. Studiu de caz Moldova

Cam ce credem noi ca se crede despre noi. Studiu de caz Moldova

Avem di tati! Poftiti, intrati la noi in tara! Acum avem guvern pro-european, presedinte femeie, vin la standarde occidentale, gazon verde taiat la milimetru, painici aburinde din cuptioare inexistente… am schimbat hainele de piele cu iile traditionale pe care nu le purtam niciodata, si masinile tunate cu carele cu boi. Poftiti, intrati si cumparati… Avem di tati!

Nu stiu de ce m-am gandit la Planeta Moldova - Alimentara cand am vazut spotul de promovare al Moldovei. Probabil pentru ca era plin de o ironie blanda si facea o treaba onesta (fara intentie de promovare, bineinteles) in a profila in fata oricarui tip de public o Moldova reala, usor rurala, usor arhaica, dar in niciun caz incarcata de cliseele pe care le-am zarit in spotul cu pricina.

E cumva… cam ce credem noi ca se crede despre noi, studiu de caz Moldova. Experientele mele de turist in Republica Moldova includ multe masini rusesti supradimensionate, care ar incapea cu greu pe o sosea departamentala; un anume hotel Cosmos, parca rupt din Gorod Zero (pentru cine nu a vazut filmul, recomand); o solianca si o tocana de porc mancate la sapte dimineata; o inghetata la vafa care costa 10 bani.

Daca as fi eu turista care ajunge sa treaca Prutul intr-un caiac, le-as spune realizatorilor clipului ca poate si amintirile mele contin clisee, dar nu au perspectiva asta coloniala a tarilor plasate geografic la marginea Europei, care ne impinge uneori in sfera unui imaginar simplificat.

De asemenea, ma intreb de unde vin turistii imaginati in clip? De la Est sau de la Vest?

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related