[Creative Business] Trei fete și o ogradă: Noi credem foarte mult în bucurie. Brandul ăsta a plecat dintr-o nevoie, aceea de a fi în contact cu ce ne place, oriunde am fi

[Creative Business] Trei fete și o ogradă: Noi credem foarte mult în bucurie. Brandul ăsta a plecat dintr-o nevoie, aceea de a fi în contact cu ce ne place, oriunde am fi

Bineînțeles, e important ca bucuria să stea în toate, dar nu e rău dacă aduce și profit. Trei prietene bune au plecat de la dorul de lucruri simple, pe care ne-am dori cu toții să le vedem mai des în jurul nostru, și le-au pus pe tricou. Așa e mai ușor să ne aducem aminte de ceea ce contează cu adevărat. A apărut astfel Ograda, un atelier-concept care pune pe haine tot ce înseamnă bun, simplu și bucurie. Fondatoarele Ogrăzii, Andreea Pîrvu, Nadejda Ghilca și Irina Szellelki vin cu bagaje și experiențe diferite: studii europene, arte și fotografie. S-au întâlnit în publicitate și au mers mai departe împreună în antreprenoriat. Aici, oricât de tentant ar fi profitul, nu vor să uite de ideea de la care a plecat mica lor afacere: bucuria. Așa că le fac pe toate pas cu pas. 

Brandul ăsta a plecat dintr-o nevoie, aceea de a fi în contact cu ce ne place, oriunde am fi. Prin urmare, demersul este unul autentic de regăsire și reconectare cu rădăcinile noastre. De aceea, facem tot ce se poate să lucrăm produsele cu oameni din România, deși la început am cumpărat produse de afară. 

Vorbim cu fondatoarele Ograda în cadrul seriei Creative Business, inspirată de BT Mic și aflăm cât de mult rezistă bucuria în inițiativele de antreprenoriat românesc. Andreea Pîrvu, Nadejda Ghilca și Irina Szellelki se încăpățânează să creadă că zâmbetul poate să facă parte din planul de business. Tot ce e mai bun se face cu grijă și răgaz, spun ele. Dar merită.

 

O intersecție potrivită

Suntem Andreea Pîrvu, Nadejda Ghilca și Irina Szellelki. 3 prietene din advertising cu backgrounduri complet diferite. Andreea - studii europene, Nadejda - arte și Irina - foto. Ne-am intersectat în lumea mică a publicității, chiar am lucrat împreună la Ogilvy, unde ne-a și venit ideea acestei povești. Acum două dintre noi suntem copy, iar una este art. Guess who’s who. :))

 

Tricouri cu pisici

Eram într-o după amiază mai liniștită la birou, când o altă bună prietenă, Alice Mihalache, a zis ce mișto ar fi să facem tricouri cu pisicile noastre de acasă, că poate așa le vedem și noi mai des :)).

De aici până la Ograda a mai fost doar un pas. Pentru că am realizat că la birou nu ne lipsesc doar pisicile noastre ci și libertatea și relaxarea unei vieți mai simple. Mai exact toate locurile dragi din copilărie, bunicii, prispele și ogradele lor în care am copilărit, în care ne-am julit genunchii și coatele și am învățat să fim oamenii care suntem azi.

Noi credem foarte mult în bucurie. Iar ideea acestui proiect ne-a făcut să zâmbim gras, din tot sufletul. Bineînțeles că ne dorim și profit dar făcut tot plecând de la această bază: bucuria. Altfel, le luăm pe toate etapă cu etapă, în pași mici. Și avem noroc de prieteni minunați care sar de fiecare dată când avem întrebări. De la avocați, la contabili, la prieteni din domeniu.

 

Și business

Totul a început ca o joacă, nu am vrut să punem presiune pe noi, prin urmare am investit foarte puțin financiar, cam cât am fi cheltuit pe un weekend undeva la munte. Până în momentul de față nu am apelat la fonduri, dar ne gândim serios și la asta, pentru că proiectul este unul care se poate dezvolta în extrem de multe direcții. Și ar fi frumos să prindă rădăcini adânci, cam cât nucii în care ne cățăram când eram mici. 

Brandul ăsta a plecat dintr-o nevoie, aceea de a fi în contact cu ce ne place, oriunde am fi. Prin urmare, demersul este unul autentic de regăsire și reconectare cu rădăcinile noastre. De aceea, facem tot ce se poate să lucrăm produsele cu oameni din România, deși la început am cumpărat produse de afară. Bine, la început am testat și noi piața cu o investiție minimă.

Dar am realizat imediat că nu importul este calea ci munca cu resurse din țară, chiar dacă e mai scump și poate mai time consuming. Până la urmă tot ce bun se face cu grijă și cere răgaz.

Iar comunicarea evident că vine ca o completare a brandului. Așa cum ne dorim ca Ograda să fie acest proces de reconectare cu noi și rădăcinile noastre, așa și comunicăm cu oamenii ce ne urmăresc. De cele mai multe ori documentăm mersul la țară și toate activitățile alea care te deconectează atât de mult de viața haotică de zi cu zi și mereu vorbim ca și cum am fi între noi. Nimic pretențios, mereu relaxate, oneste, deschise și normal, cu chef de glumă. 

Mostră de Instagram Ograda

 

Așteptări și învățături

La început am vrut doar să vedem ideea adusă în realitate, acum vrem să o vedem adusă în realitate la cel mai înalt potențial al ei. Ne place foarte mult când primim feedback, ne place că lumea e implicată și supportive. Ba chiar s-a creat un microtrend Ograda printre noi. Prietenii ne trimit poze de prin vizitele la bunici sau la țară, îi vedem peste tot prin oraș în OGRADA. Deci da, practic așteptările au fost legate de această bucurie pe care am vrut să o vedem rostogolindu-se și rostogolindu-se. 

 

Clienții

Cei ca noi, oameni cărora le place poezia unei sârme de rufe prinsă între doi pari, în curtea bunicii, plină de haine abia spălate. În general oamenii care se bucură la chestii simple și oamenii care sunt nostalgici după copilăria la țară. 

Credem că oamenii caută oameni. Și bucurie. Credem că vor mai multă sinceritate și mai puțin brizbriz. Și credem ca s-au cam săturat să li se spună ce și cum să le placă. Poate de asta Ograda a fost așa bine primit, pentru că nu vrem să convingem pe nimeni de nimic.

Nimic nu am face diferit, credem foarte mult în fiecare pas pe care îl facem, fie el și strâmb. Știm clar că în spatele fiecărei acțiuni este și o lecție pe care suntem dispuse să o învățăm.

 

Provocările pandemiei

De fapt, noi am început OGRADA chiar în pandemie. Prin decembrie, de Crăciun.

Deci suntem încă destul de la început, de aceea nici nu putem spune că am fost cu adevărat afectate. Ba chiar, am fost primite cu entuziasm. Probabil după atâta timp de stat în casă, oamenii s-au bucurat să vadă ceva care să le aducă aminte de vremuri mai bune și mai simple.

Pandemia nu ne-a afectat prea tare, deci nu au fost necesare măsuri prin care să ne susținem. Mai ales că noi am pornit foarte cuminți pe acest drum, nu ne-am aruncat cu capul înainte. Am decis să înaintăm cu pași mici pentru că așa e cel mai safe.

Am lansat produse noi, dar nu neapărat pentru acest context ci pentru că ne super place ce facem și căutăm constant idei noi prin care să ne bucurăm și clienții.

Lansăm în curând colecția de vară, lucrăm la un site și vrem să ajungem la cât mai mulți oameni păstrând același ton, mai optimist ca niciodată.

 

Reguli importante în antreprenoriat

Nu știm dacă regulile sunt soluția, cât flexibilitatea, adaptabilitatea și umorul. Și da, astea sunt lecții zilnice, valori de fapt, pe care sperăm să le integrăm cât mai curat în AND-ul nostru de brand. 

 

Planuri în 2021

Să rostogolim bucuria cu care facem OGRADA, să crească comunitatea de pe Instagram, să vedem oameni random prin locuri care poartă haine Ograda, să ne crească vizibilitatea și de ce nu, să ajungem să ne scoatem un venit lunar din ăsta care să ne bucure.

E nevoie de mai multe povești de business, credem noi. Povești reale, în care să dăm mai departe optimismul și inspirația, dar să nu ocolim dificultățile, obstacolele și provocările antreprenorilor din România. Poveștile acestea, sperăm noi, creează solidaritate și dau încredere. Ne dau speranța că putem în România să ne găsim prorpriul drum. În Creative Business, seria editorială inspirată de BT Mic, adunăm poveștile despre creativitate, reinventare și adaptare ale micilor antreprenori din România.


Poveștile celor care găsesc mereu soluții și ne arată că se poate. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related