Exploratist: La Orange, oamenii sunt pe primul loc

Exploratist: La Orange, oamenii sunt pe primul loc

Din rolul nostru de consultanți în employee engagement, gândim mesaje strategice de comunicare internă și soluții centrate pe angajați. Învățăm foarte multe lucruri despre oameni și business-uri, despre schimbare, adaptare, despre mobilizare. Vreme de doi ani și mai ales acum, în prima parte a acestui al III-lea an, care se dovedește la fel de complex ca anteriorii, observăm cum companiile se preocupă din ce în ce mai mult de oameni – de o comunicare autentică și transparentă, de bunăstarea lor, de aprecierea și mulțumirea pentru implicarea și eforturile evidente, care s-au concretizat în rezultate.

Cultura companiilor se rafinează, prin implicare mai mare și un engagement crescut al liderilor și prin programe de recunoaștere inovatoare, top-down și, mai ales, la nivel de peer.

Un exemplu este Orange Team împreună cu care, în primul trimestru al acestui an, am implementat un proiect de comunicare internă care a îmbinat două dimensiuni: informarea de business, despre rezultatele anului precedent și prioritățile pentru 2022, și gala de recunoaștere a oamenilor din organizație, nominalizați de către proprii colegi. Gala a fost punctul culminant al modulului de recognition „Cheers from Peers”, lansat în companie acum 3 luni și care se derulează continuu, marcând astfel consolidarea unei culturi a aprecierii calităților colegilor. Evenimentul a înregistrat o participare ridicată, suscitând interesul membrilor echipei prin noutățile prezentate și atmosfera de gală.

Spirit de echipă – liantul anului 2021; solidaritatea – destinație pentru 2022

Elementele de business au fost punctate de către echipa de top management, condusă de Liudmila Climoc, CEO Orange România, într-un talkshow inspirat din formatele TV, moderat de Olivia Olaru, responsabila cu activitatea de comunicare internă în cadrul companiei. Mesajele transmise echipei lărgite au luat forma unui dialog deschis, transparent, în spiritul bine-cunoscut al brandului și culturii Orange. Cuvintele cheie care au definit anul precedent au fost adaptabilitatea și spiritul de echipă – mai ales într-un context de schimbare, în urma unirii a două echipe puternice, Orange România și Orange Romania Communications, fostul Telekom Romania Communications.

Acțiunea s-a derulat în format hibrid, cu prezența speakerilor și a moderatorilor într-un studio profesionist, în timp ce colegii au fost conectați pe platforma Digital Stage, care a susținut evenimentele interne online și hibrid organizate încă de anul trecut de companie în parteneriat cu agenția de employee experience Exploratist. 

Focusul pe oameni a rezultat atât din construcția și structura mesajelor primei părți, cât și din partea a doua, care s-a concentrat pe celebrare, cu un ton energic și plin de emoție. 

„Cheers from peers” este despre noi toți și despre fiecare în parte.

„Deși suntem diferiți, există lucruri și comportamente care ne unesc. Unii sunt mai curajoși, alții sunt mai creativi, ca stil de lucru. Unii au inspirație, alții se concentrează pe rezultate. Indiferent cum acționăm la nivel individual, prin contribuția fiecăruia, rezultatele se obțin în echipă. Pentru noi, în Orange România, cultura aprecierii este un pilon prin care consolidăm o echipă ambițioasă, performantă și unită. Am creat Cheers from Peers pentru a da ocazia colegilor de a le recunoaște calitățile celor cu care lucrează. Recunoașterea reciprocă la nivel de peer creează o conexiune și mai puternică între oameni. Ei ajung să se cunoască mai bine, să își aprecieze punctele forte și să conteze pe acestea în relația de colaborare.”, Doina Filip, Head of Total Rewards and HR Budget, Orange România

9 categorii – 50 de colegi aplaudați de toată organizația

Într-o atmosferă plină de emoție, bucurie și energie, a luat startul gala de recunoaștere Cheers to us. Dinamismul și autenticitatea momentului au fost susținute de cei doi moderatori ai galei, Cristina Buțu (reprezentantul echipei de comunicare) și Florin Iordăckioiu (membru al echipei Learning & Development).

Ei au dezvăluit povestea celor 8 categorii și a celor 8 atribute variate, ce îi caracterizează pe colegii din Orange. Acestea sunt: orientat spre succes, creativ, mulțumesc, spirit de echipă, mentor, orientare spre soluții, optimist și curajos.

Vestea bună este că acest modul de recunoaștere e un sistem continuu, în cadrul căruia colegii pot nominaliza constant și pot acorda extrem de rapid insigne virtuale celor pe care îi apreciază. Pe lângă cei 48 de colegi care au reprezentat cele 8 categorii, a mai existat o categorie specială, dedicată colegilor care au acordat cele mai multe insigne. Astfel, compania apreciază și comportamentul de recunoaștere continuă, manifestat de către membrii echipei, care îi apreciază pe colegii lor. 

În aplauzele virtuale ale colegilor și în acordurile muzicale ale formației care a dedicat câte o melodie personalizată pentru colegii premiați la diferitele categorii, evenimentul a fost un maraton de emoții și s-a dovedit o nouă experiență inedită pentru participanți.

„Și noi, Exploratiștii, am împrumutat din energia, zâmbetele și inspirația oamenilor Orange. Construind, de ceva vreme, experiențe pentru ei, am început să îi cunoaștem și le admirăm deschiderea, spiritul de echipă, curajul și optimismul. Ceea ce ne-am propus a fost să îi punem în valoare printr-un format creativ și inovativ, care să răspundă atât nevoii de comunicare corporate interne, cât și să creeze contextul cel mai bun pentru a-i scoate în evidență.”, Silviu Andrei Petran, managing director Exploratist

Orange Team
Veronica Dogaru – Corporate Communications and CSR Director
Doina Filip – Head of Total Rewards and HR Budget
Olivia Olaru – Internal Communications Lead
Giorgiana Biciușcă – Well-being & Recognition Designer
Cristina Buțu – Communication Expert
Alina Zamfir – HR Employee Experience Maker
Florin Iordăckioiu – Learning & Development Manager
Sonia Gabor – PR Specialist
Mădălina Pavel – Internal Communication Specialist
Georgiana Dumitrescu – Project Manager

Exploratist Team
Rovana Munteanu – customer experience lead
Tara Vărzaru – customer experience executive
Cătălin Popescu – artistic producer
Valentin Drăgănescu – scenography
Daniel Timofte – event psychologist
Adina Stroe – art director
Petruț Nedelcu – graphic designer
The Big Film – video production
Ilinca Macri – senior consultant
Corina Ilie – senior partner
Mirela Tănase – senior partner
Silviu-Andrei Petran – managing director

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related