Ronaldo: Gestul care a șocat lumea marketingului

Ronaldo: Gestul care a șocat lumea marketingului

Te lepezi de Coca Cola? Ma lepad de Coca Cola! Te lepezi de Coca Cola? Ma lepad de Coca Cola! Daca-ti facem un contract de publicitate de un miliard, ca sa nu pierdem patru intr-o zi, te mai lepezi de Coca Cola? Hmmm, ma mai gandesc…

Dupa entuziasmul matinal cand, trebuie sa recunosc, am avut chef sa scriu un text elogios la adresa zeului fotbalului, adoratul femeilor si al brandurilor din toata lumea, inegalabilul Cristiano Ronaldo, a carui fana sincera sunt (haters gonna hate) de pe vremea cand juca la Sporting Lisabona si-l antrena Ladislau Bölöni, ca sa nu mai zic de perioada Manchester United cand face driblinguri si marca hattrick-uri cu cutii de Cola pe crestetul capului, lucrurile s-au asezat altfel catre seara. Asa cum se umplea progresiv media (de la traditionala la sociala) de urale la adresa lui CR7, asa imi revenea si mie luciditatea.

Am avut timp sa citesc, la prietenii de pe Facebook, cum ca Ronaldo e “first class troller”, “adevaratul influencer”, ca e “prost-crescut” sau ca face “buzz marketing” pentru Cola. Socialistii s-au bucurat de noul wokeness al lui Ronaldo (sper ca nu uita ca face reclama la chipsuri), liberalii s-au dus sa se uite pe bursa si s-au infricosat cum un stunt de imagine dezechilibreaza un mamut.

 

 

Nu stiu care a fost intentia lui Ronaldo, daca a fost o actiune sincera, pentru care merita iubire eterna de la iubitorii de mediu si de apa plata, daca face campanie ascunsa pentru Pepsi (ce-o fi in capul lui Messi, la ora asta?!), sau daca pur si simplu a profitat de inca o ocazie sa mai cimenteze intru eternitate brandul sau, care nu-i nici pe departe unidimensional. Cert e ca treaba asta imi spune ca:

  • hiperconectivitatea si performance wokeness-ul conduc lumea
  • unul dintre cele mai mari branduri din lumea fotbalului a fost mai puternic, timp de o zi, decat unul dintre cele mai mari branduri ale omenirii
  • Campionatul European de Fotbal 2020, care se joaca in 2021, cu audiente mult mai mici decat editiile precedente, a capatat dintr-o data infinit mai mult awareness
  • acum doua saptamani, jucatoarea de tenis Naomi Osaka refuza sa vina la o conferinta de presa de la Roland Garros, evocand efectele negative ale media asupra sanatatii mintale a sportivilor; aseara, Cristiano Ronaldo a jucat un joc al mintii cu lumea, prin media; pentru cel care nu-i vad puterea, think again!
  • fotbalistii fac bani jucand pentru cluburi care fac bani de la miliardari, de la tv si de la brandurile care le sponsorizeaza. De acolo vin zecile sau sutele de milioane de euro pe care le incaseaza anual jucatorii de top. Echipa nationala nu plateste prea bine. Acolo, sponsorizarile sunt pentru turneu si pentru echipe, nu pentru jucatori. Daca nu faci milioane pentru ca esti sponsorizat de o anumita companie, o lovitură de constiinta sau o schema ascunsa sunt, dintr-o data, mai probabile. Ce ne spune asta despre lumea fotbalului? Jucatorii participa la un turneu, dar nu le plac sponsorii? Nu le plac pentru ca nu ii platesc sau sunt obligati sa le placa atunci cand sunt platiti?

Si totusi… oare Messi s-ar fi lepadat de Pepsi?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related