Exploratist: Unicitate în diversitate - campanie de comunicare internă hibrid pentru un mod de lucru hibrid

Exploratist: Unicitate în diversitate - campanie de comunicare internă hibrid pentru un mod de lucru hibrid

Unitate în diversitate este motto-ul Uniunii Europene și modul prin care, de mulți ani, UE își exprimă poziția față de egalitatea de șanse în viață și la locul de muncă și face un apel către instituțiile publice și angajatori pentru ca aceștia să își adapteze politicile, astfel încât să ofere cetățenilor această egalitate.

Luna mai este luna diversității, o lună în care am fost plăcut surprinși să vedem pe wall-urile din social media ale companiilor branduri în curcubeu, pentru că marea majoritate și-a adaptat logourile și s-a arătat solidară demersului european ca brand și din punctul de vedere al inițiativelor interne și externe derulate. 

Exploratist, prima agenție de employee experience din România, fondată acum 10 ani, și-a comunicat viziunea despre diversitate printr-o promovare externă a echipei și misiunii sale: aceea de a pune oamenii pe primul loc și de a le oferi experiențe care să îi motiveze și să le crească satisfacția la lucru.  Exploratist propune organizațiilor un program intern de diversitate, creat special, care, desigur, poate fi personalizat pe specificul și nevoile companiilor.

Mai mult decât atât, Exploratist a derulat prima campanie de comunicare internă în format hibrid, destinată unui public mixt, alcătuit din angajați blue collar și white collar, o echipă de aproximativ 1.000 de persoane, care lucrează într-o companie redutabilă din industria tutunului.

Cu măiestrie, echipa Exploratist a translatat cultura organizațională și comportamentele intrinsec legate de incluziune, diversitatea de perspective, sprijin și complementaritate într-un concept și o campanie de comunicare internă despre oameni și pentru oameni.

Unicitate în diversitate este mesajul cheie prin care oamenii din Philip Morris România au fost celebrați și aplaudați pentru calitățile lor umane și profesionale, care sunt principalele argumente ale succesului și ale unor rezultate excepționale în organizație.

Campania a debutat cu mesaje ale liderilor din companie al căror scop a fost informarea colegilor despre acțiunile interne de diversitate din cadrul strategiei de HR, care au fost implementate avându-i în minte pe angajați.

 

„În cadrul Philip Morris România, pe lângă faptul că suntem semnatari ai Cartei Diversității, ne-am asumat și am implementat acțiuni importante concrete pentru ca membrii echipei noastre să simtă în viața de zi cu zi că lucrează într-un mediu echilibrat în care sunt respectați indiferent de gen, experiență și nivel profesional. Fiecare dintre colegii mei are șanse egale de a se dezvolta pe traseul său profesional, iar rezultatele obținute sunt răsplătite pe măsură. Îi apreciez și le mulțumesc și pe această cale pentru implicarea dovedită până acum.”, ne-a declarat Luminița Florea, HR director, Philip Morris România.

 

Marea provocare a agenției a fost activarea colegilor din fabrica Philip Morris România și a celor care lucrează în birouri printr-un instrument comun care să genereze același impact și energie asupra publicului țintă. Astfel, s-a născut roata diversității, o butaforie construită în offline pentru colegii din fabrică, dar care s-a metamorfozat într-un website intern dedicat campaniei, accesat online de membrii echipei Philip Morris România din zona de birouri, majoritatea lucrând de acasă.

Mecanismul activării a inclus rularea roții, imprimarea unui tricou personalizat cu mesajul care i-a revenit persoanei la oprirea roții, precum și așteptatul photo booth care ne-a lipsit în campanii în ultimul an și jumătate. Totul s-a concretizat într-un boost de energie și voie bună.

Aceste elemente, inclusiv photo booth-ul, au fost integrate cu succes în mediul online, pentru a oferi angajaților o experiență unitară.

 

„Am intrat deja în era experiențelor hibrid. Organizațiile pregătesc strategiile de lucru în mediul hibrid, iar unele chiar au început să lucreze deja în acest sistem. Asta înseamnă procese noi și, mai ales, un mindset cu totul nou. Comunicarea internă se schimba iar, oamenii au nevoie și mai mult de experiențe creative, care să îi atragă. Așa cum am simțit în această campanie, provocarea noastră este și va fi în viitorul apropiat să îmbinăm un concept ieșit din comun cu un mecanism de implementare ambivalent - care să poată fi rulat atât în mediul online, precum și în offline.”, menționează Silviu Andrei Petran, Managing director Exploratist.

 

Unicitate în diversitate demonstrează că oamenii își doresc interacțiune, veselie și experiențe care să îi unească. 

 

„Oricât de multe lucruri frumoase am reușit să facem și în timp de pandemie, coeziunea echipei este un aspect important pe care ne propunem să îl consolidăm în organizația noastră. Echipa este punctul nostru forte și diferențiatorul nostru real. Toate succesele pornesc de aici.”, ne-a împărtășit Ana Maria Alecu, Talent & Organisational Development Executive EU SE Cluster, Philip Morris Romania.

 

În următoarea perioadă, în condițiile în care companiile se află din nou într-un proces de schimbare, Exploratist își propune să aducă organizațiilor soluții de employee engagement concentrate pe comunicare internă, employer branding, wellbeing, precum și learning and development. Toate sunt disponibile atât în mediile online, cât și offline sau hibrid. Astfel, Exploratist vine în întâmpinarea provocărilor managerilor privind redefinirea proceselor de HR & comunicare.

 

Echipa de proiect:
Mirela Tănase – Senior partner Exploratist
Ana-Ilinca Macri – Senior consultant Exploratist
Rovana Munteanu – Customer experience lead Exploratist
Daniel Timofte  – Customer experience expert Exploratist
Ana-Maria Alecu –  Talent & Organisational Development Executive EU SE Cluster, Philip Morris Romania

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related